Knallert til mc {{forumTopicSubject}}
Davs!:)
Jeg tænkte på om man kunne tage en knallert fx. Derbi senda og så tune den helt vildt og så indregistrere den som en mc?
Så burde den jo være lovlig
Davs!:)
Jeg tænkte på om man kunne tage en knallert fx. Derbi senda og så tune den helt vildt og så indregistrere den som en mc?
Så burde den jo være lovlig
Spar penge på din forsikring
jan 2010
Følgere: 281 Scootere: 14 Annoncer: 1 Emner: 30 Svar: 24.684
maj 2014
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 14 Svar: 17
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 455 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.120
Tag en tur på motorvejen med fuld gas.
Din tank bliver tømt mega hurtigt.
Så hellere køb en Yamaha TDR 125, som er født med 34HK.
Eller en Aprilia RS125, som er født med de samme HK.
Du skal bare være 22år for at måtte køre på dem.
aug 2012
Følger: 30 Følgere: 48 Scootere: 37 Emner: 162 Svar: 5.432
- Har snakket med SKAT om dette, fordi jeg ville have min Sachs Madass bygget om til MC, og det kunne ikke lade sig gøre, på nogen måde.
sep 2003
Følger: 17 Følgere: 17 Scootere: 7 Emner: 124 Svar: 3.459
sep 2013
Følger: 15 Følgere: 17 Scootere: 3 Emner: 11 Svar: 675
Her er bare lidt af dem
* Den skal findes i en MC udgave
* Den skal opfylde typegodkendelsen.
* Den skal gå igennem et syn uden nogen problemer
* Den skal overholde alle regler og godkendelse for støj, lys og lygter, bremser osv.
* Den skal være udstyret med alt standard udstyr som MC udgaven også har. og en hel masse mere..
Hvis du laver den som en der slet ike findes som MC udgave kal man have lavet en helt ny typegodkendelse og det koster kassen og det er ikke engang sikkert den bliver godkendt
Så der selvfølgelig også det med beninforbruget der ikke er super godt
aug 2012
Følger: 30 Følgere: 48 Scootere: 37 Emner: 162 Svar: 5.432
apr 2013
Følger: 6 Følgere: 5 Scootere: 6 Emner: 130 Svar: 1.724
Den TDR 125 har 31 hk, om jeg må be.
Billedet som er vedhæftet, er billede af noget som jeg selv har taget billede af, da jeg selv ejede en TDR125
apr 2013
Følger: 6 Følgere: 5 Scootere: 6 Emner: 130 Svar: 1.724
aug 2012
Følger: 30 Følgere: 48 Scootere: 37 Emner: 162 Svar: 5.432
Hvis du ikke tror mig, så er der faktisk en FS1 MC herinde på SG, og har set Suzuki K50'ere med nummerplader, og også Kreidlere, og en enkelt Honda CD50, og et par Honda Dax, så JO det er muligt med ældre knallerter, da de går under den gamle lovgivning, og de godt kan overholde de krav, der var dengang.
aug 2012
Følger: 30 Følgere: 48 Scootere: 37 Emner: 162 Svar: 5.432
http://www.scootergalleri.dk/galleri/301360-yamaha_fs1_4_gear_dx___mc - Men her var en med plade på.
https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/l/t31.0-8/10275335_10204111233197155_1074013723786748945_o.jpg Og her var sørme en til
Og en til, det var tre, lige hurtigt...
aug 2012
Følger: 30 Følgere: 48 Scootere: 37 Emner: 162 Svar: 5.432
Så JO det kan godt lade sig gøre!
aug 2012
Følger: 30 Følgere: 48 Scootere: 37 Emner: 162 Svar: 5.432
- Sender dig da gerne et billede når jeg får min egen Yamaha synet.
aug 2012
Følger: 30 Følgere: 48 Scootere: 37 Emner: 162 Svar: 5.432
sep 2010
Følger: 8 Følgere: 15 Scootere: 2 Emner: 73 Svar: 1.082
Fs1 har nogle andre krav da det er veteran køretøj og ved de udenlandske motorcykel versioner også kører med samme typegodkendelse.
Så jo det er muligt.
aug 2012
Følger: 30 Følgere: 48 Scootere: 37 Emner: 162 Svar: 5.432
sep 2010
Følger: 8 Følgere: 15 Scootere: 2 Emner: 73 Svar: 1.082
sep 2010
Følger: 8 Følgere: 15 Scootere: 2 Emner: 73 Svar: 1.082
sep 2010
Følger: 8 Følgere: 15 Scootere: 2 Emner: 73 Svar: 1.082
nov 2003
Følger: 26 Følgere: 25 Scootere: 2 Emner: 46 Svar: 1.268
Får man lov, er det afsted til synshallen.
Ulempen ved nyere maskiner er registreringsafgiften, som nok alligevel ender med at ryge op på det samme, som en tilsvarende eller større MC koster. Rent økonomisk er det altså en elendig idé.
Hvis en given knallert findes som MC i et andet EU-land, er det bare at hente den hjem og få samtlige papirer med. Er den godkendt til f.eks. 80km/t (Klein-/Leichtkraftrad i Tyskland), hvilket ofte er anført i papirerne, er det altså kun en formalitet at få den synet og indregistreret, herhjemme.
Tovtrækkeri med skrankepaver og sure synsmænd har ikke noget konkret med sagen at gøre - disse typer kan være på tværs, uanset hvad man stiller med.
Reelt kan man stoppe div. typegodkendelser skråt op, hvis maskineriet kommer med en identitet som motorcykel fra f.eks. Tyskland, da man således kan holde sig til de fakta, som står i papirerne fra tidligere ejer.
Så jo, Puch Monza, Suzuki K50 og alle mulige sjove knallerter kan således trylles om til små motorcykler, herhjemme. Det kæver i værste fald, man har papirerne i orden, og at man er stædig nok.
Se så at få hevet nogle Puch Cobra og andet sjovt hjem, når I bliver gamle nok.
sep 2010
Følger: 8 Følgere: 15 Scootere: 2 Emner: 73 Svar: 1.082
Nå fs1 færdig først dagdrømme efter
jul 2012
Følger: 24 Følgere: 23 Scootere: 1 Svar: 2
sep 2010
Følger: 8 Følgere: 15 Scootere: 2 Emner: 73 Svar: 1.082
jul 2012
Følger: 24 Følgere: 23 Scootere: 1 Svar: 2
sep 2010
Følger: 8 Følgere: 15 Scootere: 2 Emner: 73 Svar: 1.082
Ring evt. Til synshallen og spørg hvis du ikke tror mig
Knallert til mc