2.650 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 45 Svar

Jesper V
Jesper V
Tilmeldt:
6. aug 2016
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 22

Aprilia kører meget langsomt!!! Hva F... Er der galt??? Aprilia kører meget langsomt!!! Hva F... Er der galt???

Jeg er ved at lave sådan en aprilia mojito custom 50 for en bekendt, den kører med en morini motor, som en del andre scootere også gør.

Problemet med den er at den kun kører 20-25kmt men motoren kører og starter som den skal, jeg har sat helt ny vario+ruller, ny karburator, ny rem, ny fjeder i den, der sidder ingen skive i vario'en og det er tecnigas "lovlig lookalike" udstødning det sidder på den, men lige meget hvad jeg gør ved den ændre det ikke på tophastigheden??

Hva F . . . Kan der være galt???


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Samle bordfodboldbord 305 kr.
  • Beskæring 300 kr.
  • Elektriker 850 kr.
  • Ophængning af gardinstænger i betonvæg (4 stk.) 500 kr.
  • Opsætning af lampe 1.043 kr.
  • Havemand 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Aprilia kører meget langsomt!!! Hva F... Er der galt???
  • #1   7. aug 2016 hvilken slags kobling har du på den?

  • Jesper V
    Jesper V Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 22
    #2   7. aug 2016 Standard kobling, med massere af belægning, koblingsbelægning og tromlen er blevet pudset af med sandpapir, for at sikre optimal greb.

  • #3   7. aug 2016 Hvad med trim og trykfjedre I koblingen? smiley og hvad gram ruller?

  • Jesper V
    Jesper V Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 22
    #4   7. aug 2016 Det er en helt ny fjeder, samt helt ny komplet vario og ruller

  • #5   7. aug 2016 Ja men hvad farve er trykfjedren og trimfjedrene? og hvad gram er de nye ruller du har smidt i?

    hvor du henne af i landet? kan evt hjælpe dig hvis det er


  • Jesper V
    Jesper V Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 22
    #6   7. aug 2016 Det er en gul tryk fjeder, samt 8 grams ruller, jeg har også prøvet med 4 og 12 grams ruller, samt bare med 3 stk 4 grams ruller uden nogen forskel overhovedet, har skiftet fra 17.5mm til 12mm karburator uden nogen forskel. Trim fjedre er ikke skiftet mig bekendt.

    Jeg er fra hvide sande og kan også fanges på 25210225.


  • #7   7. aug 2016 Hmm gul burde den sagtens kunne køre med men i ruller ville jeg råde dig til at smide 7,5 gr i det andet funger slet ikke du kan sagtens smide den 17,5 karburator på igen uden problemer jeg bor i 6670 holsted så vi sku nok lidt for langt fra hinanden ??

  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 52 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.112
    #8   7. aug 2016 Og udstødningen er ikke tilstoppet ?



  • Jesper V
    Jesper V Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 22
    #9   7. aug 2016 Har bare prøvet med 3 forskellige sæt ruller og det er lige gyldigt om jeg kun sætter 3 smadrede 4 grams ruller i, så kan jeg ikke mærke nogen forskel overhovedet, det ændre intet, så tror ikke det vil gøre noget at ændre dem et halvt gram fra de ny ruller som jeg fik med til den ny vario skål.

  • Jesper V
    Jesper V Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 22
    #10   7. aug 2016 #8: Jeg tror ikke at den er stoppet, men har godt nok ikke prøvet med en anden udstødning endnu, det har taget mig lidt tid at finde en udstødning der passer på, da sådan en mojito ikk lige er den mest gængse model i DK

  • Jesper V
    Jesper V Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 22
    #11   7. aug 2016 De her scootere skulle kører med samme motor :

