Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Montering af 75' og 55' tv'er. Beslag, skruer og ravplugs haves. Væggen er af beton 1.400 kr.
  • Hænge 3 ferm Living hylder op og et stort maleri 600 kr.
  • Hjælp til diverse have arbejde. Fejning af blade, fjern ukrudt, kør jord ind, oprydning 1.000 kr.
  • Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Spartling af vinduer indendørs 3.900 kr.
  • Måske udskift af rør/ hane på rør til udvand i kælder 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gilera stalker
  • #1   22. okt 2022 har du brugt over 3000 ved en mekaniker så skal de nok overveje at kalde sig andet ind mekaniker hahaha


    vi ved intet om din maskine så vi kan ikke hjælpe så du skal komme med mere info


    er der gnist

    er der compression

    sidder karburator på

    virker membran kan godt være den er ny men de ny kan stadig være defekte eller infinitiv


  • #2   22. okt 2022 Ja der er gnist
    Og kaburator med en str 72 dyse
    Og der er kompression


  • #3   22. okt 2022 Bor ved Esbjerg
    Så er der en expert der kan hjælpe


  • #4   22. okt 2022 hvad farve er gnisten

    hvor meget kompression få mekaniker til at teste det med tester hvis de ikke har gjort det

    dyssen lyder fin til at kunne starte


  • #5   22. okt 2022 Gnisten er blå
    Helt nyt tændrør
    Gider næsten ikke køre den derude igen
    Han vil vel bare have flere penge smiley


  • #6   22. okt 2022 du kan også bare købe din egen tester https://www.biltema.dk/bil---mc/varkstedsudstyr/testinstrumenter/kompressionstestere/kompressionstester-2000016979


    men skal vi lige tjekke membranen også hvis den er ny burde den at virke tilstrækkeligt til at kunne starte men stadig du tager den af så puster ud og suger lige efter fra karburator siden der må ikke komme luft når du suger

    hvad med simringe har du tjekket dem


  • #7   22. okt 2022 Vi har lige skiften begge simringe
    Tror jeg prøver at købe den tester


  • #8   22. okt 2022 oki

  • #9   22. okt 2022 Hvad er det for en mekaniker? smiley smiley

    Har den haft tendens til at have svært ved at la vær med at stige i omdrejninger når den holder stille?
    Svært ved at holde tomgang?

    Hvordan opførte den sig før mekanikeren pillede ved den?

    Hvad er historien ellers med den?
    Har den nogensinde kørt ordentlig mens du har haft den?

    Jeg tænker umiddelbart rens karbu tjek om simmering ikke er poppet ud, sørg for det ikke er gammel benz, men.... du ka spare meget tid og penge ved at starte med at beskrive patienten så godt som muligt. Og symptomerne og historikken.

    Hellere for meget info end for lidt smiley


  • #10   22. okt 2022 Hvis den er lovlig kører den med 54er dyse, dit startproblem kunne jo være tomgangsdysen og indstilling af luftskrue der skal lidt ind.

    Er det en original karburator?

    Hoveddysen har forresten ikke noget med start at gøre, det er tomgangssystemet der skal klare det


  • #11   3. nov 2022 den lorte knallert bliver ved med at drille
    der er pillet en skive på den
    resten skulle være lovligt
    dog har den powerluftfilter på
    igår prøved vi at få elstarteren til at virke
    den snurede rundt 3 gange så gad den ikke mere
    måske den mangler strøm?
    den er begyndt at køre bedre når den køre men har stadig svært ved at starte


  • #12   3. nov 2022 er der nogen der har et link til de forskellige dyser skruer på kaburatoren

  • #13   3. nov 2022 Så smid du det powerfilter væk og sæt et rigtigt på, du vil gerne den kan det samme som eksempelvis de 2 med hiper motor jeg har herhjemme
    Du får det ikke til at virke på samme måde som fra ny med det der forskellige skrammel og farvestrålende ragelse der er sat på.
    Sådan er det bare, det læses også herinde i tråd efter tråd.. Jeg startede Gileraen den anden dag og den har stået i en måned. 2 tryk uden og røre andet end startknappen så holdt den i tomgang klar til brug. Du vil det samme, det virker ikke med de der nævnte ting


  • #15   3. nov 2022 yep, det er rigtigt.. og det virker ?? Så er det ihvertfald i orden.
    Du skriver ovenover om dyser osv. Har du fundet ud af det??


  • #16   3. nov 2022 Problemfilter.
    Ud med det og ud med mekanikeren smiley


  • #17   3. nov 2022 tror der er en str 70 dyse i den
    den har kørt tunet og vi har så sat lovligt cylinder på


  • #18   3. nov 2022 Ok
    Den skal sammensættes rigtigt før den virker som den skal.
    Dvs udstødning cylinder luftfilter og karburator og dysen i karburatoren.
    Hvis det overhoved er en original karburator.

    Hvis du ikke ved hvordan, så er du nødt til at stille spørgsmål om det du ikke ved for at komme helt i mål.

    Variomatic skal også indstilles med rullevægt og ring i varioen hvis den skal køre lovligt igen smiley

    Du kan ret nemt finde ud af hvad der skal til for den kører lovligt igen.
    Ved at søge online. Der er mange før dig der har skulle det du skal


  • #19   3. nov 2022 den kører med 54 eller 53 fra ny. Jeg kører så med 56 eller 58 i livlige motorer. Har prøvet det gav lidt bøvl med både 54 og 56 når det er rigtig koldt... Så 58 som udgangspunkt burde give et pænt brunt tændrør, og de kan ikke lide når messing pladen er pillet ud ved indsugningen.

    Den her https://www.kgi.dk/product/14715-2842/piaggio-nrg-power-dt/neddrosling-karburator-phva


  • #20   3. nov 2022 den plade har jeg et eller andet sted
    vil prøve med en mindre dyse
    starter med str.53 også op af
    er der nogen der har et billed af hvor den dyse sidder ?


  • #21   3. nov 2022 Den sidder i bunden af karburatoren inde i svømmerhuset. Det er der nålen kører ned i fra gasspjældet. Dysen der sidder derinde ved siden af er tomgangsdysen og lidt mindre i diameter. Den dyse er i str. 28-38 (kører lige på huskeren 28-38 er sådan cirka)

  • #22   3. nov 2022 syntes ikke rigtig jeg kan finde dyser på kgis hjemmeside

  • #23   3. nov 2022 Når du er under menuen scooter skal du ikke vælge mærke men universal øverst

Kommentér på:
Gilera stalker

Annonce