Dårlig optræk maxi p {{forumTopicSubject}}
Hej venner..
Har total renoveret min maxi p men damn den trækker dårligt ...
Motor har fået de store tur, dvs ALT er nyt incl elektronisk tænding, cylinder topstykke og rund bing karburator, alt er standart og købt ved west import, så det stoler jeg 110 % på er ok dele.. den starter som en mis, spinner så fint på fod men trækker meget dårligt for ikke at sige slet ikke !!!
Jeg har fået den tryk prøvet og alt er tæt, hva faen kan der være galt ?.. tænding ? Jeg har prøvet at justere lidt på bagplade ifølge forskrifter men syns ikke rigtig det ændre noget..
Har lagt mærke til efter at have haft topstykke afmonteret at den virker lidt våd, og tændrør er sort, er det så ikke tænding ? Blandingen burde jo være iorden når alt er standart dele
apr 2017
Følger: 1 Følgere: 9 Emner: 5 Svar: 724
jan 2019
Følger: 2 Emner: 5 Svar: 20
jan 2019
Følger: 2 Emner: 5 Svar: 20
jan 2019
Følger: 2 Emner: 5 Svar: 20
jan 2019
Følger: 2 Emner: 5 Svar: 20
jan 2019
Følger: 2 Emner: 5 Svar: 20
jan 2019
Følger: 2 Emner: 5 Svar: 20
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 455 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.120
Husk på at den skal slæbe sig igang.
Det betyder ekstremt meget, hvilken cylinder du vælger, da port tiderne betyder ALT for hvor godt den trækker i lave omdrejninger og i høje omdrejninger.
Du kan ikke få begge dele på en Puch Maxi.
Måske du skulle overveje en Puch Maxi 2 gear.
jan 2019
Følger: 2 Emner: 5 Svar: 20
jan 2019
Følger: 2 Emner: 5 Svar: 20
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 455 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.120
Start ud med at måle squish og mål din kompression.
Se min video omkring at måle squish.
Når det er gjort, så skal du tene et portmap af din cylinder.
Se mit fotoalbum omkring portmaps.
Hvis du ikke mangler kompression, så er det helt sten sikkert dit portmap, som er alt for aggressivt, som derfor gør at den mister pusten, når den ikke er højt nok oppe i omdrejningerne.
Hvis du har valgt en cylinder uden membran, så overvej at vælge en med membran og samtidig en med en udstødningsport, som ligger cirka 1mm senere i portmappet, så den ikke smider gassen ud så tidligt.
jan 2019
Følger: 2 Emner: 5 Svar: 20
Nu blev jeg så endnu mere forvirret for squich har jeg aldrig prøvet ej heller portmap så det vil jeg da prøve og dykke ned i og se om jeg kan blive klog på det ..
Meeeeen lånte lige en kompressions måler af en bekendt og har lige testet kompression til mellem 4-5 bar , den skal ligge på ca. 10 ikke ?
Altså hvorfor er der ikke mere kompression når alt er helt tæt ???? Det forstår jeg sku ik ??
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 455 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.120
Kør stemplet helt i top.
Tryk cylinderen helt ind til motorblokken.
Mål afstanden fra toppen af cylinderen og ind til stemplet med en skydelære.
Spild ikke tiden på at måle squish, for den er nok alt for stor.
Der er nok et par mm.
Det er her at dit problem ligger.
Kompression betyder ALT for optræk, trækkraft og gas respons.
Tag gerne et billede.
Hvis dit stempel ligger for dybt, så vil det påvirke port tiderne.
Og så er det en kombination af manglende kompression og alt for tidlige port tider som giver dig problemer.
jan 2019
Følger: 2 Emner: 5 Svar: 20
jan 2019
Følger: 2 Emner: 5 Svar: 20
Jeg har vedhæftet lidt billeder
jan 2019
Følger: 2 Emner: 5 Svar: 20
jan 2019
Følger: 2 Emner: 5 Svar: 20
jan 2019
Følger: 2 Emner: 5 Svar: 20
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 455 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.120
Når jeg ser på hvor dybt dit stempel sidder, så passer cylinder/stempel til et topstykke med næsten ingen kant og med O-ring.
Det du har der, passer ikke sammen.
Mål den præcise afstand fra cylinderen og ned til stemplet, når cylindrene er spændt ind til blokken.
Tag derefter cylinderen af og tegn et portmap.
Nå det er tegnet, så skal du mål afstande og skrive det ind på portmappet.
Til sidst skal du uploade billedet af portmappet herinde.
Mål også portmap på din forrige cylinder.
Dårlig optræk maxi p