{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.017 visninger | Oprettet:

Ja, politiet er dumme IGEN {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg har haft skrevet ind til politiet.
Spurgte til angående en honda dax fra 73 f.eks
Hvis den var 100% orginal og standard og aldrig været rodet med, men den alligevel gik de 45-50 kmt, så om den var lovlig at køre på nu hvor der aldrig havde været konstruktive ændringer i motoren på den.
For det er jo virkelig mange penge man mister for en flot og orginal dax hvis de tager den.

De skrev så



En knallert af den omhandlende art betegnes i Færdselslovens forstand som en "lille" knallert.

Ved en lille knallert forstås et to- eller trehjulet køretøj med en forbrændingsmotor med en slagvolumen på ikke over 50 cm2 eller med en el-motor og med en konstruktivt bestemt maksimal hastighed på højst 30 km/t.

Du har derfor en forpligtigelse til - hvis din knallert kan køre hurtigere end 30 km/t. - at bringe den i lovlig stand. Dette indebærer også udskiftning af de slidte dele, der gør at hastigheden kan overstige 30 km/t.





Jeg svarede så




Okay, det du fortæller er jo så bare noget løgn og latin.
En 30'er knallert må køre 43 kmt på jeres pis rullefelt fordi der ingen vægt er på og ingen vindmodstand er på.
Der var en anden gut der havde skrevet ind til jer angående det samme.
Der blev skrevet DET HER

Du skal tage hen til en synshal og få synet scooter og tjekket den. Hvis synsmanden godkender den, at den er en lovlig 30'er UDEN konstruktive ændringer, kan du få et underskrift fra synsmanden som du så kan vise til politiet hvis de standser dig.




Det virker da mere rigtigt end det du skrev.






Så svarer han tilbage med det her




Det ville jeg ikke tro på, det du har fået at vide af din bekendte. Men det må du selv om.





Ringer jeg derind og spørger, så siger de vel noget helt tredje så ? :s


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ja, politiet er dumme IGEN
Kommentér på:
Ja, politiet er dumme IGEN

Annonce