Rullefelt {{forumTopicSubject}}
Hej SG
Jeg har en PGO Hot 50. Den har lige fået nyt cylinder kit, da den har kørt omkring 22500 km og derfor trængte til det.
De sagde fra værkstedet at jeg de første 500km skal være mere opmærksom på ikke at komme for hurtigt op i fart og ikke komme over 30-35km/t.
Men mit spørgsmål er så, hvad hvis politiet vælger at tage den på rullefelt. Vil den tage skade af at gøre det en gang?
Jeg ved ikke hvor hurtigt den kan køre nu. For de skiftede en ring så den kunne køre hurtigere, da den på det tidspunkt ikke fik skiftet cylinderkit, da jeg ikke havde råd. Men så lånte jeg nogle penge af min mormor, da de kun lavede en midlertidig løsning. Så der gik kun få dage før den fik nyt cylinderkit. Jeg har ikke særlig meget forstand på scootere. Sidste år efter den havde været til sit forrige eftersyn, kunne den køre 36km/t.
De dage før den fik skiftet cylinderkit kunne den køre 35km/t. Hvor hurtigt tror i den kan køre nu. Og hvor hurtigt må den kunne køre? Jeg tænker bare mere på at jeg ikke ønsker en bøde hvis den kommer på rullefelt.
maj 2014
Følger: 2 Følgere: 126 Scootere: 1 Emner: 40 Svar: 937
jan 2014
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 44
sep 2014
Følger: 1 Følgere: 92 Scootere: 1 Emner: 108 Svar: 1.380
Det kommer helt an på hvad den kører. Kører den over 39.9 km/t, får du en bøde. Men husk på at speedometeret altid viser for meget på en knallert. Så viser den 45, så er det ikke sikkert at den virkelig kører 45. Brug GPS til at måle hastigheden.
Hvis du når at køre 100 km efter cylinderskift, så tror jeg ikke den tager skade af at man giver gas. Har flere venner der har givet fuld gas fra efter 0-50 km.
jan 2014
jan 2014
sep 2014
http://koerekort-guiden.dk/knallert-30-boeder#Oversigt_over_forseelser_samt_bdetakster
sep 2014
jul 2004
Følger: 31 Følgere: 29 Scootere: 26 Emner: 29 Svar: 1.873
jun 2013
Følgere: 23 Svar: 2.501
Når de måler fart på rullefelt så giver de kun fuld gas kortvarigt. Det sker der sikkert ikke noget ved.
jan 2014
Scootergrisen, Det var ikke mit valg at gøre den hurtigere. De gjorde det uden at spørge mig.
mar 2015
Følger: 20 Følgere: 16 Scootere: 2 Emner: 17 Svar: 304
jun 2013
jan 2014
Og jeg ved ikke hvor hurtigt den kan køre nu, da den ikke må køre over 35 i øjeblikket.
Men jeg har tænkt mig og tage det op med dem. For jeg vil ikke risikere bøde. Men de har været søde mod mig. Det tog dem 6 timer at skifte cylinder kit. Men den havde jo også kørt 22500km med den. Men jeg skulle kun betale for 2 timer. og første gang de fik scooteren ind, skulle jeg også kun betale for to timers arbejde, på trods af de havde brugt 5-6 timer på den. Jeg havde ladet den komme til eftersyn hos forhandleren 6 gange, men han har åbenbart ikke gjort det ordenligt, For scooteren blev værre og værre. Så jeg fandt et værksted. Og da de havde ordnet den, kørte den perfekt igen. Det er så dem jeg bruger nu
jun 2013
Men hvis vi skal snakke om hvad der er lovligt og ikke er så må man ikke foretage det der kaldes "konstruktiv ændring".
Så hvis du tager den originale ring ud og sætter en anden i som er smallere så er det ulovligt. Så kan den køre hurtigere.
Hvis den kun køre hvad ved jeg 24 km/t med originale dele og den fra ny kørte 30 km/t så kan det være der er nogle dele der skal skiftes eller renses/serviceres.
F.eks. bliver topfarten lavere jo mere kileremmen og rullerne er slidste.
Også skal den jo have noget service med karburator og luftfilter osv osv.
jan 2014
Rullefelt