{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
775 visninger | Oprettet:

Latterligt..! {{forumTopicSubject}}

Jeg synes virkeligt det er latterligt at scootere kun må køre 30, og så er deres agumenter for at man ikke skulle må kører hurtigere at bremse osv. ikke er bygget til det.. Selfølgelig er der længere bremseafstand hvis man kører hurtigere sådan er det jo også i biler osv. Og så det der gør at det pisser mig sådan af er at noget der er mit, som jeg selv har betalt kan blive politiets, det giver jo ingen mening, og det giver så slet ingen mening at dem der sidder og laver de skide love sikkert ikke selv har kørt scooter, eller lovligt iflg. de regler vi har i dag.

Personligt ville jeg bedre kunne acceptere lovene hvis det var noget der blev kigget lidt mere på af offentligheden og ikke bare de tosser der sidder og laver lovene, jeg siger ikke at det skal være lovligt at køre med teamspeed osv. men at jeg synes det skulle være lovligt at køre uden begrænsninger. Måske ville det også blive et mere brugt transportmiddel af den ældre befolkning hvis der blev ændret lidt i lovene...

Alt dette er bare min mening og ja den er sikkert latterligt i nogles øjne.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Latterligt..!
  • #1   25. jun 2011 Maskinerne kører kun 30 fordi der ingen afgift er på. Ellers ville staten tabe for mange penge på det;)

• #2   25. jun 2011 de ska bare lidt ud fra børnehaven så de ka se den virkelige verden

• #3   25. jun 2011 Kan til dels give dig ret smiley
    Jeg synes at 30'er knallerter er fine nok, og hastigheden er fin, så længe af vi snakker om unge mennesker under 18, og "kørekort" som køres på useriøst niveau.

Når man så bliver 18, og får kørekort, så må du køre på en 45'er scooter, som SKAL køre på vejene, og som er til gene for trafikken, når den kun kører de små 45kmt.
    Jeg synes, at ENTEN skal en 45'er knallert kunne køre lovligt på cykelstier, eller OGSÅ skal man sætte hastigheden op for en 45'er, således at den måske kører 70kmt, og er til mindre gene for trafikken, når den kører på vejene blandt biler, busser, osv.

Når man har taget et kørekort til bil, så har man altså også noget mere styr på trafikken, og hvordan man opfører sig ude i trafikken.
    Så hurtigere 45'er synes jeg altså er et MUST.

Men 30'er skal ikke køre hurtigere, når det er unge mennesker som er bag "rattet" smiley

• #4   25. jun 2011 hvis de såkaldte "unge mennesker# som åbenbart ikke har noget respekt for reglerne, så skal det lige siges at det ikke er alle der ikke har det. Og at hvis man fik noget bedre undervisning til 30 knallert kan jeg næsten garantere dig for at der ikke var lige så mange uheld

• #5   25. jun 2011 Du kan vel takke alle scooter kørere for at du kun må køre 30 smiley
    deres argument for at lave den lov, er vel at folk ikke kan håndtere det at køre hurtigere end 30 uden at de så vil køre endnu hurtigere jeg vil da godt vædde med at 50% af alle ulovlige scootere køre 80-90 km/h som bliver brugt til hverdag.

• #6   25. jun 2011 Jeg synes også, at man skal slå hårdere ned på 30'erne smiley
    Det er dem som er farlige, da mange unge ikke har lært om "fart" og ikke har lært at færdes i trafikken med fart.

Mener stadig, at 45'er skal have mulighed for at køre hurtigere, da det som oftest er nogle lidt ældre mennesker, og med mere undervisning i form af at de har taget et kørekort til bil.
    Derudover er det også billigere at køre scooter, og mere miljøvenligt smiley

• #7   25. jun 2011 Det kan godt ske at 30'ere køres af unge mennesker, og at de kør vild osv. Men så vil jeg bare sige at det skal værer sværere at få scooterbevis, det er der jo overhovedet ingen kunst i at få... Og så istedet for at de tog ens scooter anden gang den er målt til at kører over noget bestemt skulle de indfører noget klippekort lidt ligesom med det normale kørekort til bil, og så at der blev slået hårdt ned på dem som kørte unden scooterbevis, det kunne f.eks. værer at ens bilkørerkort blev udsat det er nok en mere effektiv måde. Det de gør nu er kun at ruinere de unge fuldstændig..

Men hvis de engang satte fartgrænsen op til 45 eller 50, synes jeg også det ville værer fair at sige at spejle og blinklys skulle være lovpligtigt.

Og der er sikkert ting jeg ikke har gennemtænkt med de forslag jeg kommer ud med..

