{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
491 visninger | Oprettet:

Tager ik ordenlig fat {{forumTopicSubject}}

Godav, jeg har min derbi der lige har fået skiftet cylinder fra en 200km siden, og jeg er så småt ved at presse den lidt igen, men den kør ik ordenligt. jeg kunne før cylinder skiftet give bundgas også trak den snildt op på 55 og begrænsede ved 60 med std udstødning og 75 dyse. Havde kun ændret på gearing.

Nu har jeg fået nyt cylle og stempel (std 50cc) og når jeg gir bundgas trækker den lige op til 46, og hvis jeg så gir bundgas så dør den lidt og trækker såen tilbage nærmest.

men hvis jeg kør ned af en stor bakke og den rammer 52 så trækker den helt sindsygt meget op til 60 hvor cdien begrænser, men det som om den dør når man normalt prøver at pres den ud af lige vej over 46 kmt ud af lige vej,

Jeg har prøvet med 98 dyse, 92, 85, og blevet en smule bedre men ik meget, nogle der kan hjælpe?
Tak på forhånd

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tager ik ordenlig fat
  • #1   7. maj 2023 Jeg har lige prøvet at smide min cdi på igen, og 102 dyse i. Den er præcis ligesom før mit stempel varmesagen sig ift til opsætningen. Men den her gsng når den overhovdet ikke op i omdrejninger før den 4 takter fuldstændig voldsomt meget, jeg er grænseløst forvirret

• #2   7. maj 2023 Blev det bedre af at prøve med større eller mindre dyser, hvorfor er der ikke prøvet noget mellem 92 og 85.
    Med hvilken dyse kørte den som du beskriver.

• #3   7. maj 2023 Den blev Ik rigtig bedre af mindre den 4 taktede lidt mere men vil stadig ik op over 46, nu med 102 i, og ube cdi og radical udstødning som før, 4 takter den helt vildt mehet

• #4   7. maj 2023 De sku gerne køre 75-80 med standard udstødning. Afdroslet selvfølgelig.
    Bare med leovince på kørte min 90-95. Og gik ikke i begrænseren før teoretisk ca 100 kmt.

Vil sige brug udelukkelsesmetoden.
    Lav en check liste af steder fejlen kan ligge.
    Og husk at skrive checklisten på checklisten smiley man ska altid checke at ens checkliste checker ud smiley

Er der gnist komp benz.
    Er opsætningen fejlfri.
    Er luftfilter og samlinger i orden.
    Er tændingen beskadiget.
    ....
    Det minder mig om jeg fik en øøøøh stator var det vistnok. Lille sort elektronisk dims der hører til tændingen... fik sådan en med i en lille æske da jeg købte min. Den var blevet skiftet af butikken pga tilbagekaldelse fra producenten, og den sku ku gi problemer. Det burde være fikset på 2020 sendaerne men hvad ved jeg.

• #5   7. maj 2023 Tændspolen.
    Ikke stator

profilbillede
  • #6   7. maj 2023 Den har gnist, komp er der meget af, og benz går jeg vel ud fra der er siden jeg har renset hele lortet og den kør.

Opsætning er
    TNT 50cc std
    Radical Racing udstødning
    Taget kabu luft begrænsing
    208ga dyserør, 36 tomgangs dyse og 102 dyse
    Ubegrænset cdi

Og den 4 taktede så meget at den kørte 28 i 4 gear. Jeg er lidt tabt, fordi det er præcis samme opsætning som før mit cylinder varme sat sig.. så jeg ved hvad der er galt

Og tror ik det er sådan en stator fordi har aldrig haft problemer før

Jeg har lige prøvet at pille cdien af og gå ned i 82# dyse For at se om den overhovdet kan køre ud. Det kunne den nemlig ik med 85#

• #7   7. maj 2023 Prøvede at køre den ud bare i 2 gear og det lød sådan.. https://files.fm/f/8hzzpeqph

• #8   7. maj 2023 Aha det lyder øøøøh.
    Som om den får for lidt.
    Det er ikke 4takteri det der. Jeg hører ikke et eneste sprut. Kun øøøøøh. Jaaaa. Begrænser ecuen ved 8000 omdrejninger?

