5.040 visninger
|
Oprettet:
Motoren kører elendigt når den bliver varm {{forumTopicSubject}}
Jeg har lidt problemer med min jog lige for tiden.
Så snart at motoren bliver varm, kører den rent ud sagt elendigt. Er den kold og har stået en nat eller 2, starter den altid på første og lyder sund i motoren.
Er den varm, skal jeg give gas imens for at få den i gang og den kan kun lige holde sig kørende. Nogle gange klikker den også helt vildt og lyder overhovedet ikke godt i tomgang.
Der går omkring 3-4 sekunder før den triller bare det mindste, hvis den får bundgas når motoren er varm, og bare der kommer den mindste lille stigning på vejen, bremser den helt ned til cykel tempo.
Video: https://streamable.com/s/646wm/jcmdcf
jul 2011
Følgere: 111 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 12.297
Tjek om stemplet er mørkt under stempelringene..
dec 2016
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
Kan det tyde på at det er cylinderen, hvis det kun er når den bliver varm? Den kører jo udmærket når den er kold.
Også det med at det lyder som om den slet ik vil op i omdrejninger når den er varm
- Mindes bare om at den også kørte dårligt når den blev varm med det gamle kit
jul 2011
dec 2016
Malossi multivar (6,5 gram)
Malossi delta clutch
Malossi filter
Top Performance Powered (Minarelli)
Tun membran (ikke sikker på hvilken)
Tun gearing (ikke sikker på hvilken)
Std karburator (Gürtner - dyse 62)
ved ikke så meget mere om den, har ikke dykket ind bag koblingen endnu, så gearing, tryk/trimfjeder osv er ukendt
nov 2015
Følger: 15 Følgere: 34 Scootere: 1 Emner: 18 Svar: 354
jul 2011
Men start med at prøve en større dyse..
- En der passer..
Dit luftfilter, er det et åbent filter, eller et skum indlæg til den originale filterkasse?
dec 2016
Det er en kasse med et skumindlæg.
Grunden til at dysen er så lille, er at der sad en 52 i til at starte med, og det gjorde at jeg var nødt til at blive ved med at slippe gashåndtaget og give gas om og om igen før den ville tage ordentligt fat. Prøvede så med en 62 og det lod til at have fikset det meste og så tænkte jeg ikke mere over det. (Det er min første scooter, så vidste ikke noget som helst dengang)
Vender lige tilbage senere når jeg er på computeren og har prøvet at tjekke flere af de ting.
Har gjort følgende indtil videre:
- renset karburator
- tjekket gnist / købt helt nyt tændrør
- sat ny membran i
dec 2016
Har fået mange gode bud, så nu vil jeg lige gå ud og starte fra toppen og tjekke gnist når motoren lige er blevet varmet op. Det hele køre jo fint når den er kold, så hvis du, ligesom bunden af #9, kan remse nogle ting op som vil ændre sig så snart det får varme, vil det gøre min forståelse af det hele en del bedre. (hvis det ikke viser sig at være gnisten som er problemet)
feb 2016
Følger: 22 Følgere: 4 Svar: 187
dec 2016
Vedr. afsnit 1 af dit svar, skal det lige siges at chokeren ikke er slået til.
Afsnit 4:
Jeg prøver lige at få ladet batteriet op, og går ud og får den varmet op igen nu her og ser om det hjælper.
Kan også lige starte med at lave en video af hvor jeg starter den, imens den er helt kold, og samtidigt også kører lidt på den. Når jeg har kørt i 3-4 min, ligger jeg endnu en video op hvor i kan se at der hurtigt kommer en forskel så snart at motoren bliver varm.
Kan også lige få lavet en gnist-tjek hvor den er helt kold, og bagefter hvor jeg har kørt i lidt tid.
Så i alt 4 videoer. (kold start + kold kørsel -- varm start + varm kørsel -- kold gnist tjek -- varm gnist tjek)
Vil nemlig helst tjekke cylinderen som det sidste, men det kan godt være at jeg snart er nødt til det. Vender tilbage lige straks
dec 2016
Men de er der, jeg fik endda 2 rap over nallerne.. selvom jeg holdte på tændrørshætten haha
Men jeg har en kort video af kold start + kørsel.: https://streamable.com/s/7kqbf/wjhxpv
Det burde være nemt at se/høre at den lyder bedre og samtidigt kommer meget hurtigere op i fart.
Du skrev man kunne prøve at dreje blandingsskruen. Er der behov for det?
Mit tændrør ser sådan her ud: http://imgur.com/a/o3tmX
Til afsnit 10 af svar #11:
Det er jeg ret usikker på, men som du kan høre i den første video ( https://streamable.com/s/646wm/jbcfkl) sprutter den på en måde før den ligesom tager fat.. Ved ikke hvad lige præcis dét kan skyldes
dec 2016
Hvis du stadigt foreslår at elektroden skal bøjes lidt ud, så må du gerne lige bekræfte det i et svar
Det jeg mente med at chokeren var fra, var bare at kablet ikke var sat til. Chokeren sidder stadigt på karburatoren, den får bare ik strøm.
Smutter lige ud her om lidt og laver en længere video hvor den er varm, og bagefter en video hvor den er varm og hvor luftfilteret er af
dec 2015
Følger: 1 Følgere: 5 Svar: 262
Er choketen ikke sat til så kører den med choker hele tiden..
Hvorfor har du dog ikke sat den til??
jul 2011
Den trækker sig sammen når den får spænding, og først der åbner den op for benzin..
Alt andet ville også være ulogisk
dec 2015
Følger: 1 Følgere: 5 Svar: 262
Men jeg kan da tage fejl
dec 2016
Motoren kører elendigt når den bliver varm