{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.115 visninger | Oprettet:

Skyder ud af udst. {{forumTopicSubject}}

har lidt probs med min Ludix.

Den skyder (og derefter går ud) når den kommer op i omdr.

den går fint i tomgang, og starter fint i 1. hug.

____

Den startede med slet ik og sku starte (manglende gnist) fandt så ud af pickuppen sad næsten 1cm fra svinghjul, fik det ordnet og så kom gnist igen.

Toppakningen var fusk så den blev skiftet, membran utæt så osse skiftet.

Dyse var kun en 55 (til TP Trophy 70cc, mikuni 16,5mm kabu, power filter og technigas basic) så den fik en 70, og så starter den fint, og tager fint omdr, men når den kommer op i omdr skyder den et par gange og så dør den.

nogle der har nogle idér

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skyder ud af udst.
  • #1   11. nov 2012 nu spøger jeg bare lige men er du ikke udlært scooter/knallert mekaniker?

• #2   11. nov 2012 jo men du glemmer bare lige forskellem med en STD maskine, som man er lært i. og ikke en ombygget.

desuden beviser du noget så åndsvage kommentar at du er en af de fatsvage møgunder der ik ved hvad de snakker om.

beklager mit sprogbrug. men er pisse træt af at bare fordi man er udlært så tror folk åbentbart man ved ALT.

Så medmindre du kan komme med noget brugbart, så syntes jeg bar du skal finde et andet sted og spille klog. for det pis du lukke ud der har slet INTET med sagen og gøre.

jeg går heller ik og siger ting jeg ikke ved med sikkerhed, eller har undersøgt dybere.

og nu har jeg prøvet alt et jeg ku komme itanke om ku være skyld i det. me intet har fjernet dens skyderri.

• #3   11. nov 2012 nå okay så man lære kun og lave STD maskiner som scooter mekaniker? altså nu har min far godt nok et scooter værksted og han laver ikke kun STD maskiner....

• #5   11. nov 2012 selvom man er udlært, kan man sagtens komme i tvivl som så mange andre.. dumt, jacob, dumt....

• #6   11. nov 2012 måske skal den indstilles noget bedre ? tænker den har en for lille dyse.

• #8   11. nov 2012 Når der bliver skudt ud af udstødningsrøret er det fordi der smides for meget uafbrændt benzin ud i udstødningsrøret, så du bør sikre dig at du har kraftig nok gnist samt at din dyse ikke er for stor. Jeg anbefaler iridium tændrør og en 31.000 volt tændspole for at gøre gnisten og antændingen bedre, men med dysen må du jo bare prøve dig frem. smiley
    Jeg forstår dog ikke hvorfor du har problemer med ombyggede maskiner, idet principperne bag er de samme. Er det fordi at uddannelsen er så mangelfuld at du ikke har forstået alle principperne bag, vil jeg da gerne gennemgå dem som du ikke har forstået, for det er kun forståelse for principperne bag motoren og det rette værktøj man skal bruge for at kunne fejlsøge enhver af denne type motor, uanset om den er tunet eller ej. smiley

• #9   11. nov 2012 den skyder også med 80-90-110-120

jacob t

Tillykke, det beviser også hvor dum du åbentbart er.WOW din far har et værksted, tilykke og det rager mit et stykke, for din far og hans værksted har INTET med sagen og gøre. og ja man lære generelt KUN std maskiner. men jeg syntes bar du sku finde dig et andet sted, for du da for barnligt til selv SG.
    for du har det slet ik engang styr på hvad du selv siger.

Kan da gdt være han ikke laver så mange std maskiner, med hvad har det med uddannelsen gøre?

Tør da væde med han heller ikke ved ALT om ALT, me selvfølgelig, din far ved vel ALT.

jeg kan så sige dig at jeg tit hjælper folk der har lavet scootee i både 30 og 40 år som står med et problem de ik kan løse, som jeg for et meste let kan.

så den holdning du har der, hold den for dig selv og skrub af tak.

• #10   11. nov 2012 Attermann ™

jeg ved skam os meget om meget, men som sagt, man kan umuligt vide alt smiley

jeg er altså kun 21 år, og har kun skruet knallert/scooter i 4 smiley

• #11   11. nov 2012 tjek dit tændrør, er gnisten ikke orange/rød? for så er den i tændings systemet den er galt, lyder det også til.