Det lyder mere som om den får for lidt af noget end for meget af noget.

• #9   7. maj 2023 Ja det er også med 82 dyse. Jeg syntes bare det er underligt, fordi jeg har prøvet 82,85,90,98,102
    Ikke en eneste af dem vil over 46, som den plejede at ville

• #10   7. maj 2023 Hvilken olie kører du med og hvor mange % olie, hvis du selv blander?

Hvorfor køber du 50 ccm std cylinder, når du kører std?
    Medmindre at vi snakker om en lovlig 45 kmt.

• #11   7. maj 2023 Jeg kør med noget castrol power 1 Racing 2t blandet med noget castrol power 1 Long lasting performance 2t
    Den blander selv olie

Jeg kører med 50cc fordi jeg varme sat mit gamle std 50cc. Og på min kammerats maskine som os har 50cc std samme opsætning kan godt køre 85 med samme opsætning.. men min vil op over 46 ud af lige vej. Men ned af bakke kan den blive presset op over 51 så rammer den powerband også tager den fandme til også når bakken er slut falder den igen.

Jeg er mest forvirret pga før jeg skiftet var det aldrig et problem..

• #12   7. maj 2023 #11
    Fjern alt olien fra beholderen og prøv med Low Smoke fra Cirkle K eller en hvilken som helst anden olie.
    Det kan godt være det der snasker dit tændrør til.

Jeg gætter på at dit tændrør er helt sort og den 4 takter en gang imellem og du tror at det er dysen....

• #13   7. maj 2023 Skal jeg prøve og tage tændrøret af og kigge og sende billede

• #14   7. maj 2023 Har os lige skiftet tændrøret fordi det stoppede med at virkede ordenlig, og det var rigtig meget sod på, og udstødningen drypper helt vanvittigt med olie!

• #15   7. maj 2023 Jeg har nemlig os altid kørt kun med den der power Racing fuldsyntesisk olie uden problemer. Og nu har jeg det der andet semi syntetiske i.

• #16   7. maj 2023

profilbillede
  • #17   7. maj 2023 Jeg har dårlig erfaring med den olie, men fint hvis du har gode erfaringer med den.
    Det du skal vide, er at din udstødning nok er tilstoppet med olie nu og det er årsagen til den tabte topfart.

Prøv med en anden udstødning, hvis du kan.
    Evt lån en anden og kør et par km og se om der er forskel.

• #18   7. maj 2023 Jeg har altid brugt den med det var os med std udstødning,

Hvilken vil du anbefale ?

Og kan jeg rengøre udstødning med en compresser eller hvordan ska jeg gør det

• #19   7. maj 2023 #18
    Udstødninger er tricky.
    Nogle kan renses med benzin i rigelige mængder.

• #20   7. maj 2023 Jeg har stadig min std udstødning liggende, prøver lig at smide den på og se hvad der sker, og hælder en masse benzin i udstødningen og ryster rundt og noget tryk luft, mon ik det ville hjælpe bare lidt

• #21   7. maj 2023 #20
    Fyld den op og lad det ligge og søbe i den i et par dage, så olien bliver opløst.

• #22   7. maj 2023 Udstødningen har kun kørt 200km, hældte benzin i 3 omgange og til sidst kom det ud halv klart igen, er det så ude eller ligger der et “lag” måske?
    Tænker jeg vil få svar på om udstødning har noget med det at gør når jeg lige fåe prøvet det gamle af igen.

• #23   7. maj 2023 Den semisyntetiske udgave de har af samme olie er fin.
    castrole power scooter istedet for racing olien.

Der er et eller andet tredje helt galt, siden din knallert kører som den gør.
    Mit gæt er at det er et eller andet helt basalt som du ikke ville vide hvis du stod og kiggede på det, eftersom du ikke ved at den farve tændrør der er faretruende bleg.
    Det må slet ikke være så lysehvidt gråt. Derfor man skal følge reglen om at starte for stor og gå ned 1 nummer af gangen til den ikke 4takter mere. Tvivler på om 102 overhoved er for stor eller den skal have større og du bare ikke kan høre forskel på bøh og sprut.
    str 90 dyse er standard til standard udstødning afdroslet.
    Sports udstødning på så er du omkr eller over 100 og den skal køre ca de 100.

