{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.705 visninger | Oprettet:

Scooter-Shoppens Rullefelt til DHS {{forumTopicSubject}}

Som de fleste ved er det os der kommer med rullefelt til DHS. Og efter ARW har der været stillet spørgsmål om vores felts nøjagtighed i forhold til andre felt ( scooter rullefelt )

Af samme grund har vi spurgt dem vi købte feltet af og her er spørgsmål og svar.

Til MJP Dyno

*Scooter-Shoppen Vi har i weekenden været til træf på Als med vores MJP2200 som vi har købt hos jer.
Der har sidenhen været en del debat omkring hvorvidt vores felt viser
korrekt eller ej,
da vore kunder oplevede markant lavere udmålinger end de er vant til hos
andre virksomheder som
også har købt dyno hos jer.

*MJP Basisviden nummer et om rullefelter: aldrig sammenlign to forskellige
dynoer, endda helst ikke engang selvom det er samme model.
Bare sådan noget som forskellig operatør, blæsere/luftudskiftning, rum
størrelser spiller ind*.

*Scooter-Shoppen Jeg skal i den kommende weekend igen til træf med feltet, og vil gerne
have dokumentation fra jer omkring kalibrering af feltet, og hvad der
end måtte være årsagen til at vores målinger i weekenden var lavere end
"forventet".

*Scooter-Shoppen Jeg vil gerne have en redegørelse på kalibreringen på feltet. Kan jeg ændre konstanter ud over vejrkompensation så jeg opnår korrekte
målinger? Kan der være noget i min software-opsætning der står forkert?

*MJP Forudsat basis opsætningen (med/uden eddybremse - type 2100/2200) er
korrekt, er der ikke nogen mulighed for at ændre i kalibreringen på 2200
feltet.*

*Scooter-Shoppen Kan det varme vejr i sidste weekend være årsagen? Selvom der er
vejr-kompensering i softwaren?

*MJP Afvigelser på over 10 grader og 20 mbar mellem to måle situationer vil
give en usikkerhed selvom kompensations softwaren vil prøve at gøre dem
sammenlignelige, men mere end 1-2% fejlvisning burde ikke forekomme
(Dynojets software kommer ligefrem med en advarselsboks når man prøver
at sammenligne to tests med sådanne forskelle)*.

*Scooter-Shoppen Kan det være en forklaring at jeg bruger MJP2200 og andre bruger jeres Scooter-dyno, eller burde resultaterne være de samme?

*MJP 2200 rullen er tungere end 1100 modellen, der vil altid være en forskel
på hvordan en motor accelererer op med den højere eller lavere
belastning der stammer fra de forskellige rullevægte.*

*MJP Ydermere vil der være en basis forskel på hvor grund kalibreringen af
2200 og 1100 tager sit udgangs punkt, om det er ved 100 hk eller 10 hk,
formelerne i softwaren prøver dog at kompensere for dette og er blevet
revideret adskellige gange over årene.*





*Scooter-Shoppen Så vidt jeg ved er der kun en censor på rullen, og jeg oplever at
feltet kører stabilt og den "tegner" pæne kurver. Der kan ikke være
defekt censor?

*MJP En defekt sensor vil gøre dynoen ubrugelig på stedet, enten vil nålen
slet ikke bevæge sig eller osse vil den hoppe ukontrolleret.*


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Scooter-Shoppens Rullefelt til DHS
  • #3   13. aug 2010 Attermann ™

    Hvis du læser hvad han skriver så siger han at det har en betydning.

    Det er selv samme mand der laver begge felt så mon ikke han ved hvad han snakker om ? de laver dem jo selv helt fra bunden, og de udvikler også selv software så tror han ved mere om det end nogen af os andre?


  • #4   13. aug 2010 Prøv at læse denne Attermann ™

    (link fjernet)


    They poured on resources and burned up time and money investigating it, but no matter what they did, the math never added up.


    Dynojet's final number-fudge was arbitrarily based on a number from the
    most powerful road-going motorcycle of the time, the '85 1,200cc Yamaha
    VMax. The VMax had 145 advertised factory horsepower, which was far
    above the raw 90hp number spit out by the formula. Meanwhile, existing
    aftermarket torque-cell engine dynamometers delivered numbers that
    clustered around 120. Always a pragmatist, Dobeck finally ordered his
    Chief Engineer to doctor the math so that the Dynojet 100 measured 120
    hp for a stock VMax. And that was that: For once and forever, the power
    of everything else in the world would be relative to the '85 Yamaha VMax
    and a fudged imaginary number. Dobeck's engineering staff was dismayed
    by the decision



  • #6   13. aug 2010 Hvis du læser rundt på nettet om hvor mange HK en Yamaha R 6 har på baghjulet vil du finde ud af at de har 104 til 106 på forskellige felt.

    Jeg har målt min egen R6ér den har 104 på vores felt så det jo fint med de andre målinger. Ydermere har vi lige målt en R6ér der har kørt 12.000km den havde 98HK og min har kun kørt 700km så det giver jo også mening at man mister heste efterhånden som motoren bliver slidt.


  • #7   13. aug 2010 lyder nu meget rigtigt det ham gutten snakker om.. men hva koster en rulning??

  • #8   13. aug 2010 Attermann ™

    Hvis du læser hvad han skriver så skriver han at det kun er en MJP 1100 der kan justeres i softwaren og ikke en 2200...

    Det han prøver at sige er at hvis en scooter kan trække en let rulle op med " tunge " ruller i variatoren så er det ikke sikkert selv samme scooter kan trække vores tunge rulle tilsvarende hurtigt. derfor kan det ske man skal skifte til lettere ruller for at få samme resultat.?
    Sådan forstår jeg det i hvert fald.


  • #9   13. aug 2010 En rulning koster 100kr..


  • #10   13. aug 2010 tak skal du ha smiley

    hva er det for noget med der kommer biler og sådan noget i aften??


  • #11   13. aug 2010 Det har jeg ikke hørt noget om?

Kommentér på:
Scooter-Shoppens Rullefelt til DHS

Annonce