30. jul 2008 Følger: 40 Følgere: 92 Scootere: 11 Emner: 247 Svar: 1.242
Udluftning af forbemsekaliber - Virker ikke, når den triller Udluftning af forbemsekaliber - Virker ikke, når den triller
Har lige udluftet min forbremsekaliber første gang. Først sprøjtede det lidt (der kom luft med) derefter blev det en vedvarende lille stråle af bremsevækse de første 3sek efter man åbnede udluftningskruen. Så jeg går ud fra at den er blevet udluftet. Har endda prøvet at udlufte den to gange, men den vil kun bremse, hvis du oparbejder tryk ved at hive et par gange i håndtaget og scooteren holder forholdsvis stille. Triller man derimod, så vil den slet ikke bremse, som om at skivens rotation slynger bremseskiverne så langt ud, at de ikke kan nå skiven.
Jeg forstår det virkelig ikke. Hvordan skal jeg få den til at virke?? Den har virket helt fint før. Det er foriøvrigt en std. sonic bremsekaliber.
jul 2008
Følger: 40 Følgere: 92 Scootere: 11 Emner: 247 Svar: 1.242
1. Afmontere bremsevæskelåg.
2. Trykke en 5 gange på bremsegreb og holde den inde 5. gang
3. Løsne udluftningsskruen 1/4 omgang.
4. Slippe bremsegreb og start forfra.
Har prøvet det rigtig mange gange nu uden held. Har også prøvet at holde grebet inde imens, at jeg konstant løsner og spænder udluftningsskruen.
Der kommer altid lige en smule væske, når jeg løsner. Men det er ikke meget.
jul 2008
Følger: 40 Følgere: 92 Scootere: 11 Emner: 247 Svar: 1.242
okt 2011
Følger: 31 Følgere: 42 Scootere: 3 Svar: 577
2. MENS bremsegrebet holdes inde, LØSNER du udlufningsskruen, og der SKULLE gerne strømme VÆSKE/LUFT ud, indtil bremsgrebet er HELT i bund.
3. Når bremsegrebet er HELT i bund, SPÆNDES udluftningsskruen FAST, INDEN du SLIPPER bremsgrebet.
4. Når udluftningsskruen er spændt, start fra punkt nr 1 igen, indtil der ikke er mere luft i systemet, og bremsegrebet er hård og fast.
Det er meget vigtigt at man først slipper bremsegrebet, NÅR udluftningsskruen ER spændt, da stemplet i bremsegrebet ellers trækker luft tilbage i systemet.
Mvh Henrik Thomsen
Udluftning af forbemsekaliber - Virker ikke, når den triller