? Hvad F@%#+$! {{forumTopicSubject}}
Jeg har igennem den sidste uge spurgt til råds ang min bws som jeg fik smidt i nakken for en slik da den skulle smårepareres og justeres før den kørte ordenligt.
Jeg har haft et ujævnt optræk i mellem 20kmt og 50kmt fra starten og jeg har renset og justeret kabu/luftfilter/benzin filter og det hjalp lige fedt!
Dem af jer jeg har skrevet med husker måske jeg sagde jeg ville komme på værksted(med alt det rigtige værktøj) en af dagene og ville kigge nærmere på vario og kobling. Det kom jeg så af andre årsager først i går!
Da jeg skruede kickstarter skjoldet af så jeg som det første at koblingsklokken er blevet voldsomt overophedet i den grad at den har skiftet farve til blå!!!
Så jeg besluttede mig for at kigge der først.
Og her fandt jeg vist fejlen!
Der sidder en 105 klokke på men indmaden er kun 102?
Som jeg ser det så er indmaden så meget for lille at når koblingspladerne slynges ud så fik den kun fat med ca 10-15% af pladerne.
Den fanger kun spidsen på armene og derved fedter den selvfølgelig rigtig meget og det bør også forklare hvorfor klokken er blevet overophedet!
Pladerne(klodserne) er slidt næsten ned i enden(spidsen) og er fuldstændig uberørte fra midten og tilbage imod fixeringspunktet!
Nu er der bestilt ny indmad i den RIGTIGE størrelse og så håber jeg sgu at det hele kommer til at spille.
Men jeg er 80% sikker på at det er fejlen.
Efter jeg har set det med øjnene så kan jeg tydeligt fornemme at koblingen fedter når den kommer op i omdrejninger....
Kort sagt glæder jeg mig nu til tirsdag så jeg kan kyle ny kobling i!
Når det er gjort tror jeg at jeg har fået mig en rap og frisk maskine igen!
Opdatering følger!
maj 2008
Følger: 276 Følgere: 250 Scootere: 1 Emner: 237 Svar: 9.447
jun 2014
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 159
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 662 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.406
jun 2014
Glæder mig som en 10 årig til juleaften!
Det er blevet en princip sag at den kværn skal køre ordenligt!
Jeg er sgu spændt på om den går på hjul af sig selv når koblingen er blevet monteret. Specielt efter der lige er kommet lettere ruller i! (5,5 grams istedet for standardt)
Den kan næsten rejse sig af sig selv nu med den kvæstede kobling så mon ikke den kommer til at køre på "kænguru" benzin når jeg er færdig
Har kørt semi prof urban freestyle mountainbike i over 10 år og er (uden at prale for meget) en af de bedste på baghjul.
Min personlige rekord er knap 14 kilometer igennem københavn UDEN forhjulet rørte jorden på noget tidspunkt!
Da jeg var knægt lærte jeg aldrig at gøre det på knallert/scooter og derfor betragter jeg det her som en ny chance for at lære det på maskine.
Min "fingerspitzgefüle" er jo KLART bedre idag end den gang!
Så jo.... Jeg er spændt på om mit projekt lykkes for mig!
Når og hvis jeg mestrer baghjul på scooter laver jeg selvfølgelig en lille video som kan smides her på sitet
sep 2003
Har selv købt en Yamaha slider til samme formål.
Dog er den lovlig da standard cylinder alligevel nægter at smide over 2 hk
Men ville glæde mig at se video af dyret nu jeg ar hørt så meget om den
jun 2014
Jamen så lærer du jo og køre på balancen( den RIGTIGE måde) i stedet for på optrækket!
Vi kan sgu alle køre på baghjul på optræk. Næ du tricket er at "balancere" maskinen med bagbremsen. På den måde kan du køre på baghjul på næsten hvad som helst:)
Også en standardt slider!
Men det kræver store løg at flå den bagover når man ikke er øvet!
Jeg kommer KONSTANT til at tage benene ned! Kæmper imod en naturlig reflex tror jeg!
jan 2011
Følger: 34 Følgere: 34 Scootere: 8 Emner: 134 Svar: 398
maj 2008
Følger: 276 Følgere: 250 Scootere: 1 Emner: 237 Svar: 9.447
sep 2003
Vil sku tro jeg har mere power på min cykel.
Det er også den jeg kører mest rundt og øver på for tiden.
Det er den hårde måde at lære det på. Til gengæld lærer jeg at finde balancepunktet og blive der.
Kan være jeg aldrig havde gjort det hvis jeg vare havde haft poweren at læne mig op ad fra starten
Nu har jeg sku fået blod på tanden. Tager rygskjold o gopro på og kører ud og jager balancepunktet på slideren at kende lidt bedre.
