3.491 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 42 Svar

Strenge forældre :/ Strenge forældre :/

Jeg har købt en gilera stalker som bare holder og venter på jeg bliver 16 MEN mine forældre siger at jeg ALDRIG må tune den. Dog her den anden dag sagde min mor at jeg skulle først være 16 før jeg måtte pille ved den, og køre på den.

Så her den anden dag tog jeg skiven. Det opdagede min far selvfølgelig smiley også blev han sur og jeg ligeså.

Hvordan overtaler jeg mine forældre til at må have skiven pillet og evt. et andet udstødning.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lampe 500 kr.
  • Montering af 75' og 55' tv'er. Beslag, skruer og ravplugs haves. Væggen er af beton 1.400 kr.
  • Hænge 3 ferm Living hylder op og et stort maleri 600 kr.
  • Hjælp til diverse have arbejde. Fejning af blade, fjern ukrudt, kør jord ind, oprydning 1.000 kr.
  • Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Spartling af vinduer indendørs 3.900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Strenge forældre :/
  • #1   13. dec 2011 Bare tun den smiley
    Jeg tunede min selvom jeg ikke måtte lol men den er standard nu da jeg blev stoppet af mc betjent smiley

• #2   13. dec 2011 jeg lytter med her.... smiley

• #5   13. dec 2011 Flyt hjemmefra.

• #6   13. dec 2011 hehe det sagde min far os om min første scooter (:

min første scooter var med 48 mm cylinder, 21 mm karburator og knæk og resten ka jeg ik lige huske xD

han var altså ik streng nok xD heh

• #7   13. dec 2011 Tænkte også lidt bare at lade den stå tunet indtil jeg blev 16 også indtil jeg blev stoppet første gang. så vil jeg gøre den std smiley men min far er så ARR smiley

• #8   13. dec 2011 Hvorfor ikke vente til du BLEV 16 så? Så var der ingen problemer smiley

Og bare sæt en anden udstødning på.. Sig at den der sidder på var færdig.
    Mine forældre er lige sådan. De opdagede bare ikke at jeg pillede skiven smiley

• #9   13. dec 2011 blev stoppet på en ulovlig som 15 årig de kan ikke rigtigt gøre noget ved det men vent til du er 16 så slipper du for de bøder og hvis du snart bliver 16 kan du så ikke bare vente til du må?

• #10   13. dec 2011 Ligesom P siger! Sig til ham at han sikkert ikke var en skid bedre i hans unge dage:D

Men altså hvis du kan overbevise dine forældre om at køre pænt og ordenligt, have udstyret iorden. Så vil jeg vædde med at de gir sig til sidst.

• #11   13. dec 2011 altså jeg sagde at jeg tog op til en ven og fik det lavet da jeg pillede alle begrænsninger i min knallert. dog larmede den meget og sagde at vi bare havde boret hul i udstødningen. efter 2uger opdagede min mor det og blev tosset og råbte op om at jeg bare kører galt og ødelægger mig selv og knallerten. så sagde jeg DET ER MIN KNALLERT... DET ER MINE PENGE.... DET ER MIT EGET VALG... DET ER MIG DET GÅR UD OVER... OG JEG KAN GODT STYRE DET... hvilket jeg alligevel ikke kunne men lærte også af det smiley 12000kr fattigere og en meget stor respekt for sving

• #12   13. dec 2011 orker bare ikke til at lave den std smiley

• #13   13. dec 2011 Aaarh noget pis KP:D Hvad siger de gamle til det idag?:)

• #14   13. dec 2011 min far kørte også med tun og jeg må heller ikke gøre det hvis jeg vil bruge den på vejen (eller mere til hverdag)

men dine forældre har sagt nej og så er det sådan. slut

hvis du ikke kan lade vær så tun den og monter et politi værn. det er din sag hvilken af disse du vælger.

du skal bare huske at når du køre 30 km/t og køre fontalt ind i noget så er det som at hoppe ud fra 4 sal ned til beton. når du forøger den fart med 10 km/ skal du gange det med 4 og 10 km/t igen gang med 4 osv osv osv. du skal ikke pludse men gange husk lige på det.

