{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.747 visninger | Oprettet:

Scooter-Shoppens Rullefelt {{forumTopicSubject}}

Efter weekendens debat omkring hvorvidt ScooterShoppens rullefelt måler korrekt eller ej, opretter jeg denne tråd. Der er i Weekenden blevet rullet scootere på vores rullefelt og folk mener ikke at de får nok hk. på papiret. Vores Felt er et MJP2200 af samme fabrikat som mange af de andre der tager felt med rundt til diverse træf. Jeg har idag talt med MJP som producerer og udvikler rullefeltet og konfronteret dem med vore kunders kommentarer, og dertil svarer MJP at netop på den type felt vi har (MJP2200) kan Kalibreringen ikke ændres af andre end MJP og deres Software-udviklere. Det kan man til gengæld på deres ScooterDyno model som flere andre har valgt at købe. Jeg kan ikke kommentere på om andre har deres data til deres ScooterDyno korrekt indtastet. Her man man ændre rullens vægt samt en række andre værdier der har indvirkning på resultatet.
Jeg har bedt MJP fremsende dokumentation for kalibreringen af vores felt så i alle kan se dette fremover.
En del af forklaringen på de lave HK målinger til ARW kan også skyldes det varme vejr og den lave luftfugtighed der var lørdag hvor 90% af alle målingerne blev foretaget. Jeg Stod selv for alle rulninger i weekenden, og jeg tastede Vejr-data ind manuelt hver gang for at opnå korrekt kompensation for dette. Kilden var DMI. Eventuelle spørgsmål og kommentarer er velkomne. Vi har hos Scooter-Shoppen ingen interesse i at lave HK tests med et lavt resultat, men har på den anden side heller ikke lyst til at lave udskrifter til jer med målinger der er høje ved at rette på vejrdata og kompensere den vej. Vh Lasse


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Scooter-Shoppens Rullefelt
  • #2   9. aug 2010 attermann

    vejret har indflydelse på hvordan din scooter går og den vil jo i alle tilfælde køre bedst (yde mest) i koldt vejr for kold luft fylder jo mindre end varm:) men det ved du jo sikekrt alt om


  • #3   9. aug 2010 Attermann --> Man kan selv vælge i softwaren om man vil korrigere for vejret. Og man kan manuelt korrigere f.eks. 1,050 hvis man har lyst. Vi ønsker bare ikke at lave et forkert billede af effekten "bare for at gøre folk glade". Et rullefelt er i sin enkelthed en stål-rulle der vejer x- antal kg. Den rulle accelererer man op på et givent antal sekunder. De data smider softwaren ind i en tabel der herudfra udregner din effekt. Softwaren til vores felt har faste værdier for vægt på rullen osv. så dem kan vi ikke ændre på. Men hvis du mener at have en forklaring på fænomenet er vi selvfølgelig åbne overfor dette.

  • #5   9. aug 2010 Attermann tror han er så klog på alt ting om scooter så lad ham nu bare tro det.

    Men ja vejr har indflydelse på rulning. Det har det også på biler


  • #6   9. aug 2010 lige meget dyse vil den det kolde vejr på virke den alle scootere går bedre om vinteren:)

  • #7   9. aug 2010 det jo også derfor man sætter en intercooler på biler:)

  • #9   9. aug 2010 da køler systemet ikke virkede på min jog rr smed den 17.6 og da jeg fik køler systemet til at virker smed den 22,4 så der er altså en forskel på hvordan den yder i forholds til varme og kulde..

  • #11   9. aug 2010 Der er ingen tvivl om at vejret spiller ind når vi snakker motorydelse! Vi har valgt at undersøge sagen for at eliminere at der kunne være noget galt med kalibreringen af vores felt. Vi ønsker ikke at snyde nogen og som sagt, hvad skulle vi have ud af at lave målinger der er lavere end alle andres. Dog vil vi ikke lave udskrifter hvor vi kunstigt matcher folks forventninger i forhold til tidligere rulninger på felt vi ikke aner hvordan er indstillet.

  • #12   9. aug 2010 Lasse W: Jeg tror bestemt ikke jeres felt fejler noget.
    Der kan også være andre grunde til at folk har smidt mindre end de havde forventet end at jeres felt måler forkert.

    Da jeg ved der også var folk der smed rigtigt gode resultater i weekenden smiley
    Men det er da kun posetivt hvis i for undersøgt om der er noget galt med det, så i lige som kan bekræfte at det ikke måler forkert:).


