{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.280 visninger | Oprettet:

Michael S
Michael S
Tilmeldt:
6. maj 2018
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10

EFTERLYSNING af Yamaha Xenter, stjålet fra Herlev Hospital {{forumTopicSubject}}

TYVERI
Min hvide mc-scooter (AD 44289) Yamaha Xenter HW151 forsvandt natten til d. 27/5 inkl. topboks (med hjelm og mc-tøj) fra Herlev Hospitals p-plads.
Særlige kendetegn: Skrammer på venstre side efter styrt. 16" hjul og teleskopforgaffel (lækker olie). Ny-monteret Buzzetti sidestøtteben, så plasticskallen mangler dér.
Billedet er fra da den var ny, så den ser meget mere brugt (snavset) ud i dag.

Hvis du ser min Yamaha Xenter, må du meget gerne ringe straks på mobilnr. 5192 8076 eller skrive, tak. Jeg er tildels handicappet grundet mit ødelagte knæ og derfor dagligt afhængig af mc'en for at komme nemt omkring.

Mc'en er meldt stjålet til politi og forsikringsselskab (ingen kasko/erstatning).


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  EFTERLYSNING af Yamaha Xenter, stjålet fra Herlev Hospital
  • #2   6. maj 2018 Skal holde udkig men kommer desværre ikke i herlev så tit mere.
    Det er tik gengæld ikke sikkert det er nogen helt lokale.
    Herlev hospital er rimelig populært sted for tyve. Næsten alle har fri samtidig, så p pladsen er nærmest tom for mennesker men fuld af køretøjer det meste af dagen.
    Så kan være de er kommet fra mørkjøj tingbjerg glostrup hg.

    Og så er der heldigvis meget få af den slags scoot.
    Så skal nok få øje på den hvis jeg ser den.


  • Michael S
    Michael S Tilmeldt:
    maj 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10
    #3   6. maj 2018 Scooteren forsvandt selvfølgelig d. 27/4 (ikke 27/5). Der er ifølge Fisker Motorcykler kun 5-6 stykker i Københavnsområdet, så jeg tvivler på, at tyven var interesseret i billige reservedele smiley

    Tak for at være på udkig. Ja, jeg har hørt, at den formentlig skal søges i socialt belastede boligområder eller er efterladt i skovområde.

    Hér er den set fra venstre side, før den fik skrammer, og længe inden sidestøttebenet blev monteret:


    profilbillede
  • #4   7. maj 2018 har set den i Nakskov på Lolland

  • Michael S
    Michael S Tilmeldt:
    maj 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10
    #5   7. maj 2018 Phillip, det lyder som en joke, men jeg lytter...
    Var nr.pladen AD 44289, eller hvordan véd du, det var min?
    Mvh. Michael


  • #6   7. maj 2018 Håber du finder den. smiley

  • Michael S
    Michael S Tilmeldt:
    maj 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10
    #7   9. maj 2018 Jeg annullerer registreringsattesten hos SKAT og afmelder forsikringen, da jeg tvivler på, at den bliver fundet i brugbar stand smiley Jeg gider ikke hæfte for tyvens eventuelle skader

  • #8   9. maj 2018 Jeg ville ikke være bekymret for at skulle hæfte for tyvens skader eller evt bøder i fartfælder.
    Har oplevet noget lignende og der var ingen forventninger om at ejer skulle betale for noget.

    Til gengæld får du ikke dækket skader på scooteren selv om de fanger tyven.
    Der skal rejses et civilt søgsmål hvis ikke politiet tager den for dig (gjorde de ikke da min mc blev stjålet og fanget med tyven på)
    Og selv om man vinder så skal man lægge ud og vente på pengene bliver indkasseret fra tyven (så vidt jeg forstod det)
    Endte med at betale selv for at få lavet rartlås m.v. ødelagte dele. Kostede mig "kun" 3000 så gad ikke spilde tid med at prøve og få penge ud af den lømmel.

