Tager ik ordenlig fat {{forumTopicSubject}}
Godav, jeg har min derbi der lige har fået skiftet cylinder fra en 200km siden, og jeg er så småt ved at presse den lidt igen, men den kør ik ordenligt. jeg kunne før cylinder skiftet give bundgas også trak den snildt op på 55 og begrænsede ved 60 med std udstødning og 75 dyse. Havde kun ændret på gearing.
Nu har jeg fået nyt cylle og stempel (std 50cc) og når jeg gir bundgas trækker den lige op til 46, og hvis jeg så gir bundgas så dør den lidt og trækker såen tilbage nærmest.
men hvis jeg kør ned af en stor bakke og den rammer 52 så trækker den helt sindsygt meget op til 60 hvor cdien begrænser, men det som om den dør når man normalt prøver at pres den ud af lige vej over 46 kmt ud af lige vej,
Jeg har prøvet med 98 dyse, 92, 85, og blevet en smule bedre men ik meget, nogle der kan hjælpe?
Tak på forhånd
jun 2022
Følger: 3 Følgere: 143 Emner: 29 Svar: 116
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 667 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.802
Med hvilken dyse kørte den som du beskriver.
jun 2022
Følger: 3 Følgere: 143 Emner: 29 Svar: 116
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 667 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.802
Bare med leovince på kørte min 90-95. Og gik ikke i begrænseren før teoretisk ca 100 kmt.
Vil sige brug udelukkelsesmetoden.
Lav en check liste af steder fejlen kan ligge.
Og husk at skrive checklisten på checklisten
Er der gnist komp benz.
Er opsætningen fejlfri.
Er luftfilter og samlinger i orden.
Er tændingen beskadiget.
....
Det minder mig om jeg fik en øøøøh stator var det vistnok. Lille sort elektronisk dims der hører til tændingen... fik sådan en med i en lille æske da jeg købte min. Den var blevet skiftet af butikken pga tilbagekaldelse fra producenten, og den sku ku gi problemer. Det burde være fikset på 2020 sendaerne men hvad ved jeg.
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 667 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.802
Ikke stator
jun 2022
Følger: 3 Følgere: 143 Emner: 29 Svar: 116
Opsætning er
TNT 50cc std
Radical Racing udstødning
Taget kabu luft begrænsing
208ga dyserør, 36 tomgangs dyse og 102 dyse
Ubegrænset cdi
Og den 4 taktede så meget at den kørte 28 i 4 gear. Jeg er lidt tabt, fordi det er præcis samme opsætning som før mit cylinder varme sat sig.. så jeg ved hvad der er galt
Og tror ik det er sådan en stator fordi har aldrig haft problemer før
Jeg har lige prøvet at pille cdien af og gå ned i 82# dyse For at se om den overhovdet kan køre ud. Det kunne den nemlig ik med 85#
jun 2022
Følger: 3 Følgere: 143 Emner: 29 Svar: 116
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 667 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.802
Som om den får for lidt.
Det er ikke 4takteri det der. Jeg hører ikke et eneste sprut. Kun øøøøøh. Jaaaa. Begrænser ecuen ved 8000 omdrejninger?
Det lyder mere som om den får for lidt af noget end for meget af noget.
jun 2022
Følger: 3 Følgere: 143 Emner: 29 Svar: 116
Ikke en eneste af dem vil over 46, som den plejede at ville
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
Hvorfor køber du 50 ccm std cylinder, når du kører std?
Medmindre at vi snakker om en lovlig 45 kmt.
jun 2022
Følger: 3 Følgere: 143 Emner: 29 Svar: 116
Den blander selv olie
Jeg kører med 50cc fordi jeg varme sat mit gamle std 50cc. Og på min kammerats maskine som os har 50cc std samme opsætning kan godt køre 85 med samme opsætning.. men min vil op over 46 ud af lige vej. Men ned af bakke kan den blive presset op over 51 så rammer den powerband også tager den fandme til også når bakken er slut falder den igen.
Jeg er mest forvirret pga før jeg skiftet var det aldrig et problem..
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
Fjern alt olien fra beholderen og prøv med Low Smoke fra Cirkle K eller en hvilken som helst anden olie.
Det kan godt være det der snasker dit tændrør til.
