Kan ikke komme op i fart?? LANG TEKST Kan ikke komme op i fart?? LANG TEKST
Hej ScooterGalleri.
Jeg har her for et par dage siden var min motor ikke så glad for mig, og fandt så senere ud af efter jeg skilte lortet ad, så skulle pengepungen (som jeg ikke har) frem igen. Eftersom pengene ikke er der, besluttede jeg mig for at tage en anden Pgo blok som jeg havde liggende med krumtap og lave den standard. Det eneste jeg manglede var en cylinder. Med henhold til mit meget stramme budget blev jeg nød til at købe et standard(kopi) cylinder hos Thansen.. I know i know, pisse lorte cylinder, men når man står og skal bruge et transportmiddel hver dag, er man nød til at ofre.
Der var intet rigtigt i vejen, fik samlet det hele. Standard karburator, cylinder, filter og standard udstødning.
Fik den igang og kørte en god tur på omkring 110km.
Den kørte udemærket og ingen mislyde eller noget og kom helskindet hjem.
Men den er MEGET sløv.
Efter den lange tur, begyndte jeg så småt at give fuld gas i små mængder.
Når du står stille, og giver fuld gas, så går der omkring 30 sekunder før den rammer 35.. Og jeg kunne ikke forstå det. Så jeg valgte at købe nogle 5grams ruller og prøve igen. INGEN forskel overhovedet!
Jeg begyndte at blive småirriteret. Jeg prøvede at skifte fra standard Pgo udstødning til en Gianelli Go som jeg havde liggende, som der iøvrigt var hul i, så den larmer lidt. Den fik en del bedre optræk op til ca 20km/t, men derefter DØR den og trækker mega langsomt op til 30ca og opefter.
Er det virkelig bare den cylinder der er noget værre lort pænt sagt, eller er det noget andet?
Skal lige siges den er 100% ubegrænset, ingen bøsning, ingen tragt(undtagen med min standard udstødning)..
Jeg foretrak min standard udstødning eftersom den er dejlig stille.
Beklager meget den meeeega lange tekst, men prøvede at uddybe mig så meget som muligt.
Tak fordi du orkede at læse..
Vh. Jacob
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 457 Scootere: 7 Emner: 65 Svar: 36.197
Kopicylindre er ofte noget lort, fordi at udstødningsporten ligger for dybt eller den er for lille.
sep 2016
Følger: 5 Følgere: 3 Emner: 20 Svar: 110
Topfarten er ca 45 med lidt medvind..
sep 2006
sep 2016
Og ingen begrænsninger. Skiven/bøsningen er der ikke, og tragten mellem studs og membran er der heller ikke.
Sidst jeg kørte standard kunne jeg ihvertfald ramme 55.
sep 2006
sep 2016
Jeg vil kigge på det her snart.. Er ikke i nærheden af den i øjeblikket..
Vh. Jacob
Kan ikke komme op i fart?? LANG TEKST