{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
541 visninger | Oprettet:

Speedo er mystisk {{forumTopicSubject}}

hey guys..

har lige fået nyt vdo speedodrev og kabel hjem fra tyskerland..
og øhh.. ja, er ikke sikker på det er forbundet helt korrekt :S når jeg kører.. så hopper nålen i speedometeret som en idiot.. og når jeg kommer over 40 bliver den ved med at ligge og hoppe mellem 10 og 30km/t ... ser rimlig underholdende ud.. men yder ikke rigtigt noget praktisk formål..

såå, nogle gode ideer til hvad der kan være galt?
har en ide om at der er et eller andet galt med spændingen af mit forhjul.. der skal vel ikke være luft mellem speedodrevet og forgaflen ? men synes bare ikke jeg kan spænde akselen nok til at den bliver helt stram eftersom at der ikke er nogen møtrik i drev siden .. så når man strammer forsvinder akslen bare videre ind, hvis i ved hvad jeg mener..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Speedo er mystisk
  • #1   16. okt 2008 normalt når nålen hopper som din, så det fordi kablet ikke får ordentlig fat i enten drevet eller speedometeret.. men har du en medbringer til dit drev, som dette?
    http://thansen.dk/product.asp?c=2170101817&n=-2039557002&pn=-2039747699 jeg kan selvfølgelig ikke forsikre dig at dette fungere, eftersom det er fra thansen.. smiley men er det det du evnt. mangler?

• #2   16. okt 2008 Der sidder en 'kant' på akslen til forhjulet, som holder drevet på plads.

Fremgangsmåden for at fastmontere forhjulet er som følger:

Akslen igennem
    Sørg for drevet sidder rigtigt
    Spænd møtrikken, så akslen er trukket i bund, eller indtil drevet begynder at dreje med rundt.
    Spænd den 7mm skrue i venstre gaffelben
    Spænd møtrikken på højre side forsvarligt.

Så jo, der skal være luft mellem drev og gaffelben. Ellers trækker du forgaflen skæv og smadrer derved indmaden + den fjedrer ad H...... til.

• #3   16. okt 2008 hmm.. skummelt.. medbringeren er der som den skal være..
    men drevet bevæger sig en del.. eg. når jeg bakker tager den lige og drejer en halv omgang bagud ( hvis i ved hvad jeg mener)
    men har tjekket om kablet kører rundt som den skal, og det vil jeg nu mene den gør desværre..

kan det være speedometeret som er dødt indeni på en eller anden måde?

• #4   16. okt 2008 Nej. Det er dig, der ikke har spændt sagerne ordentligt sammen smiley Som sagt skal bolten på venstre gaffelben spændes EFTER møtrikken på højre side.

Det kan også være, de små 'ben' på drevet er gået. Hvis de er det, skal du bruge et nyt drev.

• #5   16. okt 2008 ok .. lækkert smiley det er om ikke andet en go nyhed.. men som jeg har nævnt før er der meget sjusk på min som jeg er ved at rette op på.. og en af de ting er en bolt som ikke passer helt som den skal der i venstre ben som man strammer akslen med.. såå jeg skal lige have den skiftet og så prøver jeg at skilde det hele ad igen .. smiley skulle bare lige være sikker på at det ikke var min speedo der var toast ( aner hellerik hvad der skulle være sket.. købte den i sommers af Karsten H og han sage den virkede, så det burde den vel stadig)

men tak for go feedback.. jeg kigger på det når jeg får skiftet bolten !

• #6   16. okt 2008 du skal lige være opmærksom på at den bolt er 7mm, så den kan godt være halv svær at få fat på... for 7mm har de ikke lige hos de fleste byggemarkeder..

• #7   16. okt 2008 går nok .. har en speciel proff håndværker butik på den anden side af vejen... man skal bare købe for minimum 100kr hehe

• #8   17. okt 2008 Det besværlige ligger ikke i at finde 7mm bolte, men det er en relativt lang bolt. Derfor kan det være lidt irriterende, når man kun finder nogle, der kun akkurat er for korte, lol.

Men altid noget du har en ordentlig butik lige ved hånden smiley

• #9   17. okt 2008 ja.. så er der så bare lige det at jeg glemte at gå derover idag .. og er ikke helt sikker på de er åbne om lørdagene... damn hehe..

Kommentér på:
Speedo er mystisk

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce