385 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Ulovligegøre batteridrevne vinkelslibere og boltsakse af en vis størrelse? Ulovligegøre batteridrevne vinkelslibere og boltsakse af en vis størrelse?

Hvad synes i om sådan en forslag? Kan evt udvides med boltsakse som kan bide over en vis størrelse.
Eller man skal i al fald have god grund til at have sådan en på sig (lidt ligesom våbenloven, men knive og jagtgeværer osv...

Grunden til forslaget:

Jeg har nu 22 knallerter kørenende et sted, hvoraf jeg kun har fundet 2 intakte igen, og 2 pillet for stumper, og stellet efterladt.

Politiet går overhovedet ikke op i den slags sager (fx om man kan trække fingerafdryk eller DNA fra afmonteriengen).

Så fremover så er det kun relevante som må eje fx boltsakse eller batteridrevne vinkelslibere? Fx mekanikere og den slags.?

Jeg købte fx en simpel Ciao, alligevel blev den stjålet selvom jeg låste den til en lygtepæl med den tykkeste ankerkæde jeg kunne få i en skibshandel som jeg kunne bære, ca 5 kg for 50 cm.

Simpelthen sidestille dem med at gå med vågen som knive eller pistoler eller Stunguns!?

Hilsen en som har fået stjålet knallerter ikke kun på togstationer, men også ligeforan mig vindue, og i min carport mens jeg sov!

Og lille hilsen til jer der kører på dem: jeg er ikke bleg for stikke min arm eller hvad jeg har ud foran jer hvis jeg møder jer tilfældigt på en cykelsti !

Ikke engang hvis det ender med at jeg får "vold med døden til følge".!

En tilføjelse:

I frustration over de mange tyverier, købte jeg engang en gammel Puch Maxi, og så malede jeg den i "sindsyge farver" Fx pink, neon-grøn og skrig-gul, afmonterede sadlen og satte en anderøv på, ja den blev virkelig "lowrider.

Og DEN blev aldrig stjålet, nok fordi den ville være for nem at genkende ?

Så vil i undgå tyveri af jeres scootere og knallerter, så udover alarm og låse, så mal den i helt "crazy farver". Så den er let genkendelig, en sparydåse koster vist kun 15 kr i Silvan eller lign og så bare sparye over det hele, også på dæk og motor og det hele. Det bliver næsten umuligt at rense af for en tyv, i alt fald ikke besværet værd smiley

Faktisk er det ikke så meget anderledes end når store firmaer skrotter IT-udtyr, så hælder de ofte nogle ækelt blæk udover som er næsten umuligt at rense af. Det er dog lykkedes mig smiley

Fik en gang til budt 2 palle-fulde computere da Rigshospitalets computere blev skiftet. Det var så også printere og andet i mellem, men jeg fik da en god profit, men det var noget nastey shit det der blæk gg.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte gardinskinner op i betonloft (Vidga ikea) 300 kr.
  • Tilstoppet toilet 1.000 kr.
  • Handyman to fit some blinds 1.000 kr.
  • Install shower mixer 500 kr.
  • Hænge gardiner op 500 kr.
  • Installere vaskemaskine 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ulovligegøre batteridrevne vinkelslibere og boltsakse af en vis størrelse?
  • #1   4. aug 2021 Skal nok lige nævne at de computere fra rigshospitalet, der var alle harddiske fjernet, så der var ingen personfølsomme oplysninger på.

• #2   4. aug 2021 Jeg tror Facebook eller nationen på ekstrabladet er stedet for dig. Der er ligesindede med jord i hovedet.

• #3   4. aug 2021 Brug penge på en GPS Tracker og vær klar på at skulle overtræde en masse love, når du finder tyven.

Det er den eneste løsning.

• #4   4. aug 2021 Du har da fuldstændigt tabt sutten.....Hvis du ikke kan passe på dine ting, så flyt til et andet område......Jeg har haft langt over 100 forskellige knallerter og scootere, og ALDRIG fået en stjålet....

• #5   4. aug 2021 hold hold hold du har vist slået hove våbentilladelse for at man må bruge en vinkelsliber rolig nu var det ikke bedre at vi alle fik en sporings chip ind så kan vi se hvem der stjæler også straffe dem sys det er for sindssygt med våbenloven som den er nu at man ikke må have en lomme kniv i lommen mere og ja jeg har betalt 9000 for det men man må gerne gå på tovet med et ladt 4.5mm luftgevær fordi det er legetøj

Kommentér på:
Ulovligegøre batteridrevne vinkelslibere og boltsakse af en vis størrelse?

Annonce