så en fart på 50 km/t ind i en væg er som at hoppe ud fra 64 sal

• #15   13. dec 2011 Mine forælder var også sådan da jeg købte scooter. Jeg købte en JogR med R-Setup, den gik godt 70. Min far ville prøve den, da han så hvor hurtig den var blev han også rigtig sur. Jeg snakkede så med min farfar, han sagde at min far ikke var en skid bedre selv. Hans Yamaha, kørte 90 dengang!
    Så jeg gjorde det at jeg sagde til min far at han ikke var bedre selv dengang og at jeg ikke synes det var fair. Vi tog også en ordenlig snak om at det kunne være uansvarligt at køre på en tunet scooter. Jeg sagde til ham at det var jeg udmærket godt klar over og at jeg godt kendte til konsekvenserne.

Vi blev til sidst enige om at jeg måtte tune min scooter, inden for rimlighedens grænser.. dvs. ikke fyre den af med 120 ind i gennem byen.

Jeg kører pænt i den lille by jeg bor i så der ikke kommer nogle klager over at jeg bare drøner igennem byen. Så hvis du laver en aftale med din far, eller lige snakker med hans far og ser om din fars knallert ikke også var lidt hurtig dengang, så er jeg sikker på at han nok skal sige OK for det!

Men hvis alt det her jeg lige har sat og skrevet ikke hjælper, så start med at tun den lige så stille. Hvis din far vil prøve den, så smid et politiværn på, du kan godt finde et herinde for godt 100 kr!

Held og lykke med det smiley

• #16   13. dec 2011 64. Sal. ... Ahh dog ikke.. Tror tvivler stærkt på den der.. De hæver den ik mere end 100-150m før den når en fart på en god stak km o.o prøv og regn på hvor højt 64. Sal er xD

• #17   13. dec 2011 Min forældre sagde at jeg ikke skulle pille ved den, men jeg kunne ikke lade være. Jeg pillede skiven, men de fandt ud af det. sagde jeg havde kørt i flere uger uden skive og jeg godt kunne styre det. de var lidt skeptiske i starten, men nu er de ligeglade for de stoler på mig, fordi der aldrig er sket noget.

Nu er der kommet andet udstødning og større cylinder på, men de siger ikke noget til det. Bare at jeg skal passe på mig selv, og jeg selv tager straffen hvis jeg bliver stoppet af politiet.

• #18   13. dec 2011 Der er så lige det at han siger når jeg kører galt dækker intet smiley hvad kan jeg sige imod det, for det passer jo

• #19   13. dec 2011 Pueha.. Har været i samme situation som dig..
    - Jeg har altid fået af vide at jeg aldrig må tune min stalker.
    Men efter jeg havde kørt lovligt i cirka en uge, blev det jo hurtigt kedeligt.
    Pillede skiven, og smed gianelli Go på.

Mine forældre ved selvfølgelig ikke hvordan std. og det tun udstødning så ud, så det var lige meget. De kunne jo ikke se om den var tunet.

Jeg satte et politiværn på. 1. for at snyde politiet. 2. for at snyde min far, hvis han en dag skulle prøve den...

SÅ lavede jeg noget smart! For ikke at blive stoppet af politiet.
    - Jeg satte velcrobånd på nummerpladen, så den bare let kunne rykkes af i en fart, hvis nu politiet en dag var efter mig. Så når jeg kom op for enden af vejen, så rykkede jeg pladen af, og lagde den i hjelmrummet.

Jeg har så efterfølgende lavet den lovlig igen, da jeg er startet på en teknisk skole = meget politi..

Men alt i alt, så blev jeg ikke busted af mine forældre pga. disse metoder smiley

• #20   13. dec 2011 dennis n.

det vi lærte til knallert kørekort at når du køre 30 er det som at hoppe ud fra 4 sal og jeg har lært på mekaniker uddannelsen at når du hæver din fart med 10 km/t skal man gange med det med 4.

ja det er kraften der får dig frem og banker dit hovede ind i væggen. kan vi hurtigt blive enige om at hvis du banker dit hovede ind i vægen med 50 km/t uden hjelm så bliver det ikke kønt...

