Kreidler klubben

Kreidler klubben

Medlemmer: 155
Forside Forum Medlemmer Annoncer Scootere
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte gardinskinner op i betonloft (Vidga ikea) 300 kr.
  • Tilstoppet toilet 1.000 kr.
  • Handyman to fit some blinds 1.000 kr.
  • Install shower mixer 500 kr.
  • Hænge gardiner op 500 kr.
  • Installere vaskemaskine 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Topfart på lovlig 3 gears RMC
  • #1   10. mar 2009 hvis den er HELT standart burde den kører 30.. har du tjekket din gearing og plombering i cyllinderen?

• #2   10. mar 2009 Det afhænger af hvilken gearing og hvilken cylinder. Har selv haft en cylinder, med dansk nummer, men med en større udstødningsport, større kanaler, og en rektangulær indsugning, den skød også en fin fart på 45-50 på speedo med standart gearing, og den trak som en drøm i modsætning til de cylindre med de lille runde 6,5mm hul, hehe..

Jeg har altid gået ud fra at cylinderen hørte til en superstar, da den lille 2 gearede motor nok skal have lidt mere at arbejde med.. smiley

• #3   10. mar 2009 Jeg har en 11-36 og der er plump i cylinder. alt er standart på den, den har ikke engang et planet topstykke på

• #4   10. mar 2009 hmm tjaa.. må være et eller andet der er størrer end det burde smiley men hvis ik så er det da cool xD så hvis du bliver stoppet bilver den nok nakket et par dage.. men du skulle da få den igen hel hvilket da er det som er vigtigst.. smiley

• #5   10. mar 2009 ja det jo lige det smiley

• #6   10. mar 2009 altså har tjekket alt på den, den har 11-36 gearing. 10mm kaburator og studs der ikke er boret op, 54# dyse, cylinder med plump TUM-186. lovligt topstykke og stempel der hverken er teflonbelagt eller hakket. pg udstødning er 28mm både forrør og lyddæmper

• #7   10. mar 2009 Tror nu nok mest at det er din måling der er forkert, hehe.. Er det på speedo, så kan du som regel ikke regne det, er det målt efter bil, så kan du som regel heller ikke regne det, er det målt på felt uden belastning, så kan du ikke regne det, i min erfaring, så er det kun gps'en der er til at regne nogenlunde med.. smiley

• #8   10. mar 2009 det er også det det er målt med.. trode ført ikke rigtigt på speedo, men så tog min far sin bil, og det er jo elektronisk målt og er rimelig ny så den måler ihvertfald ikke forkert

• #9   10. mar 2009 teknisk set er det eneste du rigtigt kan stole på en cykel computer som er korrekt indstillet.. gps'er har en tendens til at variere lidt da deres præcision "kun" er inden for ca. 10m .. men igen .. så stor en fejlvisning er det hellerik .. så det går nok hehe..

• #10   10. mar 2009 ja smiley men sys nu den køre sådan rimeligt.. gik nu bedre med mit original-tun 6,25 smiley alt for lækkert! men det var der nogle politimænd der syntes var for godt til mig smiley

• #11   10. mar 2009 øv.. nedern .. smiley gad vide hvad de egentlig gør med tingne ? de smider dem vel ikke bare i skrot .. har egentlig undret mig længe over hvad de mon gør når jeg tænker mig om hehe.. nogen der ved det...??

• #12   10. mar 2009 ja jeg kommer fra sydsjælland.. og ude i den ene ende af byen ligger en gammel ophugger og han fik en indlevering hver treide måned med sådan nogle dele. de er bare alle blevet gjort uanvendeligt :S

• #13   11. mar 2009 WTF.. det er sku da sørgeligt.. er mange ting de bare kan hugge og svejse i for min skyld.. men fanme ikke orginale veteran dele.. -.- burde forbydes!!

