1.658 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

måle usikkerhed måle usikkerhed

Hej SG.
jeg mødte i går en mc betjent, der syntes min Neos kørte lidt hurtigt (35-40 på speedomteret da jeg blev stoppet) Så hun fik fat i et rullefelt og efter ca 2 minutters pinen og knald ud af indsugningen (Den har aldrig kørt så hurtigt før!!) fik hun den op på 45,2 og da de kun tillader 43, og da det var anden gang tog de den selvfølgelig, og jeg fylder 18 til november og savner jo mit transport middel, så jeg tænkte på om der er nogen herinde der ved hvad måle usikkerheden er på sådan et politi rullefelt?
Jeg ved at måle usikkerheden på et bocsh til biler der tager højde for modvind og luftfugtighed osv er på 5% dvs at hvis politiets felt har samme måle usikkerhed så er regnestykket: 45,2 / 100 = 0,452 (1%) men vi skal jo bruge 5% så vi siger: 0,452 * 5 = 2,26 km/timen, altså 45,2 (som feltet skrev) - 2,26 (som er de 5% usikkerhed) giver på min lommeregner 42,96 og det er jo under 43 km/timen og ergo ikke ulovligt, og det her er jo så hvis usikkerheden er på 5% og jeg vil tro den er højere da det jo er uden vindmodstand og uden vægt på og uden rullemodstand fra fordæk/leje, så er der nogen der kender måle usikkerheden? smiley
Vh jannik

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Maling af køkkenvæg 500 kr.
  • Opsætning af spots 400 kr.
  • Scooter hjælp start 915 kr.
  • Fjernet glasvæg 2.500 kr.
  • Havearbejde 500 kr.
  • Opsætning af 3 svæve hylder 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  måle usikkerhed
Kommentér på:
måle usikkerhed

Annonce