    De bliver som oftest brugt til noget kriminelt og så brændt af som den her jeg så forleden langs vestvolden ved mørkøj tror jeg det var.

    Men tit er man også heldig den bare er blevet kørt for sjov, løbet tør for benzin et sted og så dumpet.
    Der gik 14 dage før politiet ringede til mig om at de havde taget en tyv på min scooter.
    Jeg havde ikke engang meldt den stjålet der.
    Så var sku heldig.

    Krydser fingre for dig smiley


    profilbillede
  • Michael S
    Michael S Tilmeldt:
    maj 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10
    #9   10. maj 2018 Tak smiley Jeg opdaterer selvfølgelig mit opslag, hvis der sker nyt. Jeg vil på forhånd takke alle, der holder et vågent øje. Det er ikke usandsynligt, at den efterlades et afsides sted.
    Der var benzin på til ca. 200 km, og det rækker jo til et par gange rundt om blokken smiley
    Jeg har opgivet håbet om at få den tilbage i en stand, der betaler sig at klargøre. Reservedelene til Xenter er dyre, og i forvejen skulle jeg til at skifte gaffelben og sliddele for ca. 5000 kr. Heldigt, at jeg ikke nåede at bruge tid og penge på dét...
    Fremover må jeg låse mc'en forsvarligt til cykelstativ el.lign., selv om det ikke har været nødvendigt i de 15 år, jeg har kørt mc-scooter


  • Michael S
    Michael S Tilmeldt:
    maj 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10
    #10   17. maj 2018 Hej alle, så er der (godt?) nyt i sagen: Min Xenter blev til aften fundet af Københavns Politi i Kbh. NV og står nu på Station Bellahøj og venter på mig. Nummerpladen mangler, men topboksen sidder der stadigvæk (muligvis med indhold). Tændingslåsen er brudt op, plasticpanel mangler, og ledningerne bagved er molesterede, så den er næppe i køreklar stand. Så jeg må hente den på en trailer, tænker jeg.
    Tak til alle der har holdt et vågent øje med scooterne i gadebilledet! smiley


  • #11   18. maj 2018 Super.
    Må håbe den bare er kørt tør for benzin.
    Bedre held fremover smiley sådan en bremseskivelås med alarm i som skriger hvis man piller ved den, har gjort ticket for mig i albertslund.
    Det er jo ikke profesionelle tyve der stjæler scootere, så det er ikke meget der skal til før de tager en anden.
    Jeg bruger den fra thansen til 299. Super nem at sætte på/tage af. Vejer ingenting ift en kæde. Rimelig effektiv


  • Michael S
    Michael S Tilmeldt:
    maj 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10
    #12   18. maj 2018 #11 Tak for tippet. Netop! Det er kun knægte, der stjæler (mc-)scootere. Jeg er alligevel rimelig paranoid nu, så fremover bliver det konsekvent bøjlelås omkring forankret stativ ved længerevarende parkeringer suppleret med skivebremselås med alarm. Better safe than sorry. Har også tænkt mig at installere GPS-tracker, hvis de fås til en rimelig pris.
    Politiet mente ikke, at topboksen var lykkedes brudt op, selv om låsen så ødelagt ud, så det har vist ikke været den mest ihærdige tyv smiley
    Jeg er på vej ind med trailer at hente den om lidt og forbereder mig på et sørgeligt syn...


  • Michael S
    Michael S Tilmeldt:
    maj 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10
    #13   18. maj 2018 Hér ses min scooter, som jeg fik den tilbage i dag: Den mangler 2 store plasticskjolde, tændings- og styrlås samt nummerpladen. Også baglygten er smadret, men til gengæld lå alt stadigvæk i topboksen, som det ikke var lykkedes tyven at bryde op. Kun kanten af låget er blevet bulet, og hjelmen i den er blevet ridset efter vold med brækjern

    profilbillede
  • #14   18. maj 2018 Det ku ha været værre heldigvis. Men irriterende hvis skjoldene bare er flået af så alle skjoldene skal skiftes,før skruer vil gå i igen..
    Jeg havde prøvet om jeg ku finde skjolde på ebay fra i europa. Og kun dem der mangler. Så fundet på en måde at få dem ordentligt monteret. Hader rasleri smiley
    Ku være lækkert med kasko på