    Aprilia Ditech 50 (ab Bj. 07/2003 / Piaggio-Motor) 
    Aprilia Sportcity Street 50 (2-Takt) 
    Aprilia SR 50 Funmaster (ab Bj.07/2003) (Piaggio-Motor) 
    Aprilia SR 50 R (ab Bj.2005) 
    Aprilia SR 50 R Factory (ab Bj. 2005) (Piaggio-Motor) 
    Aprilia SR 50 Racing (ab Bj.07/2003) (Piaggio-Motor)
    Aprilia SR 50 Sport (ab Bj.07/2003) (Piaggio-Motor) 
    Aprilia SR 50 Street 
    Derbi Atlantis 50 AC (ab Bj. Mitte 2002) (Piaggio Motor) 
    Derbi Atlantis 50 LC (ab Bj. Mitte 2002) (Piaggio Motor) 
    Derbi Boulevard 50 
    Derbi Bullet 50
    Derbi GP 1 Open 50 
    Gilera DNA 50 
    Gilera Ice 50
    Gilera Runner 50 (bis Bj. 1999) 
    Gilera Runner 50 (Bj. 1999 - 2000)
    Gilera Runner 50 (Bj. 2004 - 08/2005)
    Gilera Runner Cat 50 (Bj. 2001 - 2004) 
    Gilera Runner Purejet 50 (ab Bj. 08/2005) 
    Gilera Runner Purejet 50 (bis Bj. 08/2005)
    Gilera Runner SP 50 (ab Bj. 08/2005) 
    Gilera Stalker 50 (ab Bj.1999)
    Gilera Stalker 50 (bis Bj.1999)
    Gilera Stalker Naked 50 
    Gilera Storm 50 (ab Bj.2007) 
    Gilera Storm 50 (bis Bj.2006) 
    Italjet - Jet Set 50 
    Italjet - Torpedo 50 (Piaggio-Motor)
    Piaggio Diesis 50
    Piaggio Fly 50
    Piaggio Free 50 (ab Bj.1999) 
    Piaggio Free 50 (bis Bj.1999)
    Piaggio Liberty 50 
    Piaggio NRG 50 
    Piaggio NRG mc² 50 (ab Bj.1998) 
    Piaggio NRG mc² 50 (bis Bj.1998) 
    Piaggio NRG mc² DD 50 (ab Bj.1998) 
    Piaggio NRG mc² extreme 50 AC 
    Piaggio NRG mc² extreme 50 LC 
    Piaggio NRG mc³ DD (Cat) 50 LC (wasser)
    Piaggio NRG mc³ DT (Cat) 50 AC (luft) 
    Piaggio NRG Power DD 50 (ab Bj.2005) 
    Piaggio NRG Power DT 50 (ab Bj.2005) 
    Piaggio NTT 50 
    Piaggio Storm 50
    Piaggio TPH 50
    Piaggio TPH-X 50 
    Piaggio Zip 2 (Cat) 50 (ab Bj.1999) 
    Piaggio Zip 2 SP 50 LC (wasser) 
    Piaggio Zip 50 1.Serie (Bj.1991-1994) 
    Piaggio Zip Base 50 (ab Bj. 1999) 
    Piaggio Zip Base 50 (bis Bj. 1999) 
    Piaggio Zip FastRider 50 
    Piaggio Zip SP 50 LC (wasser)
    Piaggio Zip SSL 25 (ab Bj. 1999) 
    Piaggio Zip SSL 25 (bis Bj. 199


  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 52 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.112
    #12   7. aug 2016 Det gør de ikke, hvis den mojito er med Morini motor som du skriver i første indlæg.

    Den liste er Piaggio / Hiper2.



  • Jesper V
    Jesper V Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 22
    #13   7. aug 2016 Okay, men ud fra det nummer som der står på den tecnigas udstødning som sidder på scooteren nu, så kommer denne liste frem

  • Jesper V
    Jesper V Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 22
    #14   7. aug 2016 Tecnigas 1094

  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 52 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.112
    #15   7. aug 2016 Et billede af motoren, så kan jeg hurtigt fortælle dig hvad det er, kan ikke huske om de ikke findes med både Morini og Hiper.

  • Jesper V
    Jesper V Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 22
    #16   7. aug 2016 Er lige ude også kører, så tar lige et senere

  • #17   7. aug 2016 Den trykfjeder, som du har sat i, den skal du tage ud omgående og teste styrken.

    Stil den på en badevægt og pres den helt i bund, minus 1-2mm.
    Altså næsten helt i bund.
    De kg, din badevægt viser, det er trykfjederens "kg".
    Thansen og andre firmaer har haft solgt gule trykfjedre, som IKKE var 27kg.
    Jeg har personligt testet dem til 50-55kg, så der skulle en meget stort tryk til at presse den sammen.