• #13   11. nov 2012 Baddi

kan sige at man nu ntil dagslære mere om en puch maxi end om scootere smiley så ja det er mangelfuldt.

har været dyser igennem, testet statorens spæning, testet tændpole, gnist og alt det der.

men Peugeot har aldig interreseret mig, det eneste jeg sådannest min tid ha lavet på peugeot er vario, ruller, udst og cyl. har aldrig set en Peugeot tænding før nu.

og er faktisk i tviv om det os er en peugeot stator og svinghjul der er på.

for når pickuppen sad i dens huller var den 9mm fra svighjulet (den udv forhøjning)

skar så til så pickuppen kom ind (hvilket hjalp MEGET på gnist og motorgang)

men har stadig min tvivl.

• #14   11. nov 2012 Nyrup .

Gnisten er pæn blå, ca 2cm lang og pænt jævn.

Attermann ™

Den har så meget stel at det halve ku være nok smiley med sikkerhed ikke stelforbindlse der er problemet.

• #16   11. nov 2012 Attermann

Tænker os selv på det ku være kabuen, ja den kan godt ryge under kompressionen, men synts bar det ville virke underligt når den er så god som den nu er.

Ja kan det, men når jeg ikke ved hvordan en original er/ser ud osv osv så det ik nemt og vurdere. for tænker så måske også kunne være noget forkert tændingstidspunkt.

for med Std cdi får man aldrig liv i den, men med Malossi CDI starter den med det samme.

• #17   11. nov 2012 men jeg syntes statoren ku ligne en PGO stator (passer med antal ledninger og lednignsfarver) og Peugeot passer jo CDI med PGO.

så tænker om man ku smide en italkit fra PGO på, men er bar i tvivl med svinghjul så.

• #18   11. nov 2012 2cm blå gnist i fri luft burde være fint. smiley
    Jeg mener dog ikke at iridium og 31.000V tændspole er overkill, da det på en helt standart scooter giver en nemmere koldstart og bedre motorgang, så det giver altså en kraftigere gnist. Idet iridium tændrøret har en mindre elektrode kan flammekuglen der dannes ved antændingen nemmere brede sig, så du når at få antændt al benzinen, så det er jo værd at prøve, når nu dit problem er at ikke al benzinen bliver antændt. smiley

Det vil selvfølgelig også give mindre sod i forbrændingskammeret. smiley

• #19   11. nov 2012 synts bar ik det vil gi helt mening med 31k spole og iridum rør.

det jo ik ligefrem et TS cyl, der kun et TP Trophy.

• #21   11. nov 2012 Scootere leveres kun uden iridium af den ene grund at prisen er høj, og folk vil mene at service er for dyr, hvis servicebogen anbefaler iridium rør. At de ikke leveres med 31.000V tændspole er, at et normalt tændrør ikke holder så længe når der er næsten dobbelt så meget energi i det. Det kan et iridium dog godt klare idet det har lavere elektrisk modstand, og smelter ved højere temperaturer end normalt. smiley
    Jeg har læst en fandens masse rapporter engang da jeg selv stod med overvejelsen, og det er ikke til at komme udenom at benzinen antændes bedre, og om end ikke andet, så opnår du et lavere udslip af uforbrændt benzin og et tændrør der holder 3 gange så længe. smiley

Anyway, så vil jeg stadig anbefale det, idet jeg har oplevet positive ændringer på begge mine agilityer, og det nok så kan hjælpe med at antænde benzinen bedre, så det ikke skyder i udstødningen. smiley

Her har jeg selvfølgelig hele tiden gået ud fra at du ikke har et blindrør på udstødningsrøret samt at du ikke har monteret et udstødningsrør, hvor resonanspunktet først ligger ved højere omdrejninger end dem hvor du kører ved. smiley

• #22   11. nov 2012 Baddi.

der er hverken blindrør eller noget i udsten.

har aldrig haft den ud og køre,
    og resonansen kan næbbe ligge højt, efter som udsten er til std cyl.

• #23   11. nov 2012 Super, det var også det jeg gik ud fra. smiley
    Så vil jeg fortsat sige at der enten er et alvorligt problem med benzinblandingen eller antændingen af den. smiley

• #24   11. nov 2012 jeg har mistanke til tændingstidspunktet og på selve kaburatoren. (hvilket jeg har haft hele tiden) men jeg må spitte en af mine Ludixer ad mandag (godt nok en 3 år nyere model, men mon ik det det samme) og sammenligne deres statore. og pickup.

for det giver bar ingen mening når Pickuppen dag i dens hulle (den er ik justerbar) var den næsten 1 cm fra tappen i svinghjulet

• #25   11. nov 2012 bare se at få skiftet den stator. det lyder som et tændings problem.

• #26   11. nov 2012 karburatoren gør ikke at den skyder, for hvis du har prøvet med andre dyser, så er det 100% din tænding, skift hele pisset, så er man sikker på at det er iorden smiley

Kommentér på:
Skyder ud af udst.

Annonce