Der er et eller andet helt grundlæggende galt siden den har været afdroslet men aldrig kørt mere end 60 før cdien begrænsede

• #26   7. maj 2023 Ville du kunne nævne nogle ting jeg kunne fejlsøge for, eller måske noget der kunne indikere hvad der er galt?, fordi det der forvirre mig mest er bare hvorfor den køre så underligt, når alt er som det var før?. Men det kan jo ikke være ligesom før, fordi så ville den også køre ordenligt. Jeg tænker jeg ville bare bruge noget tid på at sætte mig ind i de individuelle ting og lige så stille udelukke hvad det kunne være.

Har du muglighed for at lave en relevant tjekliste ift hvad kunne være galt? smiley

• #27   8. maj 2023 Alt

Udelukkelsesmetoden. Udeluk alt

• #28   9. maj 2023 For at lige følge op på det hele, jeg fik idag skruet det fra hinanden, og som jeg nu er fik jeg aldrig efterspændt topstykket, så det fik jeg gjordt en lille drejning indtil den var på de 12 newton. jeg fik os renset kabu for måske 180 gang, og sat alt ordenligt tæt sammen igen. og fik original udstødning på og sat luft filter begrænsning i igen, den kør nu som den gjorde da jeg fik den med højrre gearing 15/59. Den kan nu køre 55 ud af lige vej ca. jeg har bestilt ube forør hjem, og ser om jeg ikke kan få det og min cdi til at spille ordenlig sammen, og denne gang putter jeg simpelthen en gigantisk dyse i!, vil ik ud i det her igen smiley .

Så kan det være at jeg sælger min radical racing udstødning, den lyder helt fantastisk og trak som en sindssyg, men efter varmesætningen på det gamle cylle har ikke kunne få det til at køre ordenligt, og jeg erkender det 100% er min mangel på viden der skyldes det. Men det kan være jeg prøver igen om nogle kilometer!

• #29   10. maj 2023 Learning by failing smiley
    Man lærer ikke ret meget af at gøre tingene rigtigt. Men det gør man ogs kun hvis man har lært det basale på den ene eller den anden måde hehe.

Ved ikke hvor mange gange jeg har stået og drejet nøglen og sparket i kickstarter og tænkt hvorfor fanden. Indtil jeg kommer i tanke om jeg måske har glemt at sætte tændrørshætten på igen.... igen smiley

Som tømreren siger. Man skal måle to gange. Så behøver man kun skære 1 gang.
    Og det er seriøst noget pis at stå og skære alle brædderne for korte haha. Big mistake.
    Så hellere lige bruge 5 minutter mere på at dobbel og trippeltjekke de små ting.

• Per H
    Per H Tilmeldt:
    jan 2008

Følger: 1 Svar: 91
    #30   10. maj 2023 Med den lyd som dit klip havde, så er det ihvertfald ikke for meget benzin den får, heller ikke med farvenn på dit tændrør.

Og om du bruger det ene olie eller det andet, den skal køre som den skal uanset hvad, det er i sidste ende er spørgsmålet om slidtage over tid.

Og det hedder enten blander du selv, eller man lader motoren blande hvis den har automatisk smøring på, ikke begge dele.

Hvis du vil lave en hurtig indstilling på motoren for at finde dyse, når den får for lidt, så tape filteret lidt til af gangen, altså så filter kassen eller hullet bliver dækket mere og mere, så skulle du meget gerne høre og mærke forskel, jo mere lukket, jo mere benzin får den, og du sætter større dyse i indtil den køre med frit åbent filter.

• #31   11. maj 2023 Jeg kan ikke rigtig se om det fremgår nogle steder hvilken Derbi det er?
    Din varmesætning kom nok fra en for lille dyse og intet andet.
    Behold din tunudstødning. Der er meget mere power i den, end i den originale.
    Det fremgår heller ikke hvor mange gear din motir har.

• #32   11. maj 2023 Derbi senda euro 4 fra 2019 med 4 gear

• #33   11. maj 2023 Athena Racing ø50mm.

Det er vejen frem.
    Fed cylinder med godt træk, holdbar i alu og ikke rasende dyr.

Kommentér på:
Tager ik ordenlig fat

Annonce