{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
12.289 visninger | Oprettet:

Nikolaj J
Nikolaj J
Tilmeldt:
16. aug 2014
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 31

Europa på Knallert. {{forumTopicSubject}}

Hej SG, jeg er lige kommet hjem fra en Europa tur hvor jeg blaffede rundt omkring. Der var ingen problemer og jeg havde en hyggelig oplevelse hvor jeg mødte en masse mennesker - desværre så jeg ikke særlig meget, grundet at jeg tomlede for det meste på motorveje.. Og så var det svært at afhænge på at folk ville samle en op, nåede f.eks én dag for sent til Paris hvor jeg kunne have set Tour-de France finalen - desværre!
Nu har jeg et nyt projekt i hovedet, som titlen ellers beskriver.

Grunden til at jeg har "valgt" en 30knallert er fordi at jeg er under 18 samt ikke har økonomien til at tage et lille-MC kort f.eks i Tyskland.
Har nogle spørgsmål angående min trip, som jeg håbede på at I kunne besvare.

Hvordan ville jeg passere grænserne? Jeg ville jo køre uden nummerplade, så hvordan ville dét fungere?

Syntes at jeg læste et sted at i Tyskland at Mopeds / Knallerter gerne måtte køre på vejen - er det sandt? Eller er regelerne for en knallert på cykelstien (som eksemplificeres i DK) det samme i hele Europa?

Hvilken bike burde jeg vælge?
Havde originalt tænkt mig en Derbi Senda S/M 2012, da jeg IKKE vil have det typiske knallert-look, samt noget der kan køre på andet end asfalt. Problemet ligger bare i at den ikke køre særlig langt på literen, og benzin er jo dyrt.

Hvad ville der ske hvis jeg kørte over 30km/t på den i udlandet?
(Hvilket jeg uundgåeligt kommer til at gøre, skal trods alt køre langt. Er bare interesseret i konsekvenserne.)

Maaaaange tak for hjælpen SG!
Keep classy.

NW


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Europa på Knallert.
  • #1   16. aug 2014 registerings afgift med. og så skal du have en DK mærke bagpå, dem kan du købe på tankstationer.

    Hvis jeg skulle afsted på knallert i EU så havde jeg monteret et politiværn, mange lande køre scooterene ubegrænset, nuvel det kræver også et bilkort, ved ikke hvor hrugtigt 16 årige må køre på scooter i de forskellige lande?


  • #2   16. aug 2014 Altså med en 2012 model er der jo nummerplade på..... Så bare at krydse grænsen helt normalt

    Ved ikke omman må køre på cykelstier i f.x. Tyskland men sinker du trafikken unødig så får du bøde


  • iy78
    iy78 Tilmeldt:
    feb 2012

    Følger: 2 Emner: 8 Svar: 34
    #3   16. aug 2014 svært at tosser undt på en 30, du er Eu borger tag kørekort a1 når du er 16 i Tyskland, adresse der 2 dage så er du lovlig borger til køre 125 ccm rundt i eu.
    Med knallert er det svært, altså ikke registreringspligtig er ik tilladt i andre lande.
    Men med 30 og gul plade må du sikkert, men skal følge altid pågældende landes regler vedr knallert veje.
    Hvor langt vil du rundt?


  • #4   16. aug 2014 Man får ingen bøde for at sænke traffiken, vi kan trodsalt ikke køre hurtigere end vi gør, det bare at holde sig i siden ellers.

  • Nikolaj J
    Nikolaj J Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 31
    #5   16. aug 2014 #2
    Der er ikke nummerplade på - og at krydse helt normalt?
    Mener du på motorvej?

    #3
    Har som sagt desværre ikke penge til et kørekort i Tyskland.. De koster alligevel op i mod €1300 (ca. 9000)

    Tak for de hurtige svar!


