{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.589 visninger | Oprettet:

Større karb mindre dyse? {{forumTopicSubject}}

Jeg har en maskine der pt kører med
dr evo 70cc sport
gg
12mm karburator
standard luftfilter

dyse 92

ved godt det lyder lidt højt, men tændrøret er perfekt farvet.

Nu kommer der 19mm karburator på
Så jeg har søgt lidt i forum for at sikre mig

at jeg ikke skal 20 numre op

For så er dysesættet 88-110 for lille.


Jeg skal vel ikke have en mindre dyse i en større karburator?


folk i forum foreslår str 80 til 19mm karburator og 70cc med powerfilter smiley

Tænker ikke jeg skal gå 12 numre ned når jeg går 50% op i karburatorstørrelse.
smiley

skud fra hoften og "dæksparkeri" er velkomment smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Større karb mindre dyse?
  • #1   11. feb 2015 luftfilteret er med malossi red sponge indlæg... men stadig med tragt.

    tragten fjernes selvfølgelig når der kommer større karb på.


  • #2   11. feb 2015 Nu giver jeg mig til at søge i forum, men spørger alligevel..


    Kan man sætte et PVC rør i samme diameter 19MM i den std luftfilterkasse for at holde støjen nede? smiley

    Tænker det kan have samme funktion som det originale rør der sidder i luftfilterkassen


  • #3   11. feb 2015 jeg køre næsten med samme opsætning bare med 17.5 karbu på min nrg jeg køre med 85 og ville tro 110 er deromkring

  • #4   11. feb 2015 du kører med dyse str 85 i en 17,5mm på en NRG
    med sports 70cc?

    hvad mener du med du ville tro 110 er deromkring? smiley


  • #5   11. feb 2015 ja og den køre ganske fint og mener 110 dysse

  • #6   11. feb 2015 #92 til den cylinder med en 12mm?

    Du er sikker på den ikke trækker falsk luft et sted?
    Det lyder satme godt nok af meget..


  • #7   11. feb 2015 Nu du siger det, den trækker lidt falsk luft et sted vist..

    Den kan finde på at stige i tomgang..

    Der er knækket en tap af til en drænslange på luftfilterkassen, men tvivler på det er pga det ekstra hul i luftfilteret..
    Det er nok 2mm i diameter.
    Det sku ikke få den til sådan at stige i tomgang og ikke ville gå ned...

    Tænker der er en revne et sted
    eller noget andet der er møg besværligt at lave
    Så hvis ikke jeg lærer hvor jeg skal starte med at lede så får den lov at trække lidt falsk luft et sted indtil det bliver et problem... hvilket jeg ikke tror det gør inden for de næste 2 år, hvorefter jeg enten sælger eller restaurerer den.


    Men hvis jeg lader den være som den er, så må jeg vel gå ud fra jeg skal en 10-15# eller hvad?

    Altså hvis man ser bort fra at jeg bruger dyse 92 i en 12,5mm karb med malossi redsponge i std box


    hvis nu man brugte str 82 så skulle man nok købe dyse str sættet 88-110 eh? smiley


  • #8   11. feb 2015 Det med dyser er meget mærkeligt og det er ikke noget man kan gætte sig frem til. Både min nuværende Hot og tidligere Sonic kørte med vanvittigt høje dyser hvis man tunede dem smiley

    Sonic: 70cc Polini Sport, 17,5 mm, GG og Malossi red sponge (120 dyse)

    Hot: 70cc Malossi Sport, 12 mm, Stage6 pro replica (118 dyse - det var for lidt. Den satte sig efter et par dage)

    Hot: Standard med Stage6 pro replica (98 dyse. Luftskrue skruet i bund)

    Det er rent gætteri smiley


  • #9   12. feb 2015 Tak MHL
    Rigtig godt svar med lidt at gå ud fra

    Den maskine jeg har nu der læste jeg 2-3 timer på sg tror jeg.
    Hvad folk havde brugt af dyse til forskellige opsætninger der lignede min.

    Jeg endte med at købe str 92 i den tro at det var 4-6 numre for stort, men den passede rigtig rigtig godt.

    Havde lidt håbet på jeg kunne blive sikke på at jeg ikke skal over str 110.
    ....

    argh fuckit, jeg tror jeg køber sådan et dysesæt 88-110. Det kan ikke passe jeg skal op 20 nr i størrelse pg.a. jeg går fra 12,5mm karb til 19mm...

    Selvom det er 50% større... Måske jeg skulle købe en enkelt str 114 og starte med, og se hvad farve tændrøret får...


  • #10   12. feb 2015 MHL, det ville være billigere i benzin og stumper, hvis du gjorde dine motorer tætte smiley

    Max, køb du roligt det dyse sæt der, dysen skal ikke være højere end #110.. smiley


  • #11   12. feb 2015 Hvor kan den suge falsk luft ?
    Så den skal have meget større dyse uden at have nogen andre problemer?

    studs/membran?

    det der leje der sidder bag varioen?

    hvis jeg bare kan komme lidt flydende pakning rundt om membranen ved pakningen, så vil jeg nok gøre det.

    Men er nu tilbøjelig til bare at tro den klarer den...

    Har kørt 3-4000 km med den opsætning der med dyse str 92

    Synes ikke den bruger ret meget benzin og jeg holder alligevel næsten aldrig stille så gør mig ikke noget at tomgangen skaber sig lidt af og til.


    Synes også det lyder som om det er mere normalt en unormalt at være utæt..

    Min maskine er utæt, MHLs 3 maskiner er utætte..

    Hvornår hører jeg om en maskine der ikke er utæt? smiley




    Har kun læst folk skrive "den burde ikke køre med mere end"

    Har aldrig læst nogen skrive "jeg kørte med xx cylinder, xx karb, powerfilter og dyse str 80"


  • #12   12. feb 2015 jeg havde en std afdroslet typhoon med 12mm karburator, std luftfilter med standard indlæg
    gg

    den kørte med str 72


    med begrænsninger kørte den med #56




    Har meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeget svært ved at forestille mig dyse # 80 på 70cc 19mm karbu med POWERFILTER



    Det er da normalt at 50cc 12mm std maskiner kører med dyse str 72?

    17,5mm på 50cc ca dyse str 78



    Det giver jo ikke mening at 50cc cylle med 12mm karburator kun er 8 numre mindre end 70cc cylle med 19mm karbu

    Men er 16 numre større end droslet 50cc med 12mm karbu...


    ???!?


  • #13   12. feb 2015 Det giver til gengæld fint mening at det er rent gætværk..

    kan sagtens se hvordan to maskiner med identiske specs
    afviger 20% i dyse størrelse pga

    renheden af skummet i filteret, glatheden /ujævnhederne i karbu, studs, krumtaphus, cylinder og evt ekstra modstand pga tilsodning i udstødningen forskellige steder.

    10% afvigelse forestiller jeg mig at er noget man må forvente


  • #14   12. feb 2015 Ralle: De har altid været tætte, så det havde jeg skam gjort smiley

Kommentér på:
Større karb mindre dyse?

Annonce