Jeg gætter på at dit tændrør er helt sort og den 4 takter en gang imellem og du tror at det er dysen....
jun 2022
Følger: 3 Følgere: 143 Emner: 29 Svar: 116
jun 2022
Følger: 3 Følgere: 143 Emner: 29 Svar: 116
jun 2022
Følger: 3 Følgere: 143 Emner: 29 Svar: 116
jun 2022
Følger: 3 Følgere: 143 Emner: 29 Svar: 116
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
Det du skal vide, er at din udstødning nok er tilstoppet med olie nu og det er årsagen til den tabte topfart.
Prøv med en anden udstødning, hvis du kan.
Evt lån en anden og kør et par km og se om der er forskel.
jun 2022
Følger: 3 Følgere: 143 Emner: 29 Svar: 116
Hvilken vil du anbefale ?
Og kan jeg rengøre udstødning med en compresser eller hvordan ska jeg gør det
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
Udstødninger er tricky.
Nogle kan renses med benzin i rigelige mængder.
jun 2022
Følger: 3 Følgere: 143 Emner: 29 Svar: 116
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
Fyld den op og lad det ligge og søbe i den i et par dage, så olien bliver opløst.
jun 2022
Følger: 3 Følgere: 143 Emner: 29 Svar: 116
Tænker jeg vil få svar på om udstødning har noget med det at gør når jeg lige fåe prøvet det gamle af igen.
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 667 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.802
castrole power scooter istedet for racing olien.
Der er et eller andet tredje helt galt, siden din knallert kører som den gør.
Mit gæt er at det er et eller andet helt basalt som du ikke ville vide hvis du stod og kiggede på det, eftersom du ikke ved at den farve tændrør der er faretruende bleg.
Det må slet ikke være så lysehvidt gråt. Derfor man skal følge reglen om at starte for stor og gå ned 1 nummer af gangen til den ikke 4takter mere. Tvivler på om 102 overhoved er for stor eller den skal have større og du bare ikke kan høre forskel på bøh og sprut.
str 90 dyse er standard til standard udstødning afdroslet.
Sports udstødning på så er du omkr eller over 100 og den skal køre ca de 100.
Der er et eller andet helt grundlæggende galt siden den har været afdroslet men aldrig kørt mere end 60 før cdien begrænsede
jun 2022
Følger: 3 Følgere: 143 Emner: 29 Svar: 116
Har du muglighed for at lave en relevant tjekliste ift hvad kunne være galt?
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 667 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.802
Udelukkelsesmetoden. Udeluk alt
jun 2022
Følger: 3 Følgere: 143 Emner: 29 Svar: 116
Så kan det være at jeg sælger min radical racing udstødning, den lyder helt fantastisk og trak som en sindssyg, men efter varmesætningen på det gamle cylle har ikke kunne få det til at køre ordenligt, og jeg erkender det 100% er min mangel på viden der skyldes det. Men det kan være jeg prøver igen om nogle kilometer!
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 667 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.802
Man lærer ikke ret meget af at gøre tingene rigtigt. Men det gør man ogs kun hvis man har lært det basale på den ene eller den anden måde hehe.
Ved ikke hvor mange gange jeg har stået og drejet nøglen og sparket i kickstarter og tænkt hvorfor fanden. Indtil jeg kommer i tanke om jeg måske har glemt at sætte tændrørshætten på igen.... igen
Som tømreren siger. Man skal måle to gange. Så behøver man kun skære 1 gang.
Og det er seriøst noget pis at stå og skære alle brædderne for korte haha. Big mistake.
Så hellere lige bruge 5 minutter mere på at dobbel og trippeltjekke de små ting.
jan 2008
Følger: 1 Svar: 91
Og om du bruger det ene olie eller det andet, den skal køre som den skal uanset hvad, det er i sidste ende er spørgsmålet om slidtage over tid.
Og det hedder enten blander du selv, eller man lader motoren blande hvis den har automatisk smøring på, ikke begge dele.
Hvis du vil lave en hurtig indstilling på motoren for at finde dyse, når den får for lidt, så tape filteret lidt til af gangen, altså så filter kassen eller hullet bliver dækket mere og mere, så skulle du meget gerne høre og mærke forskel, jo mere lukket, jo mere benzin får den, og du sætter større dyse i indtil den køre med frit åbent filter.
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
Din varmesætning kom nok fra en for lille dyse og intet andet.
Behold din tunudstødning. Der er meget mere power i den, end i den originale.
Det fremgår heller ikke hvor mange gear din motir har.
jun 2022
Følger: 3 Følgere: 143 Emner: 29 Svar: 116
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
Det er vejen frem.
Fed cylinder med godt træk, holdbar i alu og ikke rasende dyr.
Tager ik ordenlig fat