3.589 visninger
|
Oprettet:
Større karb mindre dyse? {{forumTopicSubject}}
Jeg har en maskine der pt kører med
dr evo 70cc sport
gg
12mm karburator
standard luftfilter
dyse 92
ved godt det lyder lidt højt, men tændrøret er perfekt farvet.
Nu kommer der 19mm karburator på
Så jeg har søgt lidt i forum for at sikre mig
at jeg ikke skal 20 numre op
For så er dysesættet 88-110 for lille.
Jeg skal vel ikke have en mindre dyse i en større karburator?
folk i forum foreslår str 80 til 19mm karburator og 70cc med powerfilter
Tænker ikke jeg skal gå 12 numre ned når jeg går 50% op i karburatorstørrelse.
skud fra hoften og "dæksparkeri" er velkomment
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 662 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.429
tragten fjernes selvfølgelig når der kommer større karb på.
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 662 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.429
Kan man sætte et PVC rør i samme diameter 19MM i den std luftfilterkasse for at holde støjen nede?
Tænker det kan have samme funktion som det originale rør der sidder i luftfilterkassen
jan 2010
Følgere: 281 Scootere: 14 Annoncer: 1 Emner: 30 Svar: 24.690
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 662 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.429
med sports 70cc?
hvad mener du med du ville tro 110 er deromkring?
jan 2010
Følgere: 281 Scootere: 14 Annoncer: 1 Emner: 30 Svar: 24.690
jul 2011
Følgere: 111 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 12.297
Du er sikker på den ikke trækker falsk luft et sted?
Det lyder satme godt nok af meget..
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 662 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.429
Den kan finde på at stige i tomgang..
Der er knækket en tap af til en drænslange på luftfilterkassen, men tvivler på det er pga det ekstra hul i luftfilteret..
Det er nok 2mm i diameter.
Det sku ikke få den til sådan at stige i tomgang og ikke ville gå ned...
Tænker der er en revne et sted
eller noget andet der er møg besværligt at lave
Så hvis ikke jeg lærer hvor jeg skal starte med at lede så får den lov at trække lidt falsk luft et sted indtil det bliver et problem... hvilket jeg ikke tror det gør inden for de næste 2 år, hvorefter jeg enten sælger eller restaurerer den.
Men hvis jeg lader den være som den er, så må jeg vel gå ud fra jeg skal en 10-15# eller hvad?
Altså hvis man ser bort fra at jeg bruger dyse 92 i en 12,5mm karb med malossi redsponge i std box
hvis nu man brugte str 82 så skulle man nok købe dyse str sættet 88-110 eh?
jul 2012
Følger: 16 Følgere: 15 Scootere: 2 Emner: 64 Svar: 1.235
Sonic: 70cc Polini Sport, 17,5 mm, GG og Malossi red sponge (120 dyse)
Hot: 70cc Malossi Sport, 12 mm, Stage6 pro replica (118 dyse - det var for lidt. Den satte sig efter et par dage)
Hot: Standard med Stage6 pro replica (98 dyse. Luftskrue skruet i bund)
Det er rent gætteri
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 662 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.429
Rigtig godt svar med lidt at gå ud fra
Den maskine jeg har nu der læste jeg 2-3 timer på sg tror jeg.
Hvad folk havde brugt af dyse til forskellige opsætninger der lignede min.
Jeg endte med at købe str 92 i den tro at det var 4-6 numre for stort, men den passede rigtig rigtig godt.
Havde lidt håbet på jeg kunne blive sikke på at jeg ikke skal over str 110.
....
argh fuckit, jeg tror jeg køber sådan et dysesæt 88-110. Det kan ikke passe jeg skal op 20 nr i størrelse pg.a. jeg går fra 12,5mm karb til 19mm...
Selvom det er 50% større... Måske jeg skulle købe en enkelt str 114 og starte med, og se hvad farve tændrøret får...
jul 2011
Følgere: 111 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 12.297
Max, køb du roligt det dyse sæt der, dysen skal ikke være højere end #110..
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 662 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.429
Så den skal have meget større dyse uden at have nogen andre problemer?
studs/membran?
det der leje der sidder bag varioen?
hvis jeg bare kan komme lidt flydende pakning rundt om membranen ved pakningen, så vil jeg nok gøre det.
Men er nu tilbøjelig til bare at tro den klarer den...
Har kørt 3-4000 km med den opsætning der med dyse str 92
Synes ikke den bruger ret meget benzin og jeg holder alligevel næsten aldrig stille så gør mig ikke noget at tomgangen skaber sig lidt af og til.
Synes også det lyder som om det er mere normalt en unormalt at være utæt..
Min maskine er utæt, MHLs 3 maskiner er utætte..
Hvornår hører jeg om en maskine der ikke er utæt?
Har kun læst folk skrive "den burde ikke køre med mere end"
Har aldrig læst nogen skrive "jeg kørte med xx cylinder, xx karb, powerfilter og dyse str 80"
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 662 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.429
gg
den kørte med str 72
med begrænsninger kørte den med #56
Har meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeget svært ved at forestille mig dyse # 80 på 70cc 19mm karbu med POWERFILTER
Det er da normalt at 50cc 12mm std maskiner kører med dyse str 72?
17,5mm på 50cc ca dyse str 78
Det giver jo ikke mening at 50cc cylle med 12mm karburator kun er 8 numre mindre end 70cc cylle med 19mm karbu
Men er 16 numre større end droslet 50cc med 12mm karbu...
???!?
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 662 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.429
kan sagtens se hvordan to maskiner med identiske specs
afviger 20% i dyse størrelse pga
renheden af skummet i filteret, glatheden /ujævnhederne i karbu, studs, krumtaphus, cylinder og evt ekstra modstand pga tilsodning i udstødningen forskellige steder.
10% afvigelse forestiller jeg mig at er noget man må forvente
jul 2012
Følger: 16 Følgere: 15 Scootere: 2 Emner: 64 Svar: 1.235
Større karb mindre dyse?