• #21   13. dec 2011 mine forældre var også sådan. men efter et stykke tid ville vi pille skive, og den var åbenbart allerede pillet, den kørte kun 40 på grund af den lille udstødning, så det var sløvt.

jeg fik en udstødning af en, men den passede ik på cylinderen. så jeg sagde til min far den skulle have en tuncylinder. det gik han ik med til. men han opgav og sagde at hvis min mor syntes det var ok, bestilte vi den da bare med det sammen. jeg spurgte så min far om jeg sku sige det var en større cylinder, og han sagde bare: nej det behøver du skuj ik.

det var min første knallert, den havde polini 70 cc på, yasuni r kevlar, og en masse andet gøgl. de opgiver på et tidspunkt. bare sig du køre det du må i byer osv smiley

og at motoren bliver slidt hurtigere med begrænsninger. & så er det ik engang løgn..

• #22   13. dec 2011 Når du bliver ældre, vil du finde ud af hvad de gamle snakker om. Ja, ens fædre har kørt på tunede knallereter, scooter og motorcykler men nu er de blevet forældre, og det er klart det passer på deres børn self. er de bange for at der ikke skal ske noget eller at man kommer ud for et uheld eller lign.

Du vil måske også have det sådan engang når du får børn.

Jeg er 22 år selv, og har aldrig haft brug for en tunet scooter og har heller aldrig haft problemer med politiet pga. tun
    Jeg har altid nøjes med at pille skiven og det er det for ingen gider jo køre 30 km/t men jeg kan ikke se hvorfor man skal have en scooter som køre 80 km/t eller sådan noget for hvad får man ud af det ? jo, en hurtig scooter og en skræk for at blive stoppet af politiet eller får en bøde eller i værste fald få taget sin scooter

• #23   13. dec 2011 Haha, min far ville mere en gerne hjælpe med at pille begræsninger, og da jeg bare sådan lige bestilte en GG, sagde han ikke en skid, og snakkede også om at tune den, han var kold.. smiley Men nok også fordi han stadig kan huske hvordan han selv var som knægt. Og at han ved at jeg kan styrer det..

Nu kør jeg så desværre helt std. fordi jeg er blevet stoppet med GG, og uden skiven.. :S

• #24   13. dec 2011 Gør som de andre siger, enten tun den nå du bliver 16, eller tag en ordentlig snak med din far eller mor. smiley

Min mor siger at jeg ikke må tune den, men hun ved ikke hvad der er op eller ned på scooter, så det ligger hun sku aldrig mærke til. smiley Og min far er lidt mere ligeglad, han ved godt at alle begrænsinger er pillet og at der er tun udstødning uden begrænsing, da jeg kom til at banke den ud. smiley

• #25   14. dec 2011 Det har jeg heldigvis fået nogle et par forældre der er ligeglade med det, da de selv var akkurat på samme måde, selv min mor smiley nå men nu hvor alle andre kommer med deres historier, så vil jeg da også komme med min smiley

I starten var min mor ikke så glad for at jeg ville til at køre lidt stærkere end det tilladte, det forstår jeg nu også godt selv, men det er først gået lidt op for mig nu, for jeg var lige blevet 14 dengang jeg fik min første scooter, og der gik jo heller ikke ret mange dage før at så blev skiven jo pillet og udstødningen blev skiftet og der gik heller ikke mere end cirka en ½time efter det var blevet gjort at min mor fandt ud af det, da hun kunne høre det.
    Så ville hun jo selvfølgelig også have en lille snak med mig om det, og jeg fortalte det jo som det var og sagde at hun jo også havde gjort det i sine unge dage, og det var jo også rigtigt nok, og ved at jeg bor ude på landet , altså længere væk end lars tyndskids mark så gad jeg ikke at skulle køre 30km/t hele tiden når jeg havde lidt over 5km til den nærmeste by med over 500 indbyggere i og cirka 17km til den nærmeste by med over 10.000mennesker.
    Men hvor om alting er så fik jeg lov til det alligevel til at beholde den ulovlig smiley

Men også når jeg tænker lidt tilbage så var det lidt uansvarligt at jeg som 14årig måtte få en smt der rendte omkring 75-85, men det var jo bare fedt dengang smiley ta'r mig da også indimellem selv i at når jeg ser en 13-14 dreng på en tunet scooter/knallerter at jeg tænker hold da op hvad er det lige hans forældre laver smiley

