Tyverisikring? Tyverisikring?
Da jeg snart vil ud og se på scooter igen efter et par år væk fra det "marked", vil jeg hører hvad i mener er den mest effektive tyverisikring.
Her hvor jeg bor er der deværre ikke garage, aflåste cykelskure eller lign.
Grunden er at jeg nok i tidens løb har mistet omkring 20 knallerter og scootere.
Og det har været alle steder fra kun 2 fra togstationer, da jeg ikke parkere der med mindre der ingen anden mulighed er.
Fx i handelskolen låste mig og min ven vores knallerter sammen, vi skulle kun have en lektion, da vi kom ud var begge væk. Låst om lygtepæle med anker kæder til skibe (meget tyk) væk alligevel.
Tænker noget alarm kunne være en mulighed, men da jeg bor øverst i en boligblok tvivler jeg på at jeg ville kunne høre den (nå ned af trapperne inden den allerede er væk hvis jeg kan)...
En af de eneste jeg IKKE fik stjålet var en gammel puch maxi, som jeg simpelthen lavede så grim som overhovedet muligt. Pillede sadlen af og satte anderøv på (yeah lowrider). Og så sprayede jeg den over alt med "sindsyge farver" som pink, neongrøn og lign, altså bare sådan tilfældigt over hele knallerten.
Er det virkelig vejen frem (da den jo så er MEGET let genkendelig medmindre man virkelig renser hele maskinen, hvilken jeg kan forstille mig tager mange timer i alle kringelkroge.?
jan 2015
Følger: 1 Følgere: 32 Emner: 20 Svar: 196
Tyverisikring?