3.491 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
42 Svar
Strenge forældre :/ Strenge forældre :/
Jeg har købt en gilera stalker som bare holder og venter på jeg bliver 16 MEN mine forældre siger at jeg ALDRIG må tune den. Dog her den anden dag sagde min mor at jeg skulle først være 16 før jeg måtte pille ved den, og køre på den.
Så her den anden dag tog jeg skiven. Det opdagede min far selvfølgelig også blev han sur og jeg ligeså.
Hvordan overtaler jeg mine forældre til at må have skiven pillet og evt. et andet udstødning.
0 synes godt om
sep 2008
Følger: 18 Følgere: 22 Scootere: 6 Emner: 416 Svar: 4.545
Jeg tunede min selvom jeg ikke måtte lol men den er standard nu da jeg blev stoppet af mc betjent
dec 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Scootere: 3 Emner: 52 Svar: 298
apr 2006
Følger: 11 Følgere: 12 Scootere: 7 Emner: 302 Svar: 2.272
jul 2007
Følger: 92 Følgere: 91 Scootere: 52 Emner: 553 Svar: 4.890
min første scooter var med 48 mm cylinder, 21 mm karburator og knæk og resten ka jeg ik lige huske xD
han var altså ik streng nok xD heh
maj 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 9
maj 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Scootere: 2 Emner: 17 Svar: 1.111
Og bare sæt en anden udstødning på.. Sig at den der sidder på var færdig.
Mine forældre er lige sådan. De opdagede bare ikke at jeg pillede skiven
mar 2009
Følger: 43 Følgere: 43 Scootere: 6 Emner: 244 Svar: 1.917
apr 2011
Følger: 12 Følgere: 11 Scootere: 4 Emner: 322 Svar: 1.556
Men altså hvis du kan overbevise dine forældre om at køre pænt og ordenligt, have udstyret iorden. Så vil jeg vædde med at de gir sig til sidst.
jun 2008
Følger: 33 Følgere: 74 Scootere: 9 Emner: 170 Svar: 10.022
maj 2010
apr 2011
Følger: 12 Følgere: 11 Scootere: 4 Emner: 322 Svar: 1.556
sep 2008
Følger: 59 Følgere: 58 Scootere: 6 Emner: 114 Svar: 5.451
men dine forældre har sagt nej og så er det sådan. slut
hvis du ikke kan lade vær så tun den og monter et politi værn. det er din sag hvilken af disse du vælger.
du skal bare huske at når du køre 30 km/t og køre fontalt ind i noget så er det som at hoppe ud fra 4 sal ned til beton. når du forøger den fart med 10 km/ skal du gange det med 4 og 10 km/t igen gang med 4 osv osv osv. du skal ikke pludse men gange husk lige på det.
så en fart på 50 km/t ind i en væg er som at hoppe ud fra 64 sal
nov 2010
Følger: 8 Følgere: 6 Scootere: 1 Emner: 5 Svar: 94
Så jeg gjorde det at jeg sagde til min far at han ikke var bedre selv dengang og at jeg ikke synes det var fair. Vi tog også en ordenlig snak om at det kunne være uansvarligt at køre på en tunet scooter. Jeg sagde til ham at det var jeg udmærket godt klar over og at jeg godt kendte til konsekvenserne.
Vi blev til sidst enige om at jeg måtte tune min scooter, inden for rimlighedens grænser.. dvs. ikke fyre den af med 120 ind i gennem byen.
Jeg kører pænt i den lille by jeg bor i så der ikke kommer nogle klager over at jeg bare drøner igennem byen. Så hvis du laver en aftale med din far, eller lige snakker med hans far og ser om din fars knallert ikke også var lidt hurtig dengang, så er jeg sikker på at han nok skal sige OK for det!
Men hvis alt det her jeg lige har sat og skrevet ikke hjælper, så start med at tun den lige så stille. Hvis din far vil prøve den, så smid et politiværn på, du kan godt finde et herinde for godt 100 kr!
Held og lykke med det
aug 2010
Følger: 7 Følgere: 6 Scootere: 3 Emner: 98 Svar: 1.906
feb 2011
Følger: 39 Følgere: 40 Scootere: 4 Emner: 113 Svar: 709
Nu er der kommet andet udstødning og større cylinder på, men de siger ikke noget til det. Bare at jeg skal passe på mig selv, og jeg selv tager straffen hvis jeg bliver stoppet af politiet.
maj 2010
jul 2009
Følger: 108 Følgere: 112 Scootere: 7 Emner: 114 Svar: 1.169
- Jeg har altid fået af vide at jeg aldrig må tune min stalker.
Men efter jeg havde kørt lovligt i cirka en uge, blev det jo hurtigt kedeligt.
Pillede skiven, og smed gianelli Go på.
Mine forældre ved selvfølgelig ikke hvordan std. og det tun udstødning så ud, så det var lige meget. De kunne jo ikke se om den var tunet.
Jeg satte et politiværn på. 1. for at snyde politiet. 2. for at snyde min far, hvis han en dag skulle prøve den...
SÅ lavede jeg noget smart! For ikke at blive stoppet af politiet.
- Jeg satte velcrobånd på nummerpladen, så den bare let kunne rykkes af i en fart, hvis nu politiet en dag var efter mig. Så når jeg kom op for enden af vejen, så rykkede jeg pladen af, og lagde den i hjelmrummet.
Jeg har så efterfølgende lavet den lovlig igen, da jeg er startet på en teknisk skole = meget politi..
Men alt i alt, så blev jeg ikke busted af mine forældre pga. disse metoder
sep 2008
det vi lærte til knallert kørekort at når du køre 30 er det som at hoppe ud fra 4 sal og jeg har lært på mekaniker uddannelsen at når du hæver din fart med 10 km/t skal man gange med det med 4.
ja det er kraften der får dig frem og banker dit hovede ind i væggen. kan vi hurtigt blive enige om at hvis du banker dit hovede ind i vægen med 50 km/t uden hjelm så bliver det ikke kønt...
aug 2009
Følger: 26 Følgere: 24 Scootere: 4 Emner: 57 Svar: 1.290
jeg fik en udstødning af en, men den passede ik på cylinderen. så jeg sagde til min far den skulle have en tuncylinder. det gik han ik med til. men han opgav og sagde at hvis min mor syntes det var ok, bestilte vi den da bare med det sammen. jeg spurgte så min far om jeg sku sige det var en større cylinder, og han sagde bare: nej det behøver du skuj ik.
det var min første knallert, den havde polini 70 cc på, yasuni r kevlar, og en masse andet gøgl. de opgiver på et tidspunkt. bare sig du køre det du må i byer osv
og at motoren bliver slidt hurtigere med begrænsninger. & så er det ik engang løgn..
mar 2005
Følger: 1 Scootere: 1 Emner: 9 Svar: 41
Du vil måske også have det sådan engang når du får børn.
Jeg er 22 år selv, og har aldrig haft brug for en tunet scooter og har heller aldrig haft problemer med politiet pga. tun
Jeg har altid nøjes med at pille skiven og det er det for ingen gider jo køre 30 km/t men jeg kan ikke se hvorfor man skal have en scooter som køre 80 km/t eller sådan noget for hvad får man ud af det ? jo, en hurtig scooter og en skræk for at blive stoppet af politiet eller får en bøde eller i værste fald få taget sin scooter
mar 2007
Følger: 16 Følgere: 16 Scootere: 4 Emner: 40 Svar: 297
Nu kør jeg så desværre helt std. fordi jeg er blevet stoppet med GG, og uden skiven.. :S
sep 2010
Følger: 16 Følgere: 15 Scootere: 4 Emner: 111 Svar: 1.199
Min mor siger at jeg ikke må tune den, men hun ved ikke hvad der er op eller ned på scooter, så det ligger hun sku aldrig mærke til.
okt 2007
Følger: 47 Følgere: 45 Scootere: 5 Emner: 184 Svar: 1.129
I starten var min mor ikke så glad for at jeg ville til at køre lidt stærkere end det tilladte, det forstår jeg nu også godt selv, men det er først gået lidt op for mig nu, for jeg var lige blevet 14 dengang jeg fik min første scooter, og der gik jo heller ikke ret mange dage før at så blev skiven jo pillet og udstødningen blev skiftet og der gik heller ikke mere end cirka en ½time efter det var blevet gjort at min mor fandt ud af det, da hun kunne høre det.
Så ville hun jo selvfølgelig også have en lille snak med mig om det, og jeg fortalte det jo som det var og sagde at hun jo også havde gjort det i sine unge dage, og det var jo også rigtigt nok, og ved at jeg bor ude på landet , altså længere væk end lars tyndskids mark så gad jeg ikke at skulle køre 30km/t hele tiden når jeg havde lidt over 5km til den nærmeste by med over 500 indbyggere i og cirka 17km til den nærmeste by med over 10.000mennesker.
