{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
547 visninger | Oprettet:

Mærkelig lyd på Derbi {{forumTopicSubject}}

Hey Folkens. Jeg købte en af de nye 2019 modeller af Derbi senda euro4 for halvanden måned siden. Jeg har besluttet at holde den fuldstændig lovlig, og at overholde alle service, fordi jeg brændt nallerne tidligere. så den kører rigtig godt, der er slet ikke noget der. Mit spørgsmål til jer lyder på at jeg jævnligt hører en lyd der for mig lyder som om det kommer nede fra bremsekaliberen eller bremseskiven. Sådan lyder det fordi den her lyd den forkommer at komme hver gang bremseskiven er gået en omgang. Jeg tænker at det måske er så længe bremsepladerne i kaliberen stadig er nye? Er det normalt? Ellers må jeg spørge når jeg skal til den første service ved 1000km, og nu har jeg kørt ca 430km. Jeg ved det nærmest umuligt at svare på medmindre nogen har prøvet nøjagtig det samme??? På forhånd tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mærkelig lyd på Derbi
  • #1   16. sep 2019 Det er din bremseskive der er skæv.
    De er måske muligt at justere sig ud af det, ved at flytte bremsekaliperen hvis det er muligt på din model? Ellers skal der ny bremseskive til.
    Jeg ville køre til forhandleren nu og få det lavet, frem for at vente til service. Ikke fordi der er noget farligt i det, men fordi det da må være træls at køre med, og mekanikeren vil sikkert også påpege det kunne være din egen skyld at skiven er blevet skæv, jo ældre knallerten bliver.
    Sliddele som en bremseskive er, er normalvis IKKE dækket af garantien, så afsted så hurtig som mulig.

• #2   16. sep 2019 Hvis det var den var skæv ville lyden jo være der hele tiden. Men den kommer ind imellem, så derfor kunne jeg måske mere hælde til at der er en fejl i kaliberen der måske gør at klodserne ikke altid bliver trukket helt tilbage, og så passer det jo med at den mindste smule skidt kan frembringe lyden fra tid til anden. Men uanset hvad det er har du ret i at det skal tjekkes. Tak for hjælpen

• #3   16. sep 2019 over til forhandleren med den. når den er så ny er der reklamation på stort set alt. så smid den til forhandleren så er det ham der skal finde fejlen

• #4   16. sep 2019 Jep. Enig. Takker

• #5   26. nov 2019 Jeg fandt ud af via en anden herinde at den lyd kom fra det låg man låser op når man tanker. Jo hurtigere jeg kørte jo mere kunne den rasle, og det fik jeg afhjulpet ved at sætte små tapepuder lag på lag så det til sidst passede med at når jeg lukkede og låste var låget lidt i spænd. Så nu er der ingen raslen mere. Det er oz fordi når man har hjelm på så kan det være svært at lokaliserer hvor lyden kommer fra. Hvis andre kan bruge dette er det kun godt.....

Kommentér på:
Mærkelig lyd på Derbi

Annonce