  • Jesper V
    Jesper V Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 22
    #18   7. aug 2016 .

    profilbillede
  • Jesper V
    Jesper V Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 22
    #19   7. aug 2016 .

    profilbillede
  • Jesper V
    Jesper V Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 22
    #20   7. aug 2016

    profilbillede
  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 52 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.112
    #21   7. aug 2016 Det er en Hiper2 motor. smiley

  • Jesper V
    Jesper V Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 22
    #22   7. aug 2016

    profilbillede
  • Jesper V
    Jesper V Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 22
    #23   7. aug 2016 Okay, så er det jo slået fast.

  • Jesper V
    Jesper V Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 22
    #24   7. aug 2016 Nogen foreslag til hva det er for nogle numre den laver???

  • #25   7. aug 2016 Du har ikkr målt din trykfjeder endnu.

    Har du set efter om der sidder en begrænsning i udstødningens afgangsrør?


  • Jesper V
    Jesper V Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 22
    #26   7. aug 2016 Narj jeg har bare sat en helt ny i, den fjeder der sad i havde den sidste klaphat der roede i den kortet op med en vinkelsliber, så den var halv længde af org.

    Der sidder ingen begrænsning i udstødningen, det er en tecnigas tun udst. Og der sidder heller ikke noget oppe i udstødnings kanalen på cylinderen, membranen har jeg også haft ude, og der er heller ikke noget at se..

    Er der nogen der har erfaring med om der skulle sidde en begrænsning på tændingen??


  • #27   7. aug 2016 Helt ny hvor fra....!
    Hvad mærke er den trykfjeder?
    Hvis du ikke orker at tage den ud, så mål tykkelsen på selve stålet, som fjederen er lavet af.

    Det er enten
    2,6mm
    2,8mm
    3,0mm
    3,2mm
    3,4mm

    Spørgsmplet er hvor tykt det er.


  • Jesper V
    Jesper V Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 22
    #28   7. aug 2016 En helt ny fra thansen,

    https://www.thansen.dk/scooter-knallert-mc/knallert-og-scooterdele/piaggio/nrg/variomatik/variomaticsaet/n1712451304/pn1712451809/

    Det er dette sæt jeg har købt, det hjalp heller ikke at skifte en afkortet org fjeder ud med en ny standard lignede fjeder. Den nu er samme tykkelse som den der sad i før.


  • #29   7. aug 2016 Hvis du har sat de 8 gram ruller i, så er der derfor.
    Du bør nok skifte den ud med 6 grams ruller, hvis du har sat en anden udstødning på.
    Du skal nok også dyse den 5 op i karburatoren.


  • Jesper V
    Jesper V Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 22
    #30   7. aug 2016 Da jeg begyndte på scooteren sad disse 6 ruller i, der kørte den 20-25kmt MAX, så pillede jeg de 3 tunge ruller ud, ingen ændring i hastighed eller acceleration, så skiftede jeg de 3 lette ud og så kun de 3 tunge ruller i, stadig igen ændring på hverken hastighed eller acceleration, så satte jeg helt ny komplet variomatic, med 8 grams ruller, ny fjeder, og ny rem i, stadig igen ændring i hastighed eller acceleration, så skiftede jeg den 17.5mm karburator ud med en helt sprit ny 12mm karburator, stadig ingen forskel i hastighed eller acceleration WHAT SO EVER!! Og så mere flere af jeg at det enten kan gøre det med 7.5 eller 5 grams ruller frem for de 8 grams der sidder i nu, den hopper jeg sku ikke på, det er fuldstændig lige meget hva jeg har gjord ved den indtil nu, det har ikke ændret noget som helst ved hastighed eller acceleration på noget tidspunkt, jeg har endda har den startet op og så tage dækslet af indtil vario'en for at se om det kører som det skal, og både kobling og vario gør som det skal.

    profilbillede
  • #31   7. aug 2016 Lav lige en video af at alt kører som det skal i den vario.

  • #32   9. aug 2016 Tager den mange omdrejninger?