- Men helt klart det mest positive ved det er at nu er jeg 16 og må sådan set køre på scooter/knallert, og nu er jeg en mere erfaren køre da jeg har kørt i et længere tid, så nu siger de ikke noget til at min scooter køre omkring de 100+ så længe det jo ikke er i byen smiley skal lige siges at jeg har kørt knallert siden jeg var 8, selvfølgelig på privat grusvej og har kørt lidt cross, bare i skove og på marker fra jeg var 11 til jeg var 14 smiley og har kørt siden jeg var 13 på vejen, men på en gammel sur maxi der kunne køre 25km/t indtil om jeg blev konfirmeret sommeren efter smiley

• #26   14. dec 2011 dog ved de begge godt at zippen er ulovlig og render 80 smiley det har de aldrig sagt noget til når jeg har kørt på den smiley udover at der ikke var forsikring på den smiley det var det eneste smiley

men her den anden dag snakkede jeg med min far om at skulle prøve et stage6 sport pro til en jog r jeg muligvis får hjem her om 1 uge smiley det var han sku ligeglad at den kom til at køre så stærkt pga de har fundet ud af jeg kan styre det smiley den eneste gang jeg er væltet er på min standard neos i et sving med 15 km/t... det regnede fucker meget og så var der en bil der havde spildt benzin....

• #27   14. dec 2011 Miss Cecilie T - Nej, mine er også ligeglade smiley de er selvfølgelig ikke trykke ved det, men jeg bestemmer 100% selv nu smiley

• #28   14. dec 2011 æ bitsen

jeg lavede min første maxi da jeg var 9 år gammel smiley fik min første scooter da jeg var 11 og der gik heller ikke lang tid før jeg fik lavet den ulovlig smiley har altid bare haft nemt ved det med motorer smiley der fik jeg også af vide meget klart at jeg ikke måtte gøre den ulovlig smiley der gik heller ikke mere end første opstart til at far han vidste det smiley fik besked på at pille det af. gjorde det ikke.

nu er det bare sådan lidt - ja :S jeg kører bare og de er lidt ligeglade med hvad jeg kører på og hvor hurtigt den kører smiley udover min senda smiley den måtte jeg ikke tune... hvad gjorde jeg så... og blev taget.... dumt...

• #29   14. dec 2011 Rodede ikke rigtigt med det dengang, der var nu kun hvis den i ny og næ løb tør for benzin eller den punkterede, for det er jo en maxi, den kan ikke gå i stykker i motoren smiley
    Jeg vidste nærmest næsten ikke engang hvad der var tun dengang, for jeg syntes bare at den var pisse sjov at køre på, også slap man for at cykle, det var først da jeg oprettede min sg bruger jeg fandt ud af at man kunne få lortet til at rende møj stærk også fik jeg jo min første sonic, og siden dengang har jeg bare tunet dem stille og roligt mere og mere smiley
    - havde ikke så nemt ved motorer i starten, men det kom nu hurtigt smiley

• #30   14. dec 2011 er heldigvis aldrig blevet taget, og det kommer heller aldrig til at ske! smiley
    - er godt nok blevet jagetet en enkelt gang, men det var heldigvis på min S6R sonic, så det var ingen problem at slippe væk fra dem, men det kostede godt nok en cylinder :((

• #31   14. dec 2011 Kan så meget genkende det. Fik min første crosser som 7 årig og min første scooter som 9 årig. Jeg har kørt crosser/ATV/traktor/ på vejene, og alle køretøjer kunne køre langt over 30. Så købte jeg en puch maxi, og så skulle min far jo lige fortælle hvordan han har tunet dem og kørt fra politiet osv. Han har fandme også stået og vist mig hvordan man tuner sådan en maxi. Men må jeg køre inden jeg bliver 16... Nej -.- jeg må godt køre traktor/ATV/crosser osv. Bare ikke knallert fordi det er jo farligt -.- jeg har sku da kørt over 80 km/t på en fucking stup mark, med store hulder osv.

