Trimfjeder og Trykfjeder hjælp til Indstiling og forståelse Trimfjeder og Trykfjeder hjælp til Indstiling og forståelse
Hey ville lige høre om nogen her på SG ved om hvis man sætter de (Valg1) Mildeste Trimfjedre i og Den Hårdste Trykfjeder om den så bare kører med vildt mange omdrejninger på Toppen eller i lave Omdrejninger. Af hva den så kan køre derefter ved godt den bliver langsommere på toppen eller det hva jeg kommet frem til på min forståelse. Men ønsker bare sindsygt optræk uden høje omdrejninger på toppen eller i lav fart og behøves ikke høj topfart og er ligeglad om jeg taber meget topfart bare ingen høje omdrejninger i topfart eller lav
jeg godt ved hvordan Trykfjeder og Trimfjedre fungere Nogenlunde men er i tvivl om man kan gøre sådan. Eller om det bedre med(Valg2) Næst Hårdste Trykfjeder og Mildeste Trimfjedre. Ville det det have nogen betydning i forhold til Valg1 ville det ændre noget på oprtræk eller topfart......høje omdreninger eller lave i lav eller høj fart
Eller er det bedre med denne 3 løsning Medium Trimfjedre og Hårdeste Trykfjeder eller Næst Hårdeste eller er det kun hvis den er tunet
Kan en Trykfjeder blive for hård hvis det std cylinder med mildeste Trimfjedre ?
Håber der nogen der kan hjælpe med at svare på mine Spørgsmål
nov 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Scootere: 1 Svar: 7
jeg har selv prøvet med en 30 % trykfjeder fra malossi i min PGO og den er for stram
trimfjederne bestemmer hvornår motoren kobler til, så man flytter det punkt hvor motoren kobler til, hen til et senere tidspunkt hvor motoren har flere kræfter, så så man får et hårdere optræk
Jeg har selv sat trimfjedere i min som kobler til 2000 rpm senere end standart, og det fungere rigtig fint, på en std. cylinder
hvis du kører med std. cylinder så ville jeg sætte en 5 % trykfjeder i, og nogen 2000+ eller 3000+ trimfjedere
jul 2011
Følgere: 111 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 12.297
Tryk og trim har INTET med hinanden at gøre, og skal justeres hver for sig..
Kort sagt...
Tryk må ikke være strammere end højst nødvendigt, da det ellers koster kræfter (over HELE linien)..
Den er kun til at sørge for remmen ikke glider, og at motoren ikke geare for hurtigt op.
Trim skal justeres så den kobler til, lige præcis inden motoren rammer de omdrejninger hvor den yder mest..
Der er dem der bestemmer hvornår motoren tager fat i baghjulet..
maj 2011
Følger: 29 Følgere: 28 Scootere: 3 Emner: 5 Svar: 53
Men der er 2 "Regler"
Den skal være stram nok den at remmen ikke glider
og den skal være slap nok til at motoren kan trække det
jan 2009
Følger: 50 Følgere: 52 Scootere: 20 Emner: 8 Svar: 29
jan 2009
Følger: 50 Følgere: 52 Scootere: 20 Emner: 8 Svar: 29
jan 2009
Følger: 50 Følgere: 52 Scootere: 20 Emner: 8 Svar: 29
jan 2009
Følger: 50 Følgere: 52 Scootere: 20 Emner: 8 Svar: 29
jan 2009
Følger: 50 Følgere: 52 Scootere: 20 Emner: 8 Svar: 29
Trimfjeder og Trykfjeder hjælp til Indstiling og forståelse