Er bare så deprimerende konstant at være i kraftunderskud. Men det er så det mere tilfredsstillende når det lykkes
Skal nok lægge video op hvis jeg dør
jun 2014
Når du kan stå stille i pedalerne imens du står op når du kører på baghjul, så har du fundet punktet.... Jeg elsker den fornemmelse på mtb. Og har gjort de så ofte at det kommer mig lige så naturligt som at køre med begge hjulene på jorden!
Så skal jeg bare have overført mine evner til maskindrevet model!
jun 2014
Nå. Jeg er stået morgenfrisk op og har siddet siden kl 7.00 og ventet på posten så jeg var sikker på at være her når han ringer på!
Nu blev jeg utålmodig og gik ned for at kigge i postkassen.
Der lå så en seddel om at idioterne hos post danmark HAR været der og ringet på!?!?
Nu er det bare sådan at jeg har siddet og VENTET KUN PÅ DET og så siger de at de HAR ringet på?!?
Jeg tjekkede min dørklokke som det første og den virker fint!!!!
Det er jo selvfølgelig også nemmere bare at smide en seddel for så slipper man da for at lette røven og rende OP med pakken!
Mit problem nu det er at jeg skal på FERIE i aften og nu kan jeg først får min FUCKING pakke i morgen!?!?
Det fandme flot post danmark!
Det var sgu også en pakke der skulle leveres fra den anden side af jorden.
NÅ NEJ! Den skulle bare fra jylland og herover!
Fordi jeg nu ikke kan hente den i morgen så risikerer jeg at de sender lortet retur!!!
Hold nu kæft jeg er gal i skralden over den service post danmark ligger for dagen!
Fremover bruger jeg KUN GLS og andre private selskaber!
De kan sjovt nok godt levere som aftalt!
Sikke dog en lortestart på en ellers fin dag! Latterlige narrøve!
sep 2003
De er tit bare snigern dovne.
Bestiller altid til nærmeste døgnåben sted med gls når jeg kan.
Super Nice man kan komme og hente så snart man får SMS om gls manden har været hos Statoil med pakken
jun 2014
Jeg går ellers ind for at vi støtter op om vores samfundsansatte post kurerer men det stopper fra nu af!
Jeg spurgte på posthuset og pigen fortalte at det LANGT fra var første gang det er sket.
Hun fortalte endvidere at der er postbude der konsekvent ikke leverer pakken men bare nøjes med at smide sedlen i postkassen og så skride!!!
Jeg finder mig fandme ikke i det og jeg vil nu gøre hvad jeg kan for at få belyst det problem for jeg kan LANGT FRA være den eneste der er GODT træt af post danmark og deres evne til KUN at komme når der "ikke er nogen hjemme"!
Jeg prøver at skrive til ekstra bladet og få dem til at kigge på det!
Det er lige en sag for dem!!!
jan 2011
Følger: 34 Følgere: 34 Scootere: 8 Emner: 134 Svar: 398
- Det virker altid
jun 2014
Derfor strak hun sig langt og gjorde hvad hun kunne for at lokalisere min pakke!
Hun fortalte mig netop at hun (KUN i nødstilfælde som dette jo er ;)!) kunne rende ned senere og kigge alle burene igennem for min skyld. Tak siger jeg og bliver glad!
Det varede kort da hun ca 5 sekunder senere konstaterede at det ikke var sendt som pakke men som BREV!?
First of all. Hvis det er et brev HVORFOR FUCK HAR I SÅ IKKE SMIDT DET I DEN DERTIL INDRETTEDE POSTKASSE!!!!
Second. Når det er en brevforsendelse kan den arme pige i postbixen ikke lokalisere den for mig og den kan ligge i en hvilken som helst postvogn i byen.....
Det betyder måske ikke det store i en lille landsby hvor der kører 1-2 post vogne men nu bor jeg så tilfældigvis i københavn!
Der er fandme flere postbiler om bare én gade!
Sur, vrissen, gnaven, muggen OG GAL!
Selvfølgelig kan jeg vente til i morgen men det er satme princippet i at post mongolen IKKE gad at ringe på og rende op på tredje sal og i stedet bare kyler en "jeg har været her" mærkat i postkassen!
TÆNK nu hvis det virkelig var vigtigt at den pakke blev leveret!
Hvad med de handicappede? Som min egen mor for eksempel?
De kan fandme da ikke rende på posthuset og derfor bestiller de levering ved døren.
Post danmark skal sgu skamme sig for jeg er LANGT fra alene med det her problem! Føj siger jeg bare!
? Hvad F@%#+$!