  • Jesper V
    Jesper V Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 22
    #33   10. aug 2016 Nej det sys jeg ikke den gør.

  • #34   10. aug 2016 Har du kontrolleret farven på tændrør? Og hvad med kileremmen. Er den slidt?

  • Jesper V
    Jesper V Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 22
    #35   10. aug 2016 Har godt nok ikke ikke tjekket tændrøret, men den starter rigtig godt og godt faktisk rigtig godt i tomgang og når den kører.

  • Jesper V
    Jesper V Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 22
    #36   10. aug 2016 Kilremmen er sprit ny

  • Andersen
    Andersen Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Svar: 1
    #37   10. aug 2016 Kan det være en begrænsning i tæningen.. "Politiværn" ?

  • #38   10. aug 2016 Okay. Jeg ville lige kontrollere den. Kunme være for fed eller mager blanding ved fuld gas. Det kan du se på farven.
    Et skud i tågen. Har du kontrolleret dit gas kabel? Det er næsten det eneste jeg kan komme på. Den kører osv. Men du har skiftet kabu. Og ved ikke om dit gaskabel er todelt. Måske du har løsnet skruen ved gas håndtaget så den ikke kan give fuld gas?


  • #39   10. aug 2016 Min hot har samme problem tvivler på det er cylinderen har også skiftet alt igennem

  • #40   10. aug 2016 Har du evt en anden cdi til den.. det ville jeg nok foreslå dog og prøve hvis den går rent i motoren. Og virker som den ellers normalt burde

  • Jesper V
    Jesper V Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 22
    #41   11. aug 2016 Ud fra hva jeg har læst mig frem til på nettet, så skulle der ikke være nogen begrænsning i cdi enheden, og når jeg kikker rundt kan jeg ikke finde en anden cdi som "ikke" skulle være begrænset på nogen måder

    Tændrøret er som det skal være, mht til blandingen, så har jeg prøvet alle de indstillingen muligheder der er, uden at det har hjulpe noget.

    Mht gaskablet, så er det helt som det skal være.


  • #42   11. aug 2016 Køb aldrig kilerem i thansen.
    De sælger f.eks 750 x 17 til pgo hot osv som køre med 738 x 18 originalt.

    Så er din rem fra thansen ville jeg tjekke om den har samme længde som den originale

    Derudover hvis du har købt ruller og rem til morini og bruger det til hiper
    er det nok der din fejl ligger

    Hiper køre enten med 16x13 ruller eller 19,5 alt efter model og årgang

    Morini køre med 17x12 ruller.





  • #43   12. aug 2016 At købe ting i Thansen er ofte ret dumt.
    Man aner ikke hvad man får.
    De køber der billigste de kan finde i Kina og sælger det til opskruede priser.


  • #44   13. aug 2016 Hvis du ikke har kunne mærke forskel på "2grams ruller" og 12 grams, så må det enten være fordi motoren bare får lov at tage omdrejninger for fuld smæk uden at det bliver overført til baghjulet.

    Eller fordi motoren ikke kommer op i omdrejninger og yder max.

    Se evt den her video.
    Det er almindelige standard lidt tunge ruller i varioen så den accelerer med forholdvist lavt omdrejningstal indtil den kommer i "højeste gear" og omdrejningerne får lov at stige i takt med at farten gør (typisk ved ca 50kmt)

    Den lille skive han snakker om i videoen er IKKE EN BEGRÆNSNING.
    Det er en shim skive, og det er meget vigtigt at shimming er gjort korrekt så kileremmen kan klemme sig helt ned i "første gear"
    Ellers vil slyngkoblingen slynge sig ud ved for lavt motoromdrejningstal eftersom man sætter igang i lidt for højt gear.
    Se om du evt kan høre det på hans takeoff acceleration i videoen smiley https://youtu.be/P9nNp9m_oMg


  • #45   13. aug 2016 Hvordan opfører omdrejningstallet sig når du accelererer?

    Og ændrer det sig hvis du har baghjulet hævet fra jorden så hjulet/motoren burde kunne fare op til topfart på 5-10 sekunder?


Kommentér på:
Aprilia kører meget langsomt!!! Hva F... Er der galt???

Annonce