Tuning bliver der heler ikke noget af fordi så gæler forsikringen ikke, og hvad nu vis jeg køre et barn ned, så har jeg en mega gæld og bla bla bla. Han tror bare at lige så snart man tuner en scooter så vil alle børn i hele byen bare hoppe lige ud forand en. Så vis du er i samme båd som mig, så tror jeg bare det skal tales væk smiley

• #32   14. dec 2011 min mor sagde 1 dag jeg fik scooter jeg sku vente.
    indtil jeg kom kørende hjem på den.. så sagde hun jeg ikke måtte tune den.
    pillede selvfølgelig begrænsninger alligevel, og det var fint, sagde ikke noget til hende, men hun vidste det vel godt.. men bekræftede det først da jeg sku kører hende på tanken, jeg kørte 30 indtil jeg så en politibil haha..

og siden da har jeg haft diverse sjove maskiner til hverdag.
    Dine forældre kommer sig over det, lige så snart du gør det til en mere "normal" ting.. medmindre de typen der gir dig stuearrest og sådan, så du fucked!

• #33   14. dec 2011 hah, det sagde min fatti også, lige indtil jeg spurgte hans bedste ven og farfar, tja hans gilera dengang kørte et sted mellem 110 og 120 smiley så holdte han sin kæft fordi han ikke var meget bedre! smiley dog skal der være grænser.. som at køre pænt hvis man ved det er et sted for der er risiko for børn osv.. så kører man stille smiley

• #34   14. dec 2011 christian, det skal der ik være grænser ved.
    Der bruger man sin sunde fornuft.
    Hvis man skal ha det afvide af sine forældre, burde man ik kører scooter.

• #35   14. dec 2011 joker grænser og grænser, det var bare hvad jeg fik afvide, jeg ved sgu da godt det bare er noget man gør smiley

• #36   14. dec 2011 Mine forældre har været ret ligeglade.
    Min far har hjulpet mig med at tage begrænsningerne i min forrige hot 50 og har udemærket vidst jeg har kørt ulovligt. Det eneste de har sagt er at hvis jeg bliver stoppet skal jeg selv betale bøden og det har jeg respekteret.. Jeg er nu så blevet taget på min gamle Giantco Lambros, så jeg kører ikke ulovligt mere da jeg godt er klar over at næste gang jeg bliver stoppet og den er ulovlig så konfiskerer politiet den..
    Så jeg kører på min nye hot nu som er helt standard smiley

• #37   14. dec 2011 Den første maskine jeg brugte til at komme frem og tilbage på var min Yamaha yz80 :i SMÆÆÆK PÅ!
    Så byttede jeg den til min gamle bøvs og så smadre idioten gearkassen på det gamle svin smiley

• #38   14. dec 2011 Tun den, kør galt, og dø... Ja tak..

• #39   14. dec 2011 min mor har også sagt at jeg ik må tune den scooter jeg skal have når jeg får den men jeg blev bare ved med og sige jaja jeg tuner den aflige velle og nu har hun givet op med at sige jeg ik må det er sådan jeg gjorde smiley

• #40   14. dec 2011 Jeg bliver idiot hvis jeg skal køre med 30 km/t konstant smiley

• #41   14. dec 2011 min forælde siger ikke noget til det smiley
    min far kørte selv ulovligt og tunet på hans Yamaha 4 gear smiley
    så han vil godt hjælpe med at tune mine maskiner smiley
    30 er bare FOR langsomt, en knallert er til at komme frem af på ikke at lige og køre søndags ture på vær dag, som en flok gamle mennesker smiley

• #42   4. jan 2012 Jeg måtte heller ikke tune mine dengang, og jeg SKULLE køre med sidespejle smiley haha der gik så et par måneder, så var de ligeglade smiley

• #43   19. jan 2012 Køb en tunet scooter og så sig at du vil gøre den std.. Og så sig speedo ikke virker og at det føles som om den kører 40-45 ( selvom den kører 80). Det virkede godt med min rmx.. Den kørte så 105km/t indtil panseren ikke synes jeg skulle køre med 80ccm længere... Og det med at 30 er for langsomt kan jeg godt følge dig i. Men når man går fra at køre 105 til at cykle begynder man at værdsætte de 30-40 km/t

• #44   17. feb 2012 jeg fortalte de gamle at jeg var blevet overhalet, af en cykel, og at det var pisse pinligt, og om jeg ikke nok måtte få den til at køre lidt hurtigere smiley
    - og nu tror jeg enda min far vil smide lidt i den smiley

Kommentér på:
Strenge forældre :/

Annonce