Politi {{forumTopicSubject}}
Hej Gutter og Gutinder
jeg var i tirsdags blevet stoppet af en betjent som mente at han kunne høre min scooter var ulovlig hvilket den ikke er da den er blevet købt af en scooter forhandler og er ikke blevet pillet ved siden.
Mit spørgsmål er så om politiet må tage min scooter til undersøgelse på grund af mistanken af at den er ulovlig og om det godt må holde den tilbage hele påskeferien?
jeg har ikke rigtig kørt for stærkt da jeg kommer hen til et skilt hvor der står man må køre 15 km/t hvilket jeg sætter min hastighed ned til men problemet er at han mener min knallert lyder til at køre for stærkt ved så ikke lige hvorfor han mener som han gør da den er standard med alt og der ikke hul i udstødning og det
mange tak for svar på forhånd
jun 2019
Følger: 13 Følgere: 766 Scootere: 1 Emner: 136 Svar: 4.852
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 450 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.062
Politiet kan gøre lige hvad de vil.
Og lige hvad den der angår, så er han desværre i sin fulde ret til at transportere scooteren til et sted hvor den kan blive undersøgt "indenfor rimelig tid".
Og når de så har adskilt den og ødelagt både gevind og skruehoveder samt ridset skjoldene, så får du besked om at du kan hente den selv og du får intet i kompensation for uberettiget konfiskation.
Det er staten ( din skattebetaling) som betaler for transporten til politistationen og du må så selv finde derhen, når du skal hente den.
Hvis den på magisk vis så pludselig ikke kan køre mere, så står du også selv med den lort. Held og lykke med at gå op imod staten.
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 662 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.394
Så du kan dokumentere evt skader de laver på den, som du så kan søge erstatning for.
Egentlig kan du altid søge om erstatning for unødig magtanvendelse.
Og det må konfiskation af dit køretøj siges at være.
Om du kan få medhold ved jeg ikke. Har ikke hørt om det sååå. Men fik engang 6000 for en knallert de kom til at destruere ved en fejl. Selvom den max var 3500 værd
jan 2010
Følgere: 281 Scootere: 14 Annoncer: 1 Emner: 30 Svar: 24.682
Politi