  • Nikolaj J
    Nikolaj J Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 31
    #6   16. aug 2014 #3
    Glemte helt dit spørgsmål - omkring 6-8000 kilometer nok, (Inkl, tilbagevejen)


  • #7   16. aug 2014 Man kan ikke tage kortet i udlandet.

    Man må godt køre på 30'er i udlandet man skal bare have registerings attest, forsikrings police og DK skilt bagpå cyklen OGSÅ selvom den er fra før 06. I tyskland skal man køre på vejen.


  • Nikolaj J
    Nikolaj J Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 31
    #8   16. aug 2014 #7
    Det er muligt at tage kørekort til lille-MC i udlandet, som f.eks Tyskland.
    Rart at vide det med vejene i Tyskland, tak! smiley
    Registrerings attest og forsikrings police?


  • #9   16. aug 2014 Der er ingen der har gjort det. Man skal bo i landet, det ikke bare liget noget man bare lige gør.

    Registrerings attest og forsikrings police ja, og husk DK skiltet, også selvom du har gule plader på, da der ikke står DK på knalletplader.


  • iy78
    iy78 Tilmeldt:
    feb 2012

    Følger: 2 Emner: 8 Svar: 34
    #10   16. aug 2014 marcus..tal om noget du ved..jeg har brugt 9 ud af seneste 11 år i 5 lande.


  • Nikolaj J
    Nikolaj J Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 31
    #11   16. aug 2014 #9
    Tror det er 180 dage man skal have boet der på papir, men det er også lige meget da det ikke er en mulighed for mig alligevel.

    Tænkte mere på hvad det var! smiley
    Gule plader, hvor får jeg sådan nogle?
    (Det skal siges at jeg er HELT ny til knallerter, og det tætteste jeg har prøvet at køre var min gamle vens pocketbike haha)
    Mange tak for hjælpen, igen!

    NW


  • iy78
    iy78 Tilmeldt:
    feb 2012

    Følger: 2 Emner: 8 Svar: 34
    #12   16. aug 2014 Om det er hostel kan du give co adresse og tage kørekort..a1 eller a2 hedder den, IKKE nogen mc, Lær hvad du siger.

    Du må køre op til 125 ccm på sådan en som 16 årig netop nabolandet Tyskland.
    kørebevis på dette samt køretøj registreret der = lovlig på motorvej da 125 ccm kan følge med motorvej.
    og pris er under 1000 kr for sådan et a1-2 bevis


  • #13   17. aug 2014
    Folk får det til at lyde som om man baaaaare lige skal gøre ditten og datten og vupti så tager du lige cyklen over grænsen til den ugentlige køre og teoritime og så er du DK's første 16årige med MC kort.

    Nej nej og atter nej, det ikke bare lige noget man gør.


  • Nikolaj J
    Nikolaj J Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 31
    #14   17. aug 2014 #12
    A1 er synonym med lille-MC kørekort.
    Det er bare en anden måde at sige det på, ingen grund til at kneppe fluer.
    Har du et link til et "A1" kørekort der koster under 1000kr?
    Kunne nemlig selv kun finde det til omkring €1300, så ville virkelig hjælpe mig på vej hvis du kunne smiley

    Føler at mit emne langsomt bliver afsporet, sååå..

    #13
    Hehe ja, ved ikke selv hvor let det er udover hvad jeg har læst mig til, så vil nødigt belære om det. Men kunne du forklare de 3 nødvendigheder du skrev?
    Registrerings attest og forsikrings police og gule plader smiley

    Mange tak!


