272 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Kaburator hiver meget benzin Kaburator hiver meget benzin

Hejsa,

Har en projekt scooter, en VGA Formula, som jeg har været i gang med at fikse.

I dag lykkedes det at få den startet, efter en omgang benzin skift og rensning af kaburator.

Problemet ligger i at hvis man starter den et par gange (Har ikke kørt den varm), begynder det at fosse ud med benzin ud af overløbet.

Jeg mistænker vacuum, men jeg har ikke møg forstand på det, så vil lige have en second opinion inden jeg for købt for mange dele.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte gardinskinner op i betonloft (Vidga ikea) 300 kr.
  • Tilstoppet toilet 1.000 kr.
  • Handyman to fit some blinds 1.000 kr.
  • Install shower mixer 500 kr.
  • Hænge gardiner op 500 kr.
  • Installere vaskemaskine 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kaburator hiver meget benzin
  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator

Følger: 12 Følgere: 52 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.114
    #1   25. feb 2023 Det har intet med vacuum at gøre, det er din svømmer der ikke lukker for benzinen som den skal, enten skidt ved nåleventil eller defekt. adskil karburator og tjek. smiley

• #2   25. feb 2023 Tak for det, det var også det jeg fandt ud af efter lidt research.

• #3   26. feb 2023 Når den har stået i længere tid uden og blive brugt kommer der aflejringer i karburatoren efter udtørring. Det minder om kalk på en vandhane. Man skal som regel helst afmontere karburator og gøre ren inden man starter op. evt skifte svømmernålen da den kan være sat helt til.. og nej, det er ikke en ide og genbruge pakninger eller oringe. Skift dem ud med nye smiley

• #4   26. feb 2023 Den er blevet renset i forvejen som jeg har nævnt.

• #5   26. feb 2023 nå ok, havde jeg ikke lige læst ordentligt. men så et det din svømmer der ikke bevæger sig frit eller nålen der ikke kan lukke

• #6   26. feb 2023 Min svømmer ser rimeligt skæv ud, kan det være problemet?

• #7   26. feb 2023 ja absolut, men er det en dellorto phva karburator der sidder på?

• #8   26. feb 2023 Det mener jeg vidst, den er i hvert fald original til maskinen som vidst bruger Dellorto

• #9   26. feb 2023 Helt fint, så kan du også finde en masse her og andre steder på nettet hvordan det skal se ud. Det er bare og søge

• #10   26. feb 2023 Jeg har fået fikset problemet.

Undskyld for den dårlige forklaring, men der var for lidt plads mellem de to "gevind" på hver side af svømmeren og nålen. Altså der hvor pinden går igennem.
    Jeg bankede lidt på hver side så der kom mere plads, hvilket gjorde svømmeren ikke sad fast længere og kunne bevæge sig frit igen.

Tak for buddene.

Kommentér på:
Kaburator hiver meget benzin

Annonce