At blive påkørt bagfra {{forumTopicSubject}}
Nu troede jeg ikke, at jeg nogensinde ville vende tilbage hertil, men:
I mandags (den 15/11) blev jeg kørende på knallert kørt ned af en bil bagfra. Jeg aner faktisk ikke hvad, der skete udover, jeg hørte et ordentligt brag, det er sort men med lys foran mig. I næste øjeblik går det op for mig, at der er sket et uheld, og jeg ligger på ryggen og fortsat kører fremad, men mit hoved hopper op og ned mod vejbanen og jeg bliver skubbet af bilens kofanger.
Da jeg lander farer jeg op, smider styrthjelmen fra mig, for jeg er sindssygt bange for at være på vejen (og blive kørt over af andre biler), men det er jeg ikke. Jeg springer ind i rabatten, slukker knallertmotoren.
En stemme spørger: "Er du okay?!" Og jeg svarer: "Nej, det er jeg IKKE! Der er brug for en ambulance!".
Så jeg kom en tur på traumecentret med fuldt udtræk, scanning og det hele.
MEN JEG HAR VÆRET SINDSSYGT HELDIG!
At slippe med lidt asfalteksem på ballen, en lille bule i nakken og generelt være godt forslået + min hals er overstrukken og øm er næsten småting.
Det værste er, at jeg bliver ved med at tænke på/genopleve ulykken.
Men jeg må været landet halvvejs ovenpå min knallert, og således være sluppet for hudafskrabinger, og bilisten kørte heldigvis kun 60-70 km/t -ikke som de ofte gør herude over 80 km/t.
Det første en af dem, der kom hen til mig sagde var: Det er da godt du havde styrthjelm på, jeg samlede en op i sidste uge, der ikke havde hjelm på.
Jeg ved ikke om det var det, jeg havde mest brug for at høre.
Men jeg var inde på Traumecenteret, røntgen og scanning, og jeg har været sindssygt heldigt. Selvom jeg da havde et par dage, hvor jeg vitterligt ikke kunne løfte mit hoved fra puden, og blå mærker fra ballen og hele låret. Trælår.
Så brug nu hjelm- for fanden da!
Forresten har bilisten TRE måneder til at anmelde det til sin forsikring. Det er jo hygsomt, min smadrede K30 står pt på værkkstedet, jeg ved ikke engang om, jeg TØR, køre på den nogensinde.
Jeg har det ikke supergodt med at tænke og genopleve, det, der skete.
Mvh
Tine
sep 2018
Følger: 81 Følgere: 201 Scootere: 5 Emner: 35 Svar: 416
K30?? Toyota Corolla K30 eller?
sep 2021
Emner: 3 Svar: 8
Min knallert er en (nu pænt kvast) K30.
Jeg var heldig, hun ikke kørte hurtigere. Og at jeg ikke røg ind under bilen. At slippe med med blå mærker og et trælår- er billigt sluppet. Men oplevelsen af at mit hoved blev skubbet fremad og bumpede henover vejen.
Jeg siger, det bare fordi, nogen tror man kan undvære en styrthjelm.
sep 2018
Følger: 81 Følgere: 201 Scootere: 5 Emner: 35 Svar: 416
sep 2017
Følger: 3 Følgere: 9 Emner: 9 Svar: 731
Jeg vil lige komme med et par indspark til din oplevelse.
Andre må gerne læse og huske nedenstående erfaring fra en der har været der et par gange (på både knallert og mc)
1. Du skal melde det som personskade til bilistens forsikringsselskab, hvis der bliver noget senere kommer du på herrens mark. Også selvom du selv har en ulykkesforsikring.
2. Du skriver du snupper hjelmen af osv..... FY!
Man må IKKE tage sin hjelm af efter et uheld FØR man virkelig har sundet sig og mærket efter hvordan man har det. Man KAN have en hovedskade selv om hjelmen sidder der når man knalder rundt. Lige når det er sket fiser adrenalinen rundt + man er i mere eller mindre en tilstand af shock og forskrækkelse... Så tager man hjelmen af og blotlægger et kraniebrud.... Den går ikke.
Det er faneme vigtigt, så til helvede med materiel skade og hvem der der er skyld i hvad.
Husk det gutter og gutinder:-)
sep 2021
Nå, det om personskade: Nu er jeg fortidspensionist, så det er vist meget begrænset, hvad jeg kan få, hvis jeg får noget. Jeg har dog tænkt mig at besøge min læge. om ikke andet må jeg kunne få psykologhjælp. Jeg er så nevøs som en langhalet kat i en stue fuld af gyngestole. Pt kan jeg slet ikke se mig selv på en knallert.
På lørdag skal jeg til en fødselsdag, der kommer en nær slægtning også. Han blev kørt i smadder på MC. Så jeg har tænkt mig at spørge, hvordan han kom op på hesten igen. Han kører stadig MC.
Mvh
Tine
sep 2017
Følger: 3 Følgere: 9 Emner: 9 Svar: 731
Men førtidspensionist eller ej har du stadig krav på og få det meldt som personskade på bilistens forsikring. Man må altså gerne komme til skade som førtidspensionist og få erstatning fra andres forsikringer . At det så er umuligt selv at tegne en ulykkesforsikring er en anden snak.
sep 2021
Så anmeldte jeg det til mit eget forsikringsselskab: De anerkender ikke skaden, da jeg ikke har kasko. Retur til skadevoldersselskab. Altså den smadrede knallert, der står og venter på værkstedet.
Fritidsulykke: Der dækker de ikke forværring af mine eksisterende sygdomme. Åbenbart heller ikke det håndflade store sår, jeg fik på ballen? Og smerter?
Min boligforsikring vil måske dække tøj/tingskader.
Jeg kan ihvertfald ikke anbefale Alm. Brand.
Mvh
Tine
At blive påkørt bagfra