  • iy78
    iy78 Tilmeldt:
    feb 2012

    Følger: 2 Emner: 8 Svar: 34
    #15   17. aug 2014 Du fatter ik meget.. et førebevis til a2 er IKKE nogen mc, eller årevis kursus,klares på 3 hverdage.
    Du fatter ik hvad Tyskland er kan jeg høre.
    Det er et land der netop har fjernet loven pga fri hastighed på knallerter at man nu kan bruge 125 ccm som under 18


  • iy78
    iy78 Tilmeldt:
    feb 2012

    Følger: 2 Emner: 8 Svar: 34
    #16   17. aug 2014 Min fætter tog det i skolen i aften kursus maj måned i år..
    han bor i Berlin, snakker lige med ham.
    mener som Eu borger har du evt ret til få til samme pris..mange googlede steder ser du fulde pakke mc kort det passer nemlig med 1300


  • #17   17. aug 2014 Vi har samme kørekort regler i hele EU så ikke bliv mobset.

    Nikolaj, hvad er der at forklare?
    Altså forsikring police er jo bare for at påvise at knallerten er forsikret, Registerings attest så kan de se at scooteren er din, samt den er fra Danmark, hvilken type osv. DK skiltet, så de kan se du er fra Danmark. Alle biler skal også have DK mærke bagpå i udlandet, dog har nye EU nummerplader det blå felt hvor der står DK.


  • Nikolaj J
    Nikolaj J Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 31
    #18   17. aug 2014 #15

    Al ummidelbar undersøgelse tyder på at A1, A2 og A3 kørekort er MC-kørekort.
    Meeen, som sagt, hvis du har nogen links eller andet hvor jeg kan læse mig til at dine beretninger er sande bukker jeg mig i støvet! smiley
    Vil helst ikke diskutere, så hold det ordentligt, så er du sød.


  • Nikolaj J
    Nikolaj J Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 31
    #19   17. aug 2014 #16
    Hehe, det ville være super!
    Det ville nok hjælpe på misforståelserne.

    #17
    Du må helst ikke glemme at jeg er ny til dette, men mange tak for uddybelsen.
    Du sagde noget med gule plader også, syntes ikke jeg har set knallerter med gule plader? smiley

    Og haha, er skam ikke mobset.


  • #20   17. aug 2014 Det første var nu ment til ham den anden.

    Alle knallert 30'er efter 2006 køre jo med gule (nummer)plader, og 45 er de hvide.


  • Nikolaj J
    Nikolaj J Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 31
    #21   17. aug 2014 Aha, i orden!
    Så har jeg måske bare ikke lagt mærke til det.
    Many thanks!


  • #22   17. aug 2014 Altså en scooter/knallert af årgang 2012 SKAL have plade på hvad enten det er en 30er eller 45er !!!

    Og med en nummerplade på så er det bare at køre over grænsen helt normalt.. Findes MANGE grænseovergange som ikke er motorvej ... Findes faktisk kun EN der er motorvej og en masse der ikke er når du skal ud af DK


  • Nikolaj J
    Nikolaj J Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 31
    #23   17. aug 2014 #22
    Tænkte at tage færgen over til Tyskland, det er en del lettere da jeg bor på Sjælland.
    Ellers kan jeg ikke forholde mig til hvordan jeg skulle komme til Jylland, hvis jeg ikke kan køre på de rigtige veje.

    Må vel se om jeg ikke kan finde en bog hvori det er forklaret - de små veje ind til de forskellige lande.



  • #24   17. aug 2014 Du skal stadig have overstående papirer og DK skilt bagpå cyklen, lige så når du kører i bil.

  • Nikolaj J
    Nikolaj J Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 31
    #25   17. aug 2014 #24
    Hvad referer du til?


  • #26   17. aug 2014 Nikolaj J Der er da flere fra sjælland og lolland falster der er kørt på cykel og scooter til fastlandet .... Går da et par færger

  • #27   17. aug 2014 Nikolaj
    Dette er en crazy ide, men det kunne jo måske tænkes at man kunne holde på en rasteplads lige inden storbælt, og spørgere de lastbil chauffører der holder der om man ikke lige kan få lov at hoppe med ind og så smide knallerten på i bagenden hvis der er plads.


