{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.184 visninger | Oprettet:

Ryger meget {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg kom ved en fejl til at hælde 200ml olie da jeg kun skulle tanke en 1,5liter benzin på og det gjorde så at den begyndte at hakke og ryge meget som jeg også regnede med. Jeg har tømt tanken og sat 5 liter oktan 100 og ca 200ml olie. Jeg har derefter renset kaburatoren, renset tændrøret og renset membranen. Men det har ik hjulpet så meget. Den ryger stadigvæk som en damplokomotiv og hakker.

Har i nogen erfaring eller tips til hvad jeg kan gøre?

Foresten er det en Jog r

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ryger meget
  • #1   19. dec 2020 prøv at skifte tændrør den er nok blevet så sovset så den ikke kan gniste nok mere

• #2   19. dec 2020 hmmm, ja jeg har lige skiftet tændrøret for 5 min siden og den ryger en del mindre, men det er som om den hakker i 5 sekunder før den tager fat

• #4   19. dec 2020 som et siger

• #7   19. dec 2020 #3
    Jeg vil prøve

Er 200ml i 5liter benzin 4% blanding? Jeg er ik så god til det der med olie blandet med benzin? Men tak smiley

• #9   19. dec 2020 hmmm har den der polini målebager og jeg har fyldt halvdelen op af den og jeg troede det var 200ml. Har set at der kan være 250ml i den og jeg fyldte den lidt over halvdelen så der er nok 150ml så.

Men tak

• #10   19. dec 2020 lige med olie skal du være sikker på hvor meget du blander i for det kan smadrer din motor

• #11   19. dec 2020 Jaja, altså jeg ved godt hvor meget jeg skal blande i når jeg har den der målebager. men jeg ved ik hvor mange ml det er aha

• #13   19. dec 2020 Mange tak Dan smiley

• #14   21. dec 2020 Jeg har indtil videre taget cylinder af og renset det med benzin inde i og hælt benzin ned i krumtapshuset og ladet det sidde i 20 min og hældt det ud 3 gange. Jeg har renset membranen og membranpladerne. Jeg har tømt bundkaret på kaburatoren og jeg har tømt min tank og fyldt oktan 100 og 100ml benzin i igen.

Mit stempel var sort i toppen, indikerer det noget?

indstilling:
    ruller er 4,3grams
    trimfjedre er dem der sidder i 3g koblingen når man modtager den. de er på 1 streg
    trykfjeder er hvid malossi.
    dyse er 88

athena evo 47,6
    yasuni c16
    malossi multivar
    malossi x kevlar
    malossi blæserhjul
    malossi mhr wingbell
    polini cp 21mm
    polini 360 studs
    polini 3g kobling
    polini 14-41 gearing
    std membran

Det er min eneste måde at komme på arbejde på og jeg vil så gerne have den til at kører ordenligt igen.
    Håber virkelig at i kan hjælpe mig.

Den ryger ikke så meget som den gjorde i starten men den trækker ikke ordenligt, den 4 takter bare meget.

• #15   22. dec 2020 Har fundet ud af fejlen. Der var vand i min lydpotte

• #16   23. dec 2020 Mht. blandingsforholdet så skal du til 10 ltr. benzin tilsætte 2 dl. 2-taktsolie for at få 2 %

Dvs. at til 5 ltr - (eller ca. det der kan være i en normal scooter tank) kun skal tilsætte 1 dl. for at få 2 %

Bedre er det dog først at hælde olie på tanken - og så fylde benzin på, da det så opblandes bedre - det kan være svært få en ensartet opblanding, hvis man tilsætter olien til sidst - især hvis man fylder helt op og knapt har plads til olien - og så kan man risikere at komme til at køre på næsten ren benzin så motoren sætter sig.

• #18   29. dec 2020 Man kan lave en hævert at lægge en 1 - 1.5 meter benzinslange e.lign. ned i tanken med åben ende - og når den så er fyldt med benzin/olie lukker man enden og trækker det meste af den op, så den kan nå ned i en beholder - så vil den af sig selv tømme det meste ud af tanken.

Man kan også suge det op med munden - men det vil jeg ikke anbefale - havde en kammerat, der fik det noget dårligt af det.

Man kan også pumpe det op vha. en benzin- eller oliepumpe.

• #19   29. dec 2020 Eller tage tanken af og hælde det ud?

• #20   28. jan 2021 # 19 - så er det nok nemmere at vende hele cyklen på hovedet - tror ikke du aner hvormeget, der skal skilles ad, før du kan afmontere tanken smiley

• #21   9. feb 2021 har selv jog r og det tager ikke mig mere end 10 minutter at få tanken af.

Kommentér på:
Ryger meget

Annonce