Latterligt..! {{forumTopicSubject}}
Jeg synes virkeligt det er latterligt at scootere kun må køre 30, og så er deres agumenter for at man ikke skulle må kører hurtigere at bremse osv. ikke er bygget til det.. Selfølgelig er der længere bremseafstand hvis man kører hurtigere sådan er det jo også i biler osv. Og så det der gør at det pisser mig sådan af er at noget der er mit, som jeg selv har betalt kan blive politiets, det giver jo ingen mening, og det giver så slet ingen mening at dem der sidder og laver de skide love sikkert ikke selv har kørt scooter, eller lovligt iflg. de regler vi har i dag.
Personligt ville jeg bedre kunne acceptere lovene hvis det var noget der blev kigget lidt mere på af offentligheden og ikke bare de tosser der sidder og laver lovene, jeg siger ikke at det skal være lovligt at køre med teamspeed osv. men at jeg synes det skulle være lovligt at køre uden begrænsninger. Måske ville det også blive et mere brugt transportmiddel af den ældre befolkning hvis der blev ændret lidt i lovene...
Alt dette er bare min mening og ja den er sikkert latterligt i nogles øjne.
dec 2007
Følger: 12 Følgere: 12 Scootere: 3 Emner: 102 Svar: 2.081
apr 2008
Følger: 79 Følgere: 76 Scootere: 4 Emner: 7 Svar: 176
maj 2006
Følger: 6 Følgere: 86 Scootere: 1 Emner: 67 Svar: 319
Jeg synes at 30'er knallerter er fine nok, og hastigheden er fin, så længe af vi snakker om unge mennesker under 18, og "kørekort" som køres på useriøst niveau.
Når man så bliver 18, og får kørekort, så må du køre på en 45'er scooter, som SKAL køre på vejene, og som er til gene for trafikken, når den kun kører de små 45kmt.
Jeg synes, at ENTEN skal en 45'er knallert kunne køre lovligt på cykelstier, eller OGSÅ skal man sætte hastigheden op for en 45'er, således at den måske kører 70kmt, og er til mindre gene for trafikken, når den kører på vejene blandt biler, busser, osv.
Når man har taget et kørekort til bil, så har man altså også noget mere styr på trafikken, og hvordan man opfører sig ude i trafikken.
Så hurtigere 45'er synes jeg altså er et MUST.
Men 30'er skal ikke køre hurtigere, når det er unge mennesker som er bag "rattet"
jun 2008
Følger: 25 Følgere: 24 Scootere: 5 Emner: 290 Svar: 1.904
maj 2009
Følger: 25 Følgere: 27 Scootere: 2 Emner: 173 Svar: 729
deres argument for at lave den lov, er vel at folk ikke kan håndtere det at køre hurtigere end 30 uden at de så vil køre endnu hurtigere jeg vil da godt vædde med at 50% af alle ulovlige scootere køre 80-90 km/h som bliver brugt til hverdag.
maj 2006
Følger: 6 Følgere: 86 Scootere: 1 Emner: 67 Svar: 319
Det er dem som er farlige, da mange unge ikke har lært om "fart" og ikke har lært at færdes i trafikken med fart.
Mener stadig, at 45'er skal have mulighed for at køre hurtigere, da det som oftest er nogle lidt ældre mennesker, og med mere undervisning i form af at de har taget et kørekort til bil.
Derudover er det også billigere at køre scooter, og mere miljøvenligt
mar 2007
Følger: 16 Følgere: 16 Scootere: 4 Emner: 40 Svar: 297
Men hvis de engang satte fartgrænsen op til 45 eller 50, synes jeg også det ville værer fair at sige at spejle og blinklys skulle være lovpligtigt.
Og der er sikkert ting jeg ikke har gennemtænkt med de forslag jeg kommer ud med..
dec 2007
Følger: 12 Følgere: 12 Scootere: 3 Emner: 102 Svar: 2.081
Vi er jo en del af EU og i andre EU lande kører scooterne ikke kun 30 og 45km/t. Da EU så ville have indført scootere i alle EU lande uden at man skulle betale afgift for scooterne, så sagde Danmark kun ja med forbehold. Disse forbehold er jo så dem der gør at vi kun må køre 30km/t på en scooter.
Det handler om kroner/øre i sidste ende. Hvis alle scootere måtte køre 80km/t og der ingen afgift var på, så ville der være rigtig rigtig mange mennesker som skiftede deres bil eller motorcykel ud med en billig scooter, når det bare er til bykørsel.
Problemet er så at staten mister RIGTIG mange penge på de manglende afgifter som de fik fra alle bilerne og MC'erne, som nu er blevet skiftet ud med scootere som ikke behøver afgift. Så for at holde folk fra at købe scootere i stedet for biler, så sørgede man for at scooterne kun kan køre i et tempo der ikke er nok for de fleste(ikke kun temparement mæssigt, men også praktisk er 30km/t ikke meget).
Og selvfølgelig vil en normal familie ikke skifte familie stationcar bilen ud med en scooter, men min familie har fx 2 biler. 1 stor stationcar og en lille konebil til mutter. Men mutter kunne sagtens klare sig med en scooter, men 30km/t er bare ikke nok til dagligdagen.
Selvom det ikke er noget man hører så meget om, så er det en <b>RIGTIG</b> vigtig faktor, fordi for den danske stat, så gøres ALT op i penge!
mar 2007
Følger: 16 Følgere: 16 Scootere: 4 Emner: 40 Svar: 297
mar 2007
Følger: 16 Følgere: 16 Scootere: 4 Emner: 40 Svar: 297
sep 2010
Følger: 16 Følgere: 15 Scootere: 4 Emner: 111 Svar: 1.202
maj 2006
Følger: 6 Følgere: 86 Scootere: 1 Emner: 67 Svar: 319
Men tror der bliver ændret på dette, inden længe.
En scooter er LANGT mere miljøvenlig, også når den kører 80kmt.
Så med den grønne vækstpakke SF og S har gang i lige pt, så tror jeg der snart bliver lavet om på disse regler.
-Hvertfald mht. Scooter 45'er
mar 2007
Følger: 16 Følgere: 16 Scootere: 4 Emner: 40 Svar: 297
Og jeg synes så også at cykel skulle holde sig langt væk fra trafikken, de kommer altid på små veje hvor der er mange sving, man kan aldrig vide hvor de kommer, og det tror satme at de ejer det hele de flytter sig ihvertfald ikke med deres gode vilje før det er lige før biler snitter dem..
mar 2007
Følger: 16 Følgere: 16 Scootere: 4 Emner: 40 Svar: 297
feb 2010
Følger: 10 Følgere: 9 Scootere: 7 Emner: 77 Svar: 156
Latterligt..!