    Jeg nyder at min hjelm kostede 550kr for 3 år siden, og er meget slidt så låser ikke topboksen smiley
    Ved ikke hvad jeg gør når jeg får ny hjelm. Overvejer nemlig en dyrere en. Hov ska lige huske og give nøglehullet låseolie måske. Min topboks får lidt sprøjt fra dækket i regnvejr.

    Tyvene har højst tænkelig ville have din topboks af også.
    Møgunger..


  • Michael S
    Michael S Tilmeldt:
    maj 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10
    #15   19. maj 2018 Det er let at få tænding på uden nøgle, og jeg tog en kort testtur i aftes. Den kører tilsyneladende stadigvæk fint, og det ser ud til, at tyven kun har kørt omkring 70 km på de 3 uger.

    Skivebremselåsen er blevet fjernet ved brug af vinkelsliber, for bremseskiven har lette slibespor efter en skæreskive og har været meget varm samme sted. Den kaster en lille smule nu.

    Jeg gætter på, at tyven har bugseret scooteren væk fra parkeringspladsen til et sted, hvor han i fred og ro har kunnet arbejde på at gøre den køreklar

    Kan der være nogen grund til, at tyven bevidst har ødelagt baglygten og frakoblet forlygtelyset? - For bedre at undgå at blive set på flugt i mørke, måske?


  • #16   19. maj 2018 Jeg tror det lys er ødelagt for at få den mørklagt.

    Jeg var da selv glad for man ku slukke lyset på min sidste scooter. Selvom jeg bare kører på ulovlig scooter, ikke noget ret meget mere kriminelt end det smiley

    Yes ok den er bugseret om bagved og så skåret skivelåsen op.
    Måske har den endda stået i nærområdet nogen dage indtil tyven har turde gætte på den ikke var med tracker..

    Ifh til det med bugsering er jeg også glad for min skriger hvis man prøver at løfte den.
    Dog kan et vådt håndklæde om skivelåsen dæmpe skrigeriet rimelig meget. Men det ved de færreste scooter tyve.

    Og som man siger i canada.... man behøver ikke kunne løbe fra bjørnen..
    Man skal bare kunne løbe hurtigere end de andre der flygter fra bjørnen hehe smiley
    Så tror det ekstra besvær med skrigeri er nok til at få bægeret til at flyde over. Så de lader den stå.

    Nå men 70km... det er så surt de gør så meget for så lidt...
    Nu ved ve jo ikke hvad de har lavet på de 70km men stadig.
    Sjakaler


  • Michael S
    Michael S Tilmeldt:
    maj 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10
    #17   20. maj 2018 Jeg tænker også, at det må have været et par knægte, der har været på spil: Der var ingen slæbespor fra dæk på parkeringspladsens fliser og asfalt. Scooteren vejer 140 kg, så man skal være mindst 2 om at løfte. Alternativt er den flyttet med varevogn el.lign., men så er tyven næppe en knægt.

    Scooteren blev fundet ud for Jacob Lindbergs Vej 19 i Kbh. NV. Mon ikke tyven(e) bor i nærheden, og at de manglende dele og nummerpladen også er der?
    https://goo.gl/maps/aBPsWWkyDXM2

    Tilfældigvis ligger der et børnehjem blot et stenkast fra denne adresse. - Tja, mine fordomme har jeg vist i god behold smiley Hjemmesiden oplyser, at der bor 16 børn i alderen 6-18 år...

    I hvert fald er det godt at have fået scooteren tilbage! smiley


Kommentér på:
EFTERLYSNING af Yamaha Xenter, stjålet fra Herlev Hospital

Annonce