• #14   11. mar 2009 ja det er også min mening.. men det er hvad der sker når der er en lille del der skal te sig åndsave på deres knallerter uden hjelm og ude midt på vejen. så får man den kollektive straf :S

• #15   11. mar 2009 hmm.. ja sandt sandt.. det er somregl sådan det ender..
    men ind i mellem stopper politiet også bare random slev om man køre som man skal med hjelm og det hele.. det kan fanme være belastende .. de burde holde sig fra fine gamle knallerter og bare gå efter scootere.. scootere er desuden også meget nemmere at tune.. pil en skive ud af motor og klip en ledning .. og wopti du kører nu ca 60-70kmt.. ikke noget under der er så mange scooterenoobs der laver ballade..

skal så lige siges jeg selv har en pis scooter som hverdagskøretøj.. men den er så på værksted lige p.t. ( anden gang ) og den har kun kørt 800km fra ny lol .. siger lidt om kvaliteten..
    om ikke andet var den billig .. og så er jeg fløjtende ligeglad om den bliver kørt over af en traktor.. (den er ikke tunet og kører derfor ikke 1sekundt over 35kmt lol ) fuck den er langsom .. haha

• #16   11. mar 2009 helt enig! de skal holde sig fra vetaranerne og gå efter det nye stads! scootere er ikke til at stole på i kvalitet. kreidler ved man hvad er! og de er lang mere pålidelige. har haft en scooter og den var der så mange problemer med! ikke noget at sige til kreidler gik konkurs! simpelthen for godt håndværk! smiley

• #17   11. mar 2009 hehe.. ja sådan er det sjovt nok med mange ting.. er det for go kvalitet og kræver ingen reservedele osv går de tit konkurs hvis deres marked ikke er så stort..
    ja og så er der selvfølgelig altid faktummet det er svært at hamle op med en fabrik i kina der består af 3000 børn der betales i brød xD

• #18   11. mar 2009 helt enig! men kreidler blev jo ført videre af en eller anden og man kan stadig købe sig en ny florett eller Rs, er bare ikke så sikker på kvaliteten?

• #19   11. mar 2009 tænker du på scooterne ?

• #20   11. mar 2009 nej det er ikke scootere.. fandt et link herinde men kan ikke huske hvor det er :S det er som de var i 1960'erne og 70'erne smiley

• #21   11. mar 2009 den var her smiley http://www.kreidler.nl/forum/viewtopic.php?t=28677

Syntes det er godt initiativ!

• #22   11. mar 2009 lækkert lækkert smiley så er vores elskede kreidlere jo rimelig godt fremtidssikret smiley ihvertfald hvad dele angår smiley
    hvad mon de koster?!?

• #23   11. mar 2009 kan ikke forstår hvad der står, det jo på hollandsk?? :S men altså skulle mene det er ret dyrt for en hel maskine, men reservedele er vist ikke så dyrt smiley kan da prøve at finde ud af det. for det kunne da være lidt lir at få nye reservedele til sin kreidler, og så ovenikøbet originalt! smiley

• #24   14. mar 2009 Du har et problem, hvis den render så meget over 30km/t.

Kan motoren ikke gøres helt lovlig, trods de rigtige stumper (org. og med de rigtige numre), så må panserne reelt snuppe hele motoren.

Smid et 10-tands fortandhjul på, hvis det endelig skal være. 38-tands bagtandhjul findes også fra mofa'erne.

Men det afhænger af politi- og synsmanden, selvf.

I øvrigt, en 1,2HK cylinder hører KUN til en 2g Flott - den er ulovlig til en 3g Florett. De har to forskellige godkendelsesnumre. smiley

Flott-cylinderen (DK-M009) er 0,5mm lavere = højere kompression, indsugningskanalen er 0,2mm større og alle kanaler ligger en anelse lavere. Den har det fede bundtræk sammenlignet med en TUM-186.

TUM-186'eren med stor indsugningskanal er en tysk cylinder - den bliver snuppet som alle andre ikke-danske, medmindre de i synshallen er 100% inkompetente. smiley

• #25   14. mar 2009 hehe ,mange tak smiley må lige se hvad jeg kan gøre ved det smiley

Kommentér på:
Topfart på lovlig 3 gears RMC

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce