901 visninger
|
Oprettet:
Pålidelig og økonomisk scooter. {{forumTopicSubject}}
hey sg, eftersom den sr50 ditech jeg kiggede på blev solgt så skal jeg finde en anden både pålidelig og økonomisk scooter, så ville lige høre hvad i kunne anbefale ?
har ikke ubegrænsede penge så det skal være en brugt scooter altså en der har haft mulighvis flere ejere og skulle stadig kunne køre mange km uden problemer.
har kigget på Zip 4-takt da jeg gerne skulle ha en der kunne slippe for et enormt olie forbrug (2-takts olie) og køre langt på literen.
er sådan en zip 4-takt en god og pålidelig scooter ?
og tro ikke at det her er en annonce for det er det ikke, spørger blot om et spørgsmål.
Mvh
jun 2010
Følger: 23 Følgere: 23 Scootere: 6 Emner: 37 Svar: 863
apr 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Scootere: 2 Emner: 22 Svar: 291
mar 2011
Følger: 26 Følgere: 26 Scootere: 10 Emner: 40 Svar: 532
aug 2008
Følger: 49 Følgere: 49 Scootere: 2 Emner: 64 Svar: 2.535
jan 2010
Følger: 81 Følgere: 66 Scootere: 5 Emner: 465 Svar: 8.514
og bare nævn navn på andre scootere,
kigger også på zip 2-takt.
da jeg gerne vil ha en kvalitets motor som jeg kender, hi-per og mina godtages.
jan 2010
Følger: 81 Følgere: 66 Scootere: 5 Emner: 465 Svar: 8.514
jan 2012
Følger: 73 Følgere: 72 Scootere: 13 Emner: 277 Svar: 1.337
jan 2010
Følger: 81 Følgere: 66 Scootere: 5 Emner: 465 Svar: 8.514
kan godt være det lyder som om jeg allerede har besluttet mig inden (og det tror jeg også) men ville gerne høre om i har noget imod New Zip da jeg syntes de passer til de penge jeg lige har til rådighed og så er det Hi-Per (endnu et plus) ?
så lad os lave spørgsmålet om, er der noget godt/skidt ved new zip både 2 og 4 takteren ?
aug 2008
Følger: 49 Følgere: 49 Scootere: 2 Emner: 64 Svar: 2.535
jan 2012
Følger: 73 Følgere: 72 Scootere: 13 Emner: 277 Svar: 1.337
jul 2009
Følger: 33 Følgere: 36 Scootere: 19 Emner: 104 Svar: 1.333
aug 2011
Følger: 33 Følgere: 35 Scootere: 2 Emner: 307 Svar: 1.982
Eneste grund til at jeg solgte den var at jeg sys den så latterlig ud
Men helt sikkert en pålidelig scooter og tror den går rimelig lagt på literen
(I vært fald længe end min cpi med komplet Polini evo - 28 mm karbu sluger;)
okt 2007
Følger: 43 Følgere: 43 Scootere: 7 Emner: 237 Svar: 9.040
jan 2010
Følger: 81 Følgere: 66 Scootere: 5 Emner: 465 Svar: 8.514
skal kunne ha bagage med næsten hver gang jeg kører.
Har før kørt på en maxi og syntes det er en dårlig maskine til mit behov pga. der hvor jeg kører er mest bykørsel og store lange bakker.
vil heller ikke ha en maxi da de ingen nøgle bruger så SKAL låse den overalt (iværtfald den tidl. jeg maxi jeg kørte på)
sep 2007
Følger: 91 Følgere: 97 Scootere: 25 Emner: 60 Svar: 358
maj 2010
Følger: 19 Følgere: 20 Scootere: 7 Emner: 35 Svar: 120
maj 2006
Følger: 103 Følgere: 105 Scootere: 6 Emner: 9 Svar: 188
jul 2012
Følger: 17 Følgere: 25 Scootere: 1 Emner: 35 Svar: 2.253
Den er stor og vejer meget, så at køre på den føles en smule mere mc-agtigt end de små 2-taktere. Derudover har den en kraftig motor, som ifølge nogle manualer er kraftigere end de fleste 2-taktere og ifølge andre manualer er nogenlunde lige så kraftig. Hvis man fjerner begrænsningerne og skifter til malossi multivar samt malossi x-kevlar (en smule længere end den normale) kan du uden problemer hive den op på 72 km/t gps (speedometeret er kørt helt ud og viser over 80) samtidig med at du rammer 50-55 km/l.
Hvis du har alle begrænsninger i vil den køre maks. 28 på gps, men den kan stadig køre langt på literen, hvor jeg ved at slække på gassen har kørt i gennemsnit 45 km/l og op til 50 km/l over 400 km med standart og begrænsninger.
Angående holdbarhed skal du selvfølgelig holde dig fra powerfilter, som er en evig dræber, så skal du justere ventiler en gang imellem og du skal skifte olie for hver 2-3 tusinde km (for længere levetid og renere udstødning kan man skifte for hver tusinde, men det er ikke nødvendigt). Det anbefales også at du skifter til #82 dyse og at du bruger 10W40 olie i stedet for det normale.
Så kan de godt holde mange tusinde km og jeg har set enkelte der har gået rigtig længe, men jeg ved ikke hvad der har været skiftet ved dem undervejs.
sep 2010
Følger: 87 Følgere: 84 Scootere: 8 Emner: 20 Svar: 151
apr 2012
Følger: 96 Følgere: 69 Scootere: 15 Emner: 79 Svar: 1.862
sep 2010
Følger: 87 Følgere: 84 Scootere: 8 Emner: 20 Svar: 151
jan 2010
Følger: 81 Følgere: 66 Scootere: 5 Emner: 465 Svar: 8.514
kymco pga. jeg har erfaringer med kvaliteten og gider ikke satse på at den kan køre da den seneste jeg prøvede var så upålidelig at det var forfærdeligt.
maxi og senda fordi jeg ikke har så mange penge til senda og fordi jeg skal ha en scooter ikke knallert.
apr 2012
Følger: 96 Følgere: 69 Scootere: 15 Emner: 79 Svar: 1.862
jul 2012
Følger: 17 Følgere: 25 Scootere: 1 Emner: 35 Svar: 2.253
Jeg har dog aldrig oplevet problemer med kvaliteten og hver eneste af de gange der har været problemer med nogen af mine to agility'er har det kunnet tilskrives at tændrør eller luftfilter trænger til at blive skiftet eller at jeg selv har lavet dummefejl.
Men det er så fint.
Du nævnte zip 4-takts, men siden jeg aldrig har prøvet sådan en må jeg henvise til billig-scooter, hvor der er en der har kørt på sin i 30.000 km og en anden der har trillet 38.000 km.
(link fjernet)
(link fjernet)
Og der er som altid masser af guldkorn derinde igen, hvis man bruger søgefunktionen.
jan 2011
Følger: 51 Følgere: 50 Scootere: 9 Emner: 1 Svar: 22
sep 2009
Følger: 357 Følgere: 1044 Scootere: 61 Emner: 172 Svar: 6.193
maxi k
kig på min fz50 i rød
Pålidelig og økonomisk scooter.