  • #13   9. aug 2010 Fartbøllerne - Bønke --> Jeg tror som sådan heller ikke at der er noget galt med det, da vi har lavet en masse målinger af f.eks. en helt ny motorcykel. Her lå vi indenfor 1 hk. i forhold til hvad fabrikanten havde opgivet på baghjulet... men Vi undersøger mulighederne, og jeg har fået MJP til at sende en erklæring i henhold til kalibreringen.


  • #14   9. aug 2010 #Nikolaj 89-Racing# (Sfx sælges) og
    jens *SENDA SÆLGES* .

    Jeg syntes ikke i burde udtale jer omkring noget ikke har sat jer ind i.
    I har ret i scooteren yder anderledes på vejrforholdene, men som atterman siger så mener jeg heller ikke det kan bruges som undskyldning, da corr. faktoren som atterman nævner går ind og opvejer dette i selve rulleresultatet. Og det ved jeg den gør, for har selv haft felt!

    Mht. hvor vidt scootershoppens felt måler rigtig eller forkert vil jeg ikke udtale mig om, har ikke fået målt scooteren på den, men ja vil sige det virker underligt at folk lige pludselig smed flere hk til skærbæk 08 end arw 2010.


  • #15   9. aug 2010 TMR - Morten !! HSW 2010 !! --> Ja, det er korrekt at corr.faktoren går ind og forsøger at kompensere for vejrforholdene. Men Scooteren yder anderledes ved 26 grader tør luft. MJP som jeg snakkede med idag bekræftede at de ofte ser udsving pga. vejret trods Corr.faktoren...

  • #16   9. aug 2010 For 2 år siden til ASD var der 30 grader og knastør luft og der blev alligevel set 23-25 hk og der var det da også scootershoppen der var ude.

  • #17   9. aug 2010 Lalle --> Men for to år siden til ASW, hvad var sammenligningen ? blev de målt på andre felt? Vi målte 38 hk i weekenden...

  • #18   9. aug 2010 jaa 38hk på en 2cylinder med 2stk 94cc polini big evolution..det er ikke meget alligevel når dan og bæk har smidt 42hk på 2stk 77cc bb kits.

    sidste weekend var jeg på bæks felt hvor jeg smed 19,6hk og så kun en uge senere smider jeg kun 16,33hk på jeres felt

    af alle de resultater jeg har hørt i weekenden der er blevet smidt af folk der normalt ligger højere på andres felte end jeres, så har de allige ligget ca 3hk under hvad de ellers har smidt tidligere i år...

    Kedde smed 40,3hk til brønderslev men smed kun 33,xx i weekenden
    Søren aldahl smider normalt 24,xxhk med smed kun max 20
    Hopper plejer også at ligge på ca 23hk når weekenden er ovre, men endte med max 21hk så vidt jeg hørte.
    og Velo havde også smidt nogle og 26-27hk før men dog kun 23hk i weekenden.



  • #19   9. aug 2010 Mads K --> Jeg kunne godt tænke mig at vide hvilke opsætning Bæks rullefelt har. og hvilket det er. Ikke kun Vejr Corr. men også hans opsætning på selve feltets specs. Hvis det hele er sat korrekt op, og vejret har været det samme som i weekenden, så burde det ikke vise så forskelligt. Men jeg kan bare ikke se hvordan det skal være feltet der er noget galt med. Især ikke med en Software hvor vi som "brugere" af feltet ikke har adgang til at ændre Kalibrering. Rullen er hverken blevet tungere eller lettere siden det blev kalibreret da det var nyt.

  • #20   9. aug 2010 Lasse W. For to år siden lå målingerne meget ens med hvad der blev målt til andre træf
    At alle konsekvent smider 3-4 hk mindre er ihvertfald mistænkeligt. Rart at se i forsøger at finde ud af hvorfor ihvertfald.


  • #21   9. aug 2010 Jeg kunne rigtig godt tænke mig at finde fejlen hvis der er en fejl... Som sagt snakkede jeg med dem hos MJP idag, og de havde ikke rigtig en forklaring, da det felt vi har ikke kan kalibreres forkert af os... Men hvis nogen har et felt de mener måler "mere rigtigt" end vores stiller jeg gerne vores frem og sammenligner resultaterne!


  • #22   9. aug 2010 Vi kører selv med MJP2200 hos kajs mc.. og det er præsis det samme.. så støtter dig lasse. Det passer korrekt med det effekt tab. der er på nye mc'er fra motor og til baghjul.


  • #23   11. aug 2010 Holder med #Nikolaj 89-Racing# (Sfx sælges) , attermann, du ved jo intet om scooter !!!!1 lol

Kommentér på:
Scooter-Shoppens Rullefelt

Annonce