• #8   25. jun 2011 Igen så vil jeg lige påpege at lovgivernes argument med at de unge ikke kan håndtere farte ikke er den eneste årsag.

Vi er jo en del af EU og i andre EU lande kører scooterne ikke kun 30 og 45km/t. Da EU så ville have indført scootere i alle EU lande uden at man skulle betale afgift for scooterne, så sagde Danmark kun ja med forbehold. Disse forbehold er jo så dem der gør at vi kun må køre 30km/t på en scooter.

Det handler om kroner/øre i sidste ende. Hvis alle scootere måtte køre 80km/t og der ingen afgift var på, så ville der være rigtig rigtig mange mennesker som skiftede deres bil eller motorcykel ud med en billig scooter, når det bare er til bykørsel.
    Problemet er så at staten mister RIGTIG mange penge på de manglende afgifter som de fik fra alle bilerne og MC'erne, som nu er blevet skiftet ud med scootere som ikke behøver afgift. Så for at holde folk fra at købe scootere i stedet for biler, så sørgede man for at scooterne kun kan køre i et tempo der ikke er nok for de fleste(ikke kun temparement mæssigt, men også praktisk er 30km/t ikke meget).

Og selvfølgelig vil en normal familie ikke skifte familie stationcar bilen ud med en scooter, men min familie har fx 2 biler. 1 stor stationcar og en lille konebil til mutter. Men mutter kunne sagtens klare sig med en scooter, men 30km/t er bare ikke nok til dagligdagen.

Selvom det ikke er noget man hører så meget om, så er det en <b>RIGTIG</b> vigtig faktor, fordi for den danske stat, så gøres ALT op i penge!

• #9   25. jun 2011 Det er bare lidt en skam, for dem som virkelig bruger sin scooter til noget fornuftigt, forstå mig ret. F.eks. Jeg bruger min til at kører til og fra arbejde og når jeg skal besøge venner. Der hvor jeg bor kør der kun busser i hverdagene, men ikke til arbejdes tiderne, det er kun til nogle af skoletidenerne de passer. Så for mig er det den eneste mulighed jeg har for at komme rundt udover cykel. Og så når ens scooter er 100% i orden med lys bremser osv. fint vedligeholt, og spejle... Synes jeg godt nok det er at gå i små sko at rende rundt og give os bøder og tager vores scootere..

• #10   25. jun 2011 Som jeg også har skrevet til dig black powers... Så vil jeg til enhver tid kunne kontrolere min scooter med den fart den kunne køre omkring de 60km/t... Men det er jo så igen også fordi at mine bremser er til det... Jeg mener ikke at jeg ødelægger det for andre men det gør jeg jo så alligevel ved at kører over 30km/t.. I mine øjne er det dem der jorde afsted på en gammel knallert eller små jogge der er voldbollet med over 80 i timen..

• #11   25. jun 2011 Jeg synes altså også at det er latterligt at man kun må kører 30.. På Tv2 nu, er der en mand på racercykel som er styrtet, han kørte 40-50 km/t i timen, og brækkede noget i ryggen tror jeg det var. Så hvis politiet så ham, så skulle han også stoppes og få en bøde for at kører for hurtigt, og cyklen skulle konfiskeres fordi den kørte for hurtigt!:-D

• #12   25. jun 2011 enig med Arsukfjorden -

Men tror der bliver ændret på dette, inden længe.
    En scooter er LANGT mere miljøvenlig, også når den kører 80kmt.

Så med den grønne vækstpakke SF og S har gang i lige pt, så tror jeg der snart bliver lavet om på disse regler.
    -Hvertfald mht. Scooter 45'er smiley

• #13   25. jun 2011 Jeg er godt tilfreds hvis der bare bliver kigget godt igennem på det og kigget lidt på de forskellige muligheder der er for at køre en scooter et mere atraktivt transport middel.. For den ækdre del af befolkningen der ikke har kørekort...

Og jeg synes så også at cykel skulle holde sig langt væk fra trafikken, de kommer altid på små veje hvor der er mange sving, man kan aldrig vide hvor de kommer, og det tror satme at de ejer det hele de flytter sig ihvertfald ikke med deres gode vilje før det er lige før biler snitter dem..

• #14   25. jun 2011 Hmm de vil jo så gerne tjene penge.. Men hvorfor skrotter de så de scootere de har konfiskeret? Eller gør de overhovedet det eller er det bare noget de siger..?

• #15   25. aug 2011 De tager tunet af og bliver solgt billigt på politi aktion

Kommentér på:
Latterligt..!

Annonce