Mærkelig lyd på Derbi {{forumTopicSubject}}
Hey Folkens. Jeg købte en af de nye 2019 modeller af Derbi senda euro4 for halvanden måned siden. Jeg har besluttet at holde den fuldstændig lovlig, og at overholde alle service, fordi jeg brændt nallerne tidligere. så den kører rigtig godt, der er slet ikke noget der. Mit spørgsmål til jer lyder på at jeg jævnligt hører en lyd der for mig lyder som om det kommer nede fra bremsekaliberen eller bremseskiven. Sådan lyder det fordi den her lyd den forkommer at komme hver gang bremseskiven er gået en omgang. Jeg tænker at det måske er så længe bremsepladerne i kaliberen stadig er nye? Er det normalt? Ellers må jeg spørge når jeg skal til den første service ved 1000km, og nu har jeg kørt ca 430km. Jeg ved det nærmest umuligt at svare på medmindre nogen har prøvet nøjagtig det samme??? På forhånd tak
jan 2008
Følger: 2 Følgere: 38 Scootere: 1 Emner: 13 Svar: 2.680
De er måske muligt at justere sig ud af det, ved at flytte bremsekaliperen hvis det er muligt på din model? Ellers skal der ny bremseskive til.
Jeg ville køre til forhandleren nu og få det lavet, frem for at vente til service. Ikke fordi der er noget farligt i det, men fordi det da må være træls at køre med, og mekanikeren vil sikkert også påpege det kunne være din egen skyld at skiven er blevet skæv, jo ældre knallerten bliver.
Sliddele som en bremseskive er, er normalvis IKKE dækket af garantien, så afsted så hurtig som mulig.
maj 2014
Følger: 1 Følgere: 80 Emner: 60 Svar: 109
dec 2017
Følger: 29 Følgere: 7 Scootere: 3 Emner: 10 Svar: 84
maj 2014
maj 2014
Mærkelig lyd på Derbi