216 visninger
|
Oprettet:
Kan ikke starte {{forumTopicSubject}}
Hej alle
På forhold tak for hjælpe.
Jeg har en Pgo Dr Big som gik i stykker mens jeg var ude og køre, den sagde en høj Bang lyd, hvorefter den bare helt stoppede. Jeg har tjekket at det ikke er noget med tændrøret der ikke gnister og det er heller ikke noget med at karburatoren der mangler at blive renset og det er heller ikke noget der er gået i stykket omme bag Kickstarterskjoldet det har vi også tjekket. Og nu kan vi slet ikke få den til at starte.
Håber i kan hjælpe.
mar 2006
Følger: 197 Følgere: 189 Scootere: 28 Annoncer: 2 Emner: 1 Svar: 68
apr 2024
Følgere: 36 Emner: 4 Svar: 75
jul 2011
Følger: 18 Følgere: 140 Scootere: 1 Emner: 75 Svar: 1.354
Blander den olie & benzin selv eller skal du gøre den selv
Har du lavet noget på den , lige gyldig hvad det er så nævn det hvis du har
Har den på et tidspunkt da du kørte på den evt opført sig underlig i motoren og pludselig bare begyndt at køre helt normal igen ….
Skal lige huske at nævne for dig , Selv om dit tændrør stadig gnister så må du ikke tro
At den altid er okey og virker optimal , og et helt nyt tændrør kan brænde af efter første tur , eller enda køre rigtig hele dage hvor du slukker din scooter og tænder den igen slukker igen osv osv , indstil den så skal stå natten over , så kan den være defekt næsten morgen igen allerede , hvor den sagtens kan starte motoren op og kører indtil den bliver varm og skal,yde så begynder den at gå ud stille og rolig ,
Poiten med det jeg siger er bare at selv om du ved dit tændrær gnister så det på ingen måde sikker at den ok og virker ,
Min mening omkring dit problem og måden du nævner den bare gav et Bang og gik ud
Lyder meget efter at dit tændrør bare stoppede med at virke fra ene sekund til anden , normal går dår de i stykker på en lidt mere blandet overgang så som pludselig at starte svære op når den kold og af og til så går den lidt ned i RPM hvor den den så lige efter køre igen som intet var sket ,
Alt dette sker ikke over en dag men over måske 14dage tid , og derfor kunne det måske så bare være at dit tændrør bare er sprunget over det og gik i defekt mode omgående …. He he.
Jeg siger ikke det er det , men inden du begynder at skille hele motoren af så sæt lige en 100% nyt tændrør i.
Det eneste du lige skal tjække det er om den har fuld kompression stadigvæk
Fordi den skral du har hørt kan også være din stempelringe som er knækket så lige
Tjek din kompression om det er okey , hvis de er okey så prøv at gør følgede
Sæt nyt tændrør i motoren og prøv at start den ( hvis stadig ikke vil )
Så piller du lige din karburator luftfilter af
Så piller du studsen af nu og fjerner helt.
Så tager du membranen om og tjækker om alle blade ok de bøjet eller evt knækket osv
Huske at de skal lukke 99.9% tæt , det betyder hvis du kikker ind i membranen og lyser med nogen foran den, så må du næsten ikke kunne se lyset ind i membran rundt langs kanterne hvor membranpladerne sætter.
jul 2024
Følger: 11 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 1
for de fine forslag dem vi jeg prøve at kigge på i weekenden
jul 2011
Følger: 18 Følgere: 140 Scootere: 1 Emner: 75 Svar: 1.354
Og hvis du syndes det er det samme kompression som altid jammen så sætter du lige en Helt nyt Tændrør