630 visninger
|
Oprettet:
Hjælp til lidt knallert viden {{forumTopicSubject}}
Hej SG.
Er der nogle som kan forklare mig hvilke grunde der kan være hvis en knallert lige er blevet totalt skilt fra hinanden ( undtagen motorblokken og krumtappen) og den ikke starter perfekt hver gang og kører ikke rent.
Med det mener jeg at man skal give den en hel del kick ( 10-30 stykker ) og når den ikke kører rent mener jeg at når man giver gas dør den næsten helt og ender til sidst med at gå ud.
Før kørte den helt fint, har renoveret den fordi jeg skulle have nogle nye ting på den også tænkte jeg at det kunne være en god ide at rense de andre ting
jun 2012
Følger: 74 Følgere: 78 Scootere: 6 Emner: 124 Svar: 2.571
jun 2012
Følger: 17 Følgere: 17 Scootere: 1 Emner: 146 Svar: 730
dec 2007
Følger: 20 Følgere: 20 Scootere: 20 Emner: 3 Svar: 47
jul 2009
Følger: 26 Følgere: 24 Scootere: 4 Emner: 86 Svar: 571
jun 2012
Følger: 74 Følgere: 78 Scootere: 6 Emner: 124 Svar: 2.571
jun 2012
Følger: 17 Følgere: 17 Scootere: 1 Emner: 146 Svar: 730
Og alt det tun jeg har er bare sport tun skulle jeg mene man kalder det
jul 2009
Følger: 26 Følgere: 24 Scootere: 4 Emner: 86 Svar: 571
mar 2005
Følger: 56 Følgere: 63 Scootere: 54 Emner: 142 Svar: 515
hvorfor ikke det
apr 2010
Følger: 90 Følgere: 104 Scootere: 14 Emner: 42 Svar: 7.665
jul 2009
Følger: 26 Følgere: 24 Scootere: 4 Emner: 86 Svar: 571
mar 2005
Følger: 56 Følgere: 63 Scootere: 54 Emner: 142 Svar: 515
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 456 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.134
Fejlen ligger i karburatoren, en utæthed eller meget slidte stempelringe.
Hvis cylinder/stempel er nyt så er det nok ikke der.
Husk at kontrollere stelforbindelserne.
Træk en ny ledning fra metallet på motoren til stel.
Fra stel til tændspole og fra stel til minus på batteriet.
jun 2012
Følger: 17 Følgere: 17 Scootere: 1 Emner: 146 Svar: 730
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 456 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.134
Tjekkede du efter om honingsringene var slidt væk?
http://www.google.dk/imgres?imgurl=http://image.popularhotrodding.com/f/9051574/0612em_06_z%2Bcylinder_head_honing%2Bcrosshatch_angle.jpg&imgrefurl=http://www.popularhotrodding.com/enginemasters/articles/hardcore/0612em_cylinder_head_honing/photo_06.html&h=480&w=640&sz=73&tbnid=qknfw5t8qKFHVM:&tbnh=90&tbnw=120&zoom=1&usg=__GfVjD_vSaqcuKKL4C9x3H-uKw3Y=&docid=D6hC-TPdt2nI5M&sa=X&ei=66VOUfOvDcGYtAbdvoCIBg&ved=0CFEQ9QEwAw&dur=1715
jun 2012
Følger: 17 Følgere: 17 Scootere: 1 Emner: 146 Svar: 730
jun 2012
Følger: 17 Følgere: 17 Scootere: 1 Emner: 146 Svar: 730
jun 2012
Følger: 17 Følgere: 17 Scootere: 1 Emner: 146 Svar: 730
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 456 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.134
Jeg vil meget hellere se cylinderen inde i om man kan se de skrå riller overalt inde i cylinderen, for jeg tror at din cylinder/stempelringe er helt færdige.
jun 2012
Følger: 17 Følgere: 17 Scootere: 1 Emner: 146 Svar: 730
Men skyldekanalerne er stadig normale ud, inde i cylinderen er der ikke nogle hakker som hvis det havde sat sig eller hvad man nu kalder det. Men har ikke lige mulighed for at få noget billed af det
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 456 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.134
Køb så en aluminiumscylinder istedet for.
Det vil du blive meget meget glad for.
Jeg kan meget meget varmt anbefale Stage 6 Pro Sport.
Den holder sindsygt godt og kan tæves helt vildt.
jun 2012
Følger: 17 Følgere: 17 Scootere: 1 Emner: 146 Svar: 730
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 456 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.134
Som std kan jeg ikke anbefale noget, medmindre at du vil køre 100% lovligt og der skal du bare sætte det på som du kan få fat i.
Inden du sætter den TP cylinder så, så se efter om den har de riller som du kan se på det billede som jeg linker til.
De SKAL være overalt inde på cylindervæggen og er de ikke det, så er cylinderen død de steder hvor rillerne ikke er.
Riller SKAL gå på skrå og krydse hinanden overalt.
Du er ikke i tvivl når du sammenligner en gammel slidt cylinder med en ny.
jun 2012
Følger: 17 Følgere: 17 Scootere: 1 Emner: 146 Svar: 730
Hjælp til lidt knallert viden