Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte kommoder mm. 2.293 kr.
  • Sæt 2 mørklægnings-rullegardiner op. Den ene skal forkortes fra 60 til 50 cm. 600 kr.
  • Sætte gardinskinner op i betonloft (Vidga ikea) 300 kr.
  • VVS’er til installation af integreret IKEA opvaskemaskine 1.700 kr.
  • Møbelsamling 500 kr.
  • Tilstoppet toilet 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  piaggio motorer
  • #1   12. maj 2017 Det skulle alt mere eller mindre gøre

• #2   12. maj 2017 morten m

okay

• Lars
    Lars Tilmeldt:
    jul 2014

Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 8
    #3   12. maj 2017 Der er to forskellige slags nrg motere, den ene suger vacuum ved krumtap huset og den anden ved karburator. Så der er nogle enkelte ting der skal tilpasses. Har selv lige renoveret en power dt fra 2008 og vidste ikke disse ting og købte 2 motor blokke(nrg mc3) og forskellige reservedele som sælge sagde var magen til min, men de passede ikke helt sammen så har bøvlet med at få scooteren til at køre godt...

• #4   14. maj 2017 lars

ja det kender jeg godt til da jeg har en runner dd motor på min nrg + jeg har 5 motor til nrg'er...

jeg tænkte mere på som cdi - stator - forgaffel - fælge næsten alt andet end stel og skjolde ??

• Lars
    Lars Tilmeldt:
    jul 2014

#5   14. maj 2017 Det tror jeg ikke er et problem, det er kun motoren man skal være opmærksom på. Jeg samlede to motor blokke og opdagede for sent at der skulle tilpasses nogle ting, så har bøvlet en del med det.

• #6   14. maj 2017 Der kan være forskel på tændingen og CDi.. den gamle model CDi har en løs ledning som stel og den nye sidder det i stikket

• Lars
    Lars Tilmeldt:
    jul 2014

#7   14. maj 2017 Ja har nemlig både 2 gamle og 2 nye, har bare nogle problemer med at få det hele tæt, så har skilt det ad igen og sikre mig at det er samlet rigtigt. Piaggio er lidt mere udfordrende end eksempelvis pgo, specielt hvis man har arbejdet med piaggio før.. smiley synes den er svær at indstille ordentligt...

• Lars
    Lars Tilmeldt:
    jul 2014

#8   14. maj 2017 Ikke har

• #10   14. maj 2017 lars

ja jeg ligger selv inde med begge modeller af cdi'en.. synes ikke piaggio motor er svær og indstille.. jeg har nu haft min nrg siden 2006 og aldrig fejlet noget med
    tænding

• Lars
    Lars Tilmeldt:
    jul 2014

#11   14. maj 2017 Det er nu heller så meget det, har også haft en typhoon som kørte rigtig godt, men den tidligere ejer har ændret en del så det har taget lidt tid at finde ud af hvad jeg skulle skifte osv da den ikke fungerede da jeg købte den. Skulle også lige finde ud af det med vucuum studsen ved krumtap huset. Af en eller anden årsag bliver den ved med at få falsk luft. Har fjernet alle begrænsninger, gg udstødning, stage 6 variator og 17,5 dellorto med 78 dyse, .. Hvordan ser dit setup ud? Det kan være du har en idé?

• #12   14. maj 2017 min stepup pt. Top Performances Trophy 72cc 48mm = 17,5 dellorto med 78 dyse = Malossi Multivar 2000 med 5,5 grams ruller = Sito Plus udstødning = Membran - Malossi VL11 = std filter med Malossi indmad...

dysen kan du lege lidt med jeg vil sige alt fra 76 til 80 self skal den så havde mere eller mindre luft.. vucuum fra krumtaphuset skal du bare lukke til med en slange og en bolt for enden så skulle den gerne stoppe med og trække falsk luft..

• #13   14. maj 2017 jeg har desværre ingen billeder af min motor..

• Lars
    Lars Tilmeldt:
    jul 2014

#14   14. maj 2017 Kan ikke lukke krumtap huset af, min karburator har jo ikke nogen tilslutning da den er født sådan, samt med katalysator i udstødning som er blændet af. Har overvejet at lave det om da jeg ikke kan se fordelen i deres nye metode på nrg power dt, min er fra 2008. Har skiftet dyser op og ned, og kan skrue på blandings skruen frem og tilbage uden synderlig effekt, så måske det er karburatoren da jeg lige har skiftet membran, studs, krumtap, slanger, stempel, pakningerne og renset det hele.. Kører du med original kobling osv?

• #15   14. maj 2017 Okay jeg vil først prøve med karburator der har udtag til vucuum og så lukke det ved krumtap, jeg mener ikke den vil få et godt vucuum når den er ført til krumtaphust da stemplet kører op og ned det vil ændre en smule på vucuum fra krumtaphuset.. Nej jeg kører med stage6 R\T kobling og semi trim fjeder og std trykfjeder

• #16   14. maj 2017 Når ja glemte helt og sige at jeg har fjernet vucuum helt da jeg ikke synes så meget om det.. Måske lidt vigtig... En anden ting hvad bruger du som pakningen til krumtaphuset ?

• Lars
    Lars Tilmeldt:
    jul 2014

#17   16. maj 2017 Jeg bruger en alm pakning mellem membran og motor, og så har jeg haft en pakning under studsen, men den skal vist ikke være der pga det er gummi. Har en side fra England som har alle manualer på alle varianter af motoren.

• #18   16. maj 2017 okay din pakning mellem stude og membran er fint nok dog skal du ikke havde en pakning under din membran da den er ud af gummi.. til selve motoren der vil jeg råde dig til og bruge flydende silikone pakning og så lade den tørrer i 24 timer før du smaller resten af motoren... jeg har tid haft utætheder med alm pakning pga vores dårlig vejrforhold (der nok mange der vil være uenig med mig i det) når du tilfører flydende pakning skal du søger for at der lige meget flydende pakning over alt på overfælden og max 1mm tykkelse og så husk at spænde motoren under sammen..

• #19   16. maj 2017 link til flydende silikone pakning
    http://www.thansen.dk/bil/bilpleje/diverse/flydende-pakning-super-/n1226678200/pn1410841967/

Kommentér på:
piaggio motorer

Annonce