Men hvor om alting er så fik jeg lov til det alligevel til at beholde den ulovlig
Men også når jeg tænker lidt tilbage så var det lidt uansvarligt at jeg som 14årig måtte få en smt der rendte omkring 75-85, men det var jo bare fedt dengang
- Men helt klart det mest positive ved det er at nu er jeg 16 og må sådan set køre på scooter/knallert, og nu er jeg en mere erfaren køre da jeg har kørt i et længere tid, så nu siger de ikke noget til at min scooter køre omkring de 100+ så længe det jo ikke er i byen
sep 2008
men her den anden dag snakkede jeg med min far om at skulle prøve et stage6 sport pro til en jog r jeg muligvis får hjem her om 1 uge
okt 2007
sep 2008
jeg lavede min første maxi da jeg var 9 år gammel
nu er det bare sådan lidt - ja :S jeg kører bare og de er lidt ligeglade med hvad jeg kører på og hvor hurtigt den kører
okt 2007
Jeg vidste nærmest næsten ikke engang hvad der var tun dengang, for jeg syntes bare at den var pisse sjov at køre på, også slap man for at cykle, det var først da jeg oprettede min sg bruger jeg fandt ud af at man kunne få lortet til at rende møj stærk også fik jeg jo min første sonic, og siden dengang har jeg bare tunet dem stille og roligt mere og mere
- havde ikke så nemt ved motorer i starten, men det kom nu hurtigt
okt 2007
- er godt nok blevet jagetet en enkelt gang, men det var heldigvis på min S6R sonic, så det var ingen problem at slippe væk fra dem, men det kostede godt nok en cylinder :((
jan 2011
Følger: 26 Følgere: 25 Scootere: 6 Emner: 58 Svar: 3.101
Tuning bliver der heler ikke noget af fordi så gæler forsikringen ikke, og hvad nu vis jeg køre et barn ned, så har jeg en mega gæld og bla bla bla. Han tror bare at lige så snart man tuner en scooter så vil alle børn i hele byen bare hoppe lige ud forand en. Så vis du er i samme båd som mig, så tror jeg bare det skal tales væk
feb 2007
Følger: 111 Følgere: 112 Scootere: 11 Emner: 226 Svar: 3.863
indtil jeg kom kørende hjem på den.. så sagde hun jeg ikke måtte tune den.
pillede selvfølgelig begrænsninger alligevel, og det var fint, sagde ikke noget til hende, men hun vidste det vel godt.. men bekræftede det først da jeg sku kører hende på tanken, jeg kørte 30 indtil jeg så en politibil haha..
og siden da har jeg haft diverse sjove maskiner til hverdag.
Dine forældre kommer sig over det, lige så snart du gør det til en mere "normal" ting.. medmindre de typen der gir dig stuearrest og sådan, så du fucked!
jul 2008
Følger: 24 Følgere: 24 Scootere: 2 Emner: 199 Svar: 6.738
feb 2007
Følger: 111 Følgere: 112 Scootere: 11 Emner: 226 Svar: 3.863
Der bruger man sin sunde fornuft.
Hvis man skal ha det afvide af sine forældre, burde man ik kører scooter.
jul 2008
Følger: 24 Følgere: 24 Scootere: 2 Emner: 199 Svar: 6.738
jan 2009
Følger: 19 Følgere: 18 Scootere: 9 Emner: 12 Svar: 57
Min far har hjulpet mig med at tage begrænsningerne i min forrige hot 50 og har udemærket vidst jeg har kørt ulovligt. Det eneste de har sagt er at hvis jeg bliver stoppet skal jeg selv betale bøden og det har jeg respekteret.. Jeg er nu så blevet taget på min gamle Giantco Lambros, så jeg kører ikke ulovligt mere da jeg godt er klar over at næste gang jeg bliver stoppet og den er ulovlig så konfiskerer politiet den..
Så jeg kører på min nye hot nu som er helt standard
jul 2008
Følger: 128 Følgere: 163 Scootere: 13 Emner: 226 Svar: 2.283
Så byttede jeg den til min gamle bøvs og så smadre idioten gearkassen på det gamle svin
nov 2004
Følger: 18 Følgere: 16 Scootere: 9 Emner: 137 Svar: 1.042
apr 2011
Følger: 9 Følgere: 8 Scootere: 1 Emner: 77 Svar: 211
maj 2010
apr 2008
Følger: 15 Følgere: 16 Scootere: 6 Emner: 131 Svar: 2.151
min far kørte selv ulovligt og tunet på hans Yamaha 4 gear
så han vil godt hjælpe med at tune mine maskiner
30 er bare FOR langsomt, en knallert er til at komme frem af på ikke at lige og køre søndags ture på vær dag, som en flok gamle mennesker
jan 2009
Følger: 47 Følgere: 47 Scootere: 6 Emner: 75 Svar: 356
mar 2010
Følger: 9 Følgere: 8 Scootere: 4 Emner: 1 Svar: 23
dec 2011
Følger: 17 Følgere: 16 Scootere: 2 Emner: 3 Svar: 6
- og nu tror jeg enda min far vil smide lidt i den
Strenge forældre :/