Scooter-Shoppens Rullefelt til DHS {{forumTopicSubject}}
Som de fleste ved er det os der kommer med rullefelt til DHS. Og efter ARW har der været stillet spørgsmål om vores felts nøjagtighed i forhold til andre felt ( scooter rullefelt )
Af samme grund har vi spurgt dem vi købte feltet af og her er spørgsmål og svar.
Til MJP Dyno
*Scooter-Shoppen Vi har i weekenden været til træf på Als med vores MJP2200 som vi har købt hos jer.
Der har sidenhen været en del debat omkring hvorvidt vores felt viser
korrekt eller ej,
da vore kunder oplevede markant lavere udmålinger end de er vant til hos
andre virksomheder som
også har købt dyno hos jer.
*MJP Basisviden nummer et om rullefelter: aldrig sammenlign to forskellige
dynoer, endda helst ikke engang selvom det er samme model.
Bare sådan noget som forskellig operatør, blæsere/luftudskiftning, rum
størrelser spiller ind*.
*Scooter-Shoppen Jeg skal i den kommende weekend igen til træf med feltet, og vil gerne
have dokumentation fra jer omkring kalibrering af feltet, og hvad der
end måtte være årsagen til at vores målinger i weekenden var lavere end
"forventet".
*Scooter-Shoppen Jeg vil gerne have en redegørelse på kalibreringen på feltet. Kan jeg ændre konstanter ud over vejrkompensation så jeg opnår korrekte
målinger? Kan der være noget i min software-opsætning der står forkert?
*MJP Forudsat basis opsætningen (med/uden eddybremse - type 2100/2200) er
korrekt, er der ikke nogen mulighed for at ændre i kalibreringen på 2200
feltet.*
*Scooter-Shoppen Kan det varme vejr i sidste weekend være årsagen? Selvom der er
vejr-kompensering i softwaren?
*MJP Afvigelser på over 10 grader og 20 mbar mellem to måle situationer vil
give en usikkerhed selvom kompensations softwaren vil prøve at gøre dem
sammenlignelige, men mere end 1-2% fejlvisning burde ikke forekomme
(Dynojets software kommer ligefrem med en advarselsboks når man prøver
at sammenligne to tests med sådanne forskelle)*.
*Scooter-Shoppen Kan det være en forklaring at jeg bruger MJP2200 og andre bruger jeres Scooter-dyno, eller burde resultaterne være de samme?
*MJP 2200 rullen er tungere end 1100 modellen, der vil altid være en forskel
på hvordan en motor accelererer op med den højere eller lavere
belastning der stammer fra de forskellige rullevægte.*
*MJP Ydermere vil der være en basis forskel på hvor grund kalibreringen af
2200 og 1100 tager sit udgangs punkt, om det er ved 100 hk eller 10 hk,
formelerne i softwaren prøver dog at kompensere for dette og er blevet
revideret adskellige gange over årene.*
*Scooter-Shoppen Så vidt jeg ved er der kun en censor på rullen, og jeg oplever at
feltet kører stabilt og den "tegner" pæne kurver. Der kan ikke være
defekt censor?
*MJP En defekt sensor vil gøre dynoen ubrugelig på stedet, enten vil nålen
slet ikke bevæge sig eller osse vil den hoppe ukontrolleret.*
feb 2006
Følger: 84 Følgere: 84 Scootere: 1 Emner: 69 Svar: 446
Hvis du læser hvad han skriver så siger han at det har en betydning.
Det er selv samme mand der laver begge felt så mon ikke han ved hvad han snakker om ? de laver dem jo selv helt fra bunden, og de udvikler også selv software så tror han ved mere om det end nogen af os andre?
feb 2006
Følger: 84 Følgere: 84 Scootere: 1 Emner: 69 Svar: 446
(link fjernet)
They poured on resources and burned up time and money investigating it, but no matter what they did, the math never added up.
Dynojet's final number-fudge was arbitrarily based on a number from the
most powerful road-going motorcycle of the time, the '85 1,200cc Yamaha
VMax. The VMax had 145 advertised factory horsepower, which was far
above the raw 90hp number spit out by the formula. Meanwhile, existing
aftermarket torque-cell engine dynamometers delivered numbers that
clustered around 120. Always a pragmatist, Dobeck finally ordered his
Chief Engineer to doctor the math so that the Dynojet 100 measured 120
hp for a stock VMax. And that was that: For once and forever, the power
of everything else in the world would be relative to the '85 Yamaha VMax
and a fudged imaginary number. Dobeck's engineering staff was dismayed
by the decision
feb 2006
Følger: 84 Følgere: 84 Scootere: 1 Emner: 69 Svar: 446
Jeg har målt min egen R6ér den har 104 på vores felt så det jo fint med de andre målinger. Ydermere har vi lige målt en R6ér der har kørt 12.000km den havde 98HK og min har kun kørt 700km så det giver jo også mening at man mister heste efterhånden som motoren bliver slidt.
nov 2006
Følger: 100 Følgere: 102 Scootere: 20 Emner: 370 Svar: 3.527
feb 2006
Følger: 84 Følgere: 84 Scootere: 1 Emner: 69 Svar: 446
Hvis du læser hvad han skriver så skriver han at det kun er en MJP 1100 der kan justeres i softwaren og ikke en 2200...
Det han prøver at sige er at hvis en scooter kan trække en let rulle op med " tunge " ruller i variatoren så er det ikke sikkert selv samme scooter kan trække vores tunge rulle tilsvarende hurtigt. derfor kan det ske man skal skifte til lettere ruller for at få samme resultat.?
Sådan forstår jeg det i hvert fald.
feb 2006
Følger: 84 Følgere: 84 Scootere: 1 Emner: 69 Svar: 446
nov 2006
Følger: 100 Følgere: 102 Scootere: 20 Emner: 370 Svar: 3.527
hva er det for noget med der kommer biler og sådan noget i aften??
feb 2006
Følger: 84 Følgere: 84 Scootere: 1 Emner: 69 Svar: 446
Scooter-Shoppens Rullefelt til DHS