{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
605 visninger | Oprettet:

aprillia rally kører dårligt {{forumTopicSubject}}

Hej Aprillia rally kører dårligt og vil kun tage gas med choker.. Standard cyl,stempel,karb.. begrænser taget i udstødning.nyt thansen luftfilter .. cyl og stempel også nyt..starter perfekt men den vil ikke køre og dør ud når man giver gas.. aktiverer jeg choker får den kraft og kører.. hvad er problemet.. ? kan nogen hjælpe mig ... på forhånd tak
mvh
ole

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  aprillia rally kører dårligt
  • #2   15. nov 2015 For lille dyse. Medmindre motoren er utæt.

• #4   15. nov 2015 Hej Ole. Har den altid kørt dårligt?
    Jeg har oplevet samme symtomer, ved at min kaburator var møget til så der sad skidt i dyserne. Det var på min Aprilia Sonic.
    På min maxi har jeg også oplever det sammen, men der var det benzinslangen der var møg i og derved ikke nok brændstof ved alm. luft flow.
    Hvis du køre med brændstoffilter, så kan det også trænge til ar blive skiftet.

Når du giver choker, så mindsker du luftgennemstrømningen i karburatoren og derved øjet brændstoftilførelsen.

• #5   24. nov 2015 dysen der sidder i er en 66 og fik en 62 og 64 af thansen så må op igen og have nye.. prøver fra74 og 76

• #6   24. nov 2015 Har skiftet dyse nu.. stadig samme problem.. der sad en 66 dyse og den er skiftet til en 76.. den kan stadig kun trække med choker.. der er nyt cyl,stempel,sodsæt og det ser tæt ud hele vejen rundt..den starter perfekt og går fint i tomgang men når jeg giver gas uden choker går den ned.. ? vi har taget olieblanderen fra og blandet olie i benzinen.. kunne se da jeg tog det nye luft filter af at der var olie fra karburator.. kan det være for meget olie i benzinen? tog tændrør af og der er kompression på.. men ved ikke hvor meget der skal være.. det kan selvfølgelig også være den har smidt en stempel ring men så burde den ikke starte og gå fint i tomgang ... det driller .. kan nogen evt hjælpe

• #7   24. nov 2015 Nu har vi sat 76 dyse i spændt benzin slanger og karburator så der ikke er falsk luft.. det har hjulpet en del men den mangler stadig lidt mere kraft og man skal nu kun bruge choker en lille smule før den trækker igennem.. så vi satser på at det er en lidt større dyse der skal til 78 eller 80.. det hjalp at gå de 10 størrelser op så måske mangler der bare lidt dyse størrelse.. nogen andre meningver eller skal vi prøve det ? mvh ole

• #8   27. nov 2015 nu har vi skiftet dyse til en 80 dyse og nu kører den godt.. mangler lidt træk de første meter men så trækker den fint.. regner med at der skal nye ruller på.. hvad er standard og hvad vil i anbefale af størrelse ruller ?
    mvh
    ole og bjarne

Kommentér på:
aprillia rally kører dårligt

Annonce