2.670 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Dør når man giver gas Dør når man giver gas

Hej derude,

Jeg har lidt problemer med en Keeway f-act

Den starter fint, men dør så snart man giver den bundgas, hvis man triller lidt på gassen tager den flere og flere omdrejninger men ender med at dø.

Jeg har indtil videre tjekket: kaburator, tændrør, stelforbindelse, topstykke af og på, frisk benzin, men intet løste problemet.

Jeg håber nogle af jer kan hjælpe.

Video link: https://www.scootergalleri.dk/video/diverse-scooter/113201-doer_naar_man_giver_gas

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte gardinskinner op i betonloft (Vidga ikea) 300 kr.
  • Tilstoppet toilet 1.000 kr.
  • Handyman to fit some blinds 1.000 kr.
  • Install shower mixer 500 kr.
  • Hænge gardiner op 500 kr.
  • Installere vaskemaskine 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dør når man giver gas
  • #1   16. aug 2018 hvorfor har du ikke renst karburator

• #2   16. aug 2018 det er gjort

• #3   16. aug 2018 Rens din dyse ordentlig igennem

• #4   16. aug 2018 Lyder som karburator, problem, evt tjek at du ikke suger FALSK luft ind i dit system - som eks for meget luft på karbu kruen?

• #5   16. aug 2018 Det lyder som vand i benzinen, eller karburatorproblem, er du sikker på du har renset den godt nok?
    har du tømt tanken helt inden du fyldte nyt benzin på? Med helt mener jeg at tanken skal af og vendes på hovedet, eller benzinhanen skal afmonteres?

• #6   16. aug 2018 Jeg prøver at adskille kaburator i morgen igen og rense dysen, samt tømme tanken fuldstændig. I får lige en status i morgen smiley

• #7   17. aug 2018 Hej igen,

Jeg har fået tømt tanken og renset dysen.
    Den tager mange flere omdrejninger nu, men jeg skal holde for kaburator for at den ikke går ud, når jeg giver fuld gas, hvis den får modstand dør den.

Får den falsk luft et sted? og hvor får de typisk/oftes falsk luft ind?

• #8   17. aug 2018 Nice! Okay, jeg rensede selv mit luft filter i går skal gøres mellem nogen tusinde km alligevel.
    Jeg synes det lyder meget mærkeligt, har du kørt med den opsætning før uden problemer? Og har du gjort nogen ændringer der gør den skal dyses om? Det lyder som en for lille dyse, men hvis du ikke har ændret noget er det jo nok ikke det!

• #9   17. aug 2018 Hey Simon, se lige her.

Jeg har nu fået scooteren til at køre meget fornuftig (30-40 km/t) std som den altid har gjort.

Men har har gjort så den ikke får luft ind af luftfilteret(alternativ løsning smiley )
    Tjek billedet, så alt rigtig ud?

profilbillede
  • #10   17. aug 2018

profilbillede
  • #11   17. aug 2018 Hvis det virker er det garanteret pga falsk luft, men jeg vil helt klart foreslå dig lige at snappe det luft filter der af, og så rense det i noget afrenser / tøre det af / fjerne smuds fra svampen.
    Husk, der må IKKE være vand i din luftfilter svamp! du kan dræne den med en tør klud/lign. hvis du mærker den er våd. Der skal være lidt olie i selve svampen mener jeg, det holder vand ude af motoren. Ellers, hvis dit luftfilter suger falsk luft, så bare tætn det som du har gjort til det yder som det skal smiley

Kommentér på:
Dør når man giver gas

Annonce