5.436 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
28 Svar
Kymco Super 8 begrænsninger Kymco Super 8 begrænsninger
Hey SG,
Jeg har en Kymco Super 8, 4 takt - 45.
Jeg kunne godt tænke mig at få den til at køre en smule hurtigere. Har i dag så prøvet at fjerne skiven, men der er ikke nogen skive i svinet..
Har læst mig frem til man kan klippe en af ledningerne over der går ind i CDI'en. Men hvilket? Evt andet at gøre? vil ikke til at skifte udstødning osv. Vil bare fjerne en begrænsning. Nogen med erfaring?
0 synes godt om
mar 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 13
Tak for svar. Har du evt link til glat gliderør hos speedline?
Okay, hvilken farve har ledningen? læste mig frem til den skulle være lilla og rød stribet, men der er to ledninger der er det?
mar 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 13
mar 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 13
mar 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 13
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 662 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.566
http://www.bikez.com/motorcycles/kymco_super_8_50_4t_2012.php
Det kan jeg huske jeg fandt ud af efter jeg havde anskaffet min
Skiftede den ud med en 125er 4t med 10hk i stedet. Gad godt have en super8 4t som cykelsti cruiser til gengæld
jan 2010
Følger: 4 Følgere: 18 Emner: 71 Svar: 747
Jeg kunne selv mærke forbedring efter og have dyset den på, både i acceleration og på toppen.
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 662 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.566
På 45er gør det bare en kæmpe forskel at have lidt kraftoverskud.
Men bare rolig satte ikke en 125 motor på en super8 50cc
Begyndte at køre regulær mc scooter.
Det er noget der virker. Kan kun anbefale det.
En skam man ikke kan køre 125ere på bil kørekort eller med et lille tillægskursus til bilkørekortet herhjemme.
Det er luxus ellers. Ift at køre rundt og fuldt belaste sådan en lille 50cc hele tiden. Stort blødt sæde, kænpe hjelmrum, masser af optræk og bedre affjedring bremser vindafskærmning stabilitet ved sving lygter kæmpe benzintank god benzinøkonomi pga høj gearing og god motoreffekt ved lave omdr.
Anyway sorry for ot
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 662 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.566
tror det er samme affjedring på 45'eren og 125'eren.
Når man kigger på specs så skriver de ikke om forskel på støddæmperne
Min var i hvert fald for hård. Den skulle være blødere når det bare var mig uden bagage eller passager.
Og så synes jeg også sædet var for hårdt til hverdag.
På en bane giver det måske mening men på vejene med bump, buler huller osv synes jeg også det var røv og nøgler.
Min 125er er en yamaha cygnus. perfekt mellemting af sport og komfort.
Der er affjedringen også til den hårde side men den er noget mere tilgivende end super8. Derudover er sædet mega behageligt.
Med en super8 ville jeg overveje at få blødere sæde i. Synes det var hårdere og smallere end på min slider.
Har du prøvet at se på cycle-ergo.com hvordan du ville sidde på andre scootere sammenlignet med super8'eren
Jeg sad ca sådan her på den
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 662 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.566
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 662 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.566
Når jeg sad med fødderne fremme stak mine knæ også op/ud i vinden.
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 662 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.566
På mange scootere er stedet lavet så en solo fører af scooteren kan sidde ordentligt oven på scooteren og kontrollere den under sig men benene.
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 662 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.566
Ved ikke hvorfor de ikke har lavet plads til det på super8.
Synes heller ikke der var plads til at sætte fødderne helt frem eller er det bare mig der husker forkert og ikke kørte mange 100 km på den før den blev solgt pga jeg ikke kunne lave de fejl den havde med mit værktøj alligevel
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 662 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.566
Som er knald hårdt på super8 sorry to say
Det var ikke meningen jeg sku disse super8. Ville ønske jeg ku tilbyde et alternativ men hvis der kommer nye regler kan det være vi får flere kvalitetsscootere på vejene i stedet for det småmaskineri brugtmarkedet flyder over af
mar 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 13
mar 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 13
mar 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 13
#27 okay, ifølge http://koerekort-guiden.dk/knallert-45-boeder får du et klip hvis du kører over 58 km/t?