  • Nikolaj J
    Nikolaj J Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 31
    #28   17. aug 2014 #26
    Haha ja, men så kan jeg lige så godt tage den til Tyskland, syntes jeg smiley
    Så sparer jeg det i benzin og tid i Danmark! smiley


  • Nikolaj J
    Nikolaj J Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 31
    #29   17. aug 2014 Haha, Marcus!
    Har prøvet at SIDDE bag i en lastbil på vej til Tyskland, faktisk, så mon ikke at det er muligt at finde en hvor man kan smide sin knallert i! smiley
    Meeen, tror nu jeg tager færgen til Tyskland smiley


  • #30   17. aug 2014 Det lyjer baar åh så djyrt såhn færge bil'æt

  • Nikolaj J
    Nikolaj J Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 31
    #32   17. aug 2014 Sådan en Derbi kører desværre ikke længere end 12-15km på literen (hvad jeg har fået at vide), så tror det er en god "investering" (på de 4-600 kroner det koster).


  • Nikolaj J
    Nikolaj J Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 31
    #33   17. aug 2014 #31
    Det er jo forholdsvis dyrt, hvis at det koster de €1300 for kørekortet som jeg læste..
    MEN, hvis ham gutten ender med at have ret i at det koster under 1000kr og at det kun tager et par dage, så er det UDEN tvivl det jeg gør! smiley
    Nu må vi vente og se hvad han reportere tilbage med, hvis han gør.


  • Nikolaj J
    Nikolaj J Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 31
    #34   17. aug 2014 Udover det, #31, så er den jo godt og grundig tunet til at ramme de 80-90km/t.
    Det er selvfølgelig ulovligt, men ak&ve.


  • Nikolaj J
    Nikolaj J Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 31
    #36   17. aug 2014 Haha, nej. Er du?

  • Nikolaj J
    Nikolaj J Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 31
    #39   17. aug 2014 Hehe ja, det er en lang proces.
    Men den er jo som sagt tunet til at køre godt over de 30km/t - nok nærmere de 90.
    Problemet ligger jo bare i økonomien, mh.t kørekort i Tyskland samt evt. andre problemer i følge Marcus.


  • Nikolaj J
    Nikolaj J Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 31
    #41   17. aug 2014 Hehe, det ved jeg ikke rigtig nok om til at argumentere imod.

  • Nikolaj J
    Nikolaj J Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 31
    #43   17. aug 2014 Min plan har altid været færgen, det har jeg også skrevet flere gange! smiley

  • Nikolaj J
    Nikolaj J Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 31
    #45   17. aug 2014 Syntes da lige at jeg så det på Scandlines til 300,- i denne her måned til Puttgarden!

  • Nikolaj J
    Nikolaj J Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 31
    #48   17. aug 2014 Ahh, haha. smiley
    Ja, det kan sagtens være. smiley


  • Nikolaj J
    Nikolaj J Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 31
    #50   17. aug 2014 Yep, det var den umiddelbare plan.
    Samme som da jeg blaffede.

    Tror ikke jeg kan finde nogle at nyde denne rejse med umiddelbart, den er jo forholdsvis.. sær smiley


  • #51   17. aug 2014 Men du kommer jo nok ikke ud af tyskland medmidre du har en kæmpe pose penge til rådighed, da det tager lang tid, ihvertfald på en standard scooter.

  • Nikolaj J
    Nikolaj J Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 31
    #53   17. aug 2014 Den kommer som sagt til at være tunet, Marcus smiley
    Nok til omkring de 80-90km/t


  • #54   17. aug 2014 Så ville jeg nok undersøge lovgivningen i de pågældende lande, ville være rigtig surt at stå transport i et fremmed land.

    En anden ting, jeg ville ikke køre så langt på en tunet scooter, til sådan en tur skal den squ være pålidelig, og det er en scooter med masser af tun squ ikke smiley Maks fjerne begrænsningerne.


  • Nikolaj J
    Nikolaj J Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 31
    #56   17. aug 2014 Uden tvivl Marcus.
    Det problem til den tid smiley

    Det ved jeg ikke, #55!


  • #58   17. aug 2014 Marcus N Hvis ellers man har skruet lortet rigtig sammen med ordentlige stumper så er en sports eller mild racing opsæt lige så stabil som en std. afdroslet scooter .... Og du vil enda kunne opleve bedre km/l hvis du stadig holder dig til 80kmt

    Holder jeg runneren på 70-75 så går den ~40km/l @2000rpm


  • #59   17. aug 2014 Nikolaj J Og du er ikke den enste der er gal ... Jeg tager turen til Nordkapp næste sommer på 45er

  • #61   17. aug 2014 >Racer-Parts< Ved det .. Boet i Norge i 5 år og har været på Nordkapp før

  • #63   17. aug 2014 http://carstensmc.dk/index.php?/Artikler/tag-korekort-som-16-arig-helt-lovligt.html

    Læs og lær.

    Og hvem var den intet anende der vrøvler om at man skal være tysk statsborger??

    Folk taler bare uden at vide en pind ,

    Jeg har boet meste af mit liv i udlandet . 20 år ud af 36 år.


  • #64   17. aug 2014 Der er FOTO kopi af EU regler undtagen dk. Med dk id kort kan du tage til de lande og tage kort, job mv

    profilbillede
  • #65   17. aug 2014 Man kan føre 125 cc som 16 årig og 50 cc som 15 årig

  • #68   17. aug 2014 Alle snakker, ingen ved noget.

    Sådan har det være ligesiden emnet kom op for et par år siden efterhånden. Der findes ingen eksempler på det.


  • #69   17. aug 2014 Ingen i min familie bosat i Tyskland er tyske statsborgere, sjovt børnene kan køre på 125 cc.
    Folk der aldrig har været udenfor landet taler så klovnet .
    Tænk jer om, i Danmark kan selv en flygtning tage kørekort . Så dum formulering om at være statsborgere for at tage kørekort i et EU land . Man kan fri flytte arbejde , have Samme rettigheder som andre i unionens lande .
    Vågn op til virkelige verden, EU lavede ens ret i 99


  • #70   17. aug 2014 Så bor de der også, man kan ikke baaaaaare lige få en post adresse, tage kortet og så få post adresse hjem igen, man skal bo der i et hvis antal tid.

  • #72   17. aug 2014 >Racer-Parts< Det er jo egentlig dig der ikke har styr på det .......


    Du skal IKKE være tysk statsborger for at tage kørekort i Tyskland ..... Skal bo i tyskland i mindst 10 år hvorefter du kan søge om tyskstatsborgerskab hvis der er grund til det f.x. tysk kone og børn

    Enste du skal for at tage kort i tyskland er at flytte derned med adresse osv. dette tillader tyskland kun hvis du har job i landet .......


  • #73   17. aug 2014 Også skriver du at man ikke kan tage kørekort i et andet land hvis man ikke har statsborger skab .. PIS MIG I ØRET !!!!!!!!!!!!!!!

    Har taget minibus kort i Norge .. Ingen problemer
    HAr taget buskort i Polen .. Ingen problem .. Tog 1 uge .. Måtte dog "flytte" til Polen i 2 uger

    Sidder idag med 2 kørekort .. DK kort med bus osv også et Norsk hvor der også er minibus på

    Så nej du skal ikke være statsborger for at tage kørekort bare bo lovligt i landet ..

    Mange af de jallaer der tager kortet i DK har jo heller ikke dansk statsborgerskab.. Det tager nogen år at få det


  • #75   17. aug 2014 Du SKAL medbringe følgene:
    Den ene del af registreringsattesten.
    Et EU forsikringsbevis, som du får fra dit forsikringsselskab, da du ellers kun er forsikret i Danmark.
    Helm.

    Disse ting bør du have med.
    Godkendt førstehjælps kit.
    Lidt værktøj, især til tændrør og til at tømme bundkar.
    En 4takt maskine ( så du kører længere på literen ).
    En vandtæt GPS med Europa kort.
    En slukket telefon, som du kun tænder i nødstilfælde og som kan bruges i udlandet.
    Medmindre at du ønsker dyre SMSer og dyre opkald.
    Blåt sygesikringsbevis.


  • #76   17. aug 2014 >Racer-Parts< statsborger skab kommer an på hvilket land du er født i og hvorfra dit pas er EN dansk statsborger bliver ikke til en tyskstatsborger ved at flytte derned .. Han vil forsatvære DANSK STATSBORGER

    Boet en hel del år i udlandet så ved faktisk hvad jeg taler om .. DU BLIVER IKKE TYSKSTATSBORGER VED AT FLYTTE DERNED !!!!!!!!!!!!!!!!!!

    KRÆVER IKKE TYSKSTATSBORGERSKAB AT TAGE KØREKORT DERNEDE BARE DU BOR I LANDET.. En dansker kan ikke bare blive tyskstatsborger

    Har somsagt selv både Norsk Dansk og Polsk kørekort taget i de pågældende lande

    Og nej at du får CPR/person nummer gør dig IKKE til dansk statsborger
    Derimod dansk dåbsattest og denne fåes kun når du et født og døbt i DK eller søger om statsborgerskab


  • Nikolaj J
    Nikolaj J Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 31
    #77   17. aug 2014 Tommy, kan du anbefale nogle 4takt maskiner der ikke ligner den normale "knallert-model"? Kunne også godt tænke mig noget der kan køre hurtigere end 30, da jeg ikke har tålmodigheden til at køre 30km/t I 6-7000 kilometer smiley Det er 234 timer, hehe.

  • #78   17. aug 2014 Bla der en del flygtninge er kommet i klemme igennem tiden .. Forældre er asylansøgere men deres nyfødte barn er dansk borger

  • #79   17. aug 2014 Nicolaj .. Sachs madass evt .. OK du får nok "lidt" ondt i røven

  • Nikolaj J
    Nikolaj J Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 31
    #80   17. aug 2014 Hahaha, dét tror jeg bestemt på!
    Har siddet og kigget lidt rundt omkring, syntes ikke rigtig jeg kan finde nogle flotte
    4-takts smiley


  • Nikolaj J
    Nikolaj J Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 31
    #81   17. aug 2014 Der er selvfølgelig denne her:

    http://www.yamasaki.dk/

    50km/l
    13l tank

    Men, den koster ikke mere end 10.000 fra ny af, så hvor kvalitet er det lige?
    Nogen der har forstand på den model?


  • #82   17. aug 2014 Altså den største fordel ville jo være at køre på noget der er et kendt mærke ... Skulle du køre istykker så er det nemmest at få stumper til evt. få fixet hvis du ikke selv kan

    Personligt ville jeg tage en scooter .. Mere behageligt at køre på og nemmere at skrue i som en gearmaskine


  • #83   17. aug 2014 evt fix gammel puch MS/YZ50 monza e.l.

  • Nikolaj J
    Nikolaj J Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 31
    #84   17. aug 2014 Men, Skibums, de er så forfærdeligt grimme! smiley


  • #85   17. aug 2014 MS/YZ50 er da fede .. selv haft en

  • Nikolaj J
    Nikolaj J Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 31
    #86   17. aug 2014 MS?
    Kunne forstå at YZ50 er Yamaha YZ 50 (kunne ikke finde en model, jeg kunne købe nogen steder - syntes ellers at det var en flot bike.)


  • #87   17. aug 2014 kik puch
    var VZ50 .. sorry

    MS50 (aka lille puch) http://scooter.webgallerier.dk/galleri/303/628/471/1514994-puch-ms-50-lille-puch

    VZ50 (aka stor puch) http://www.glamrocker.dk/puch-vz50.jpg


  • Nikolaj J
    Nikolaj J Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 31
    #88   17. aug 2014 De er faktisk ikke helt grimme!


  • #89   17. aug 2014 MS50 kan blive vold fed

    Min var blank sort krom tank og skærme + lidt små dele og engle styr

    5.5hk blæsekølet med 5.5 potte med 32mm forrør .. 65kmt og et lækkert træk


  • #90   20. aug 2014 Jeg er frisk på en tur til BERLIN på knallert smiley til start

  • #91   20. aug 2014 Du SKAL have nummerplade på en Knallert 30, og i DK er knallert-30 nummerplader gule - der SKAL betales standard Ansvars-forsikring 1 gang årligt i forbindelse med nummerpladen, det er ca. 1300 kr. om året. Og så SKAL du have et DK-skilt bag på din knallert når du vil krydse grænsen. Indregistrerings-papirerne som du får sammen med nummerpladen, skal du medbringe, det samme med forsikrings-papirerne dem skal du også medbringe, og så skal du helst have en Engelsk oversættelse af forsikrings-papirerne med.

    Thats it! Så er du klar til at køre rundt i Europa. Jeg kan så fortælle dig, at det er de færreste lande i EU, hvor du må køre på cykelstierne, i de fleste lande må knallerter kun køre på vejene, og altså heller ikke på stier mv. - reglen er; Du må køre der, hvor bilerne må køre (dog ikke på motorvejen naturligtvis) .. I nogle lande må alle knallerter køre 45 kmt. det gælder fx. her i Polen hvor jeg selv bor. Sørg for at overholde alle trafik-regler når du kører i andre EU lande - Politiet vil hellere end gerne "tjene nogle penge hjem til deres land" på at give turister fra "rige lande" trafik-bøder - som jo i øvrigt skal betales kontant, på stedet, når du kommer fra et andet land end det hvor du får bøden.
    Jeg har selv kørt min knallert fra Sydfyn i DK til Krakow i Polen, det var en rejse på i alt 1288 km. og det tog 10 dage. Det kan dog kun anbefales at køre på knallert i Polen, hvis man er på min alder (ca. 30 år eller derover) da det er nogle af de farligste veje i EU og køre på. smiley god tur!


  • #92   21. aug 2014 Michael dk skilt er ikke nødvendigt hvis du har eu plade


  • Nikolaj J
    Nikolaj J Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 31
    #93   21. aug 2014 Tak for der meget uddybende svar, Michael!
    Knallertens stel er fra '06 siger Sælgeren, og derfor argumenterer han for at jeg ikke behøver at have en plade på - bare forsikrings papirerne, hvis jeg bliver stoppet.

    Kan du sige noget om det?

    Tusind tak!

    NW


  • #94   21. aug 2014 Det du skal huske ved kørsel i eu med en før 06

    Dk skilt evt vil du blive bedt om ved grænsen at få en grænse plade på.

    Men forsikrings policen ( vigtig )

    Gyldigt kørekort ( vigtig )

    At køretøjet overholder de gældende regler for lignende køretøjer i det land.

    Fks hvis en 45 skulle på eu tur skulle jeg have del 2 af reg attesten med og have et dk skilt på maskinen.

    Altså

    Før 06

    Forsikrings bevis ( evt på tvunget grænse plade )

    Dk skilt ( for at vise nationalitet )

    Pas ( dokumentation )

    Gyldigt kørekort ( retten til at føre dette køretøj )

    Og hvis det er så slut seddelen på køretøjet hvis du ikke får grænse plade på ( fordi udlandske myndigheder ville ikke kunne se den er fra dk ellers )

    Og så tror de den kan være stjålet ( derfor slut seddel )

    Den sidste med slut seddel er bare for sikkerhed at det er din knallert hvis de skulle begynde at øffe


Kommentér på:
Europa på Knallert.

Annonce