{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
608 visninger | Oprettet:

Når biler drejer før de blinker {{forumTopicSubject}}

Mange af jer der sidder derude bag skærmen har sikkert hørt om kammerater eller "nogen" som har kørt ind i siden på en bil, fordi bilen drejede til højre hen over cykelstien uden at kigge sig for og uden at give tegn. Jeg selv har også fået et et par kammerater ødelagt i noget tid pga. en bil har svinget ud foran dem.
Sidste torsdag morgen ville skæbnen så at det blev min tur til at opleve en bil dreje før han blinkede. Denne gang var det dog bare i et venstresving da jeg ville overhale.

Det startede om morgenen da jeg skulle på arbejde, jeg indhentede en gammel passat som lå og kørte 40. Så ham ville jeg selfølgelig forbi så jeg kunne komme noget hurtigere på arbejde.
Da jeg begyndte at overhale manden gav han sin gamle bil en gang kul så Runneren (VXR180ccm) ligenøjagtig ikke kunne hænge på og ved omkring 80 trak jeg så ind bag ham igen da det blev for meget for mig til byzone da jeg så var inde bag ham igen begyndte at sætte farten ned.

Idiot tænker jeg, han er bare ude på at genere mig fordi han tror jeg kører 45'er og derfor bare ikke skal have lov til at overhale ham.

Der bliver igen plads til en overhaling og jeg lægger gassen på for at kunne få et "forspring" og da jeg når op bag ham og skal til at overhale ham, så begynder han fandme at dreje til venstre.

På dette tidspunkt kører jeg ca. 60 og er ved at accelererer, og jeg har en til halvanden meter til at bremse ned i og ændre retning i.
Jeg "klodser" begge bremser og forhjulet blokerer og skrider ud og jeg glider ind i bilen.
Det næste jeg husker er at jeg ligger på asfalten og det gør helt vildt ondt i min fod, min ryg og mit højre ben. Og benet har jeg svært ved at bevæge og flytte på ved egen kraft uden at fån de voldsomme smerter, nogle bilister er nu kommet til stedet og hjælper mig med at holde mit ben og får ringet 112.

Det viser sig at mit højre lårben en brækket lige over, begge mine ben er fulde af hudafskrabninger, min ene sko er sågar slidt igennem læderet og jeg har fået et dybt sår på min fod, og så har jeg revet min hånd en lille bitte smule fordi den gled inde i handsken, hvor så en syning var slidt over. Og det var så det!
Hele min overkrop er intakt, jeg har fået nogle blå mærker efter at lande på asfalten og her 11 dage efter er jeg stadig lidt øm i ryggen der hvor min rygskinne har fordelt slaget efter jeg ramte asfalten. Ambulancefolkene og lægerne var næsten overraskede over at min ryg ikke fejlede mere end den gjorde styrtet taget i betragtning.
Og når man her efterfølgende kigger på rygskinnens tilstand, så bliver man hurtigt klar over at ryggen nok ikke havde klaret sig hvis skinnen ikke havde været der. Ligesom ihvertfald en af mine albuer også ville have været knust hvis ikke det var for beskyttelsen i min jakke.

Jeg har fået taget nogle billeder løbene mens jeg har været indlagt, jeg vil dele de fire af dem med jer. Når i ser dem så skal i tænke på hvordan resten af kroppen måske havde set ud hvis jeg blot havde kørt i t-shirt og solbriller ligesom mange gør i disse dage. Det kan redde jeres liv og i kan slippe for en kørestol hvis bare i klæder jer ordentligt på. Jakken og hjelmen kan jo altid tages af når i har parkeret nede på stranden eller hvor i nu skal hen.

Håber det gør lidt indtryk. Jeg har ihvertfald fået bekræftet vigtigheden af sikkerheds udstyret når man kører på noget så udsat som en scooter.

Billederne har EMD været så flink at hoste. Og de kan ses her på (link fjernet)

Jeg vil under dynen nu, det er første gang siden natten til den 22. at jeg skal sove i min egen seng igen.
Kør forsigtigt, pas på fjolserne.
Venligst
Velo


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når biler drejer før de blinker
Kommentér på:
Når biler drejer før de blinker

Annonce