mar 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 13
okay. hvad vil du tro den kommer op på med det glatte gliderør? den kører som sagt omkring 51 km/t med den klippede ledning
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 662 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.566
Hvis de smider den på rullefelt og den kører 60 så får du ikke en bøde og et klip som om de stod og målte at du kom kørende med den fart.
sakset fra det her link
Stor knallert
Hvis politiet konstaterer, at knallerten er ulovlig:
Første gang: Bøde + de ulovlige dele bliver konfiskeret
Anden gang: Betinget frakendelse af kørekortet (alle kategorier) + bøde + knallerten bliver konfiskeret.
Hvis knallerten bliver målt på et rullefelt til at kunne køre 64 km/t eller mere:
Første gang: Bøde
Anden gang: Betinget frakendelse af kørekortet (alle kategorier) + bøde
Tredie gang: Ubetinget frakendelse kørekortet (alle kategorier) + bøde
Hvis knallerten kan køre 60-63 km/t, får du en bøde.
https://www.sikkertrafik.dk/raad-og-viden/paa-knallert-og-scooter/boeder-og-straf-paa-knallert#3rOswm4qvLM6Vekv.97
mar 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 13
Super, så er det bare hvilken en man skal stole på
mar 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 13
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 662 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.566
Så kan det godt være der bliver spurgt til om den er lovlig selvom topfarten kun er 59.
Hvis optrækket er kraftigt eller den lyder af meget så tænker de jo den er ulovlig selvom den ikke kan køre de 40/60 kmt de må kunne.
Hvis man kører pænt i trafikken og overholder fartskilene er det normalt bare rullefeltetet man skal tænke på. 60-63kmt giver en tusse i bøde.
Man skal bare ikke op på 64, så gør det nas at blive straffet.
Vil tro den kører 58-60kmt med glat gliderør , en lidt større dyse men stadig den lydddæmper i luftfilterkassen.
Så kan man ligge i læ bag en stor bil og komme op på de 65-69 kmt
rullefeltet skal jo simulere flad vej uden vind og en gennemsnitlig fører på der skaber vindmodstand
mar 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 13
Tak for svaret!
overvejer at udskifte gliderøret med det glatte. Vil det også give bedre acceleration eller er det kun topfart?
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 662 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.566
Ved ikke om du kan få lidt acceleration ud af at få lidt lettere ruller i varioen.
Tit er de lidt tunge fra fabrikken for at give bedre benzinøkonomi. Men er ikke sikker med super8. Ved heller ikke hvad vægten på rullerne er standard
mar 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 13
Okay tak for svaret
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 662 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.566
Men han havde heller ikke kunne mærke noget.
min 125cc kører std med 9 grams. Men det er også en kraftigere trykfjeder end på 50cc for at remmen ikke glider mellem remskiverne når motoren trækker med 10hk.
synes det var tungt. Ok man kunne køre 50kmt med 2500omdr men man kunne ikke få fuld motorkraft før ved 60-70kmt
Købte så et malossi multivar kit til den med en lodt kraftigere trykfjeder (virker som lettete ruller, motoren arbejder ved et højere omdrejningstal end fra fabrikken)
Samtidig fulgte der 8grams ruller med.
Så da jeg fik det kit på kunne jeg få alle 10hk ud af motoren når jeg vred håndtaget, fra 5kmt og hele vejen op.
I stedet for motoren først kom op på fuld smæk når den nærmede sig topfart.
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 662 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.566
Fra ca 10 sekunder inde i videoen
https://youtu.be/pZFiRLBXSug
Rullerne kunne godt være et halvt gram lettere. Men så ville jeg ikke kunne cruise ved så lave omdrejninger.
Synes den er rask nok som den er
Det var en overdrivelse da jeg skrev jeg kunne få alle 10hk ud af motoren fra 5kmt.
Men den yder 10.5 fra fabrikken så måske ikke alligevel
mar 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 13
jun 2022
Følger: 1 Svar: 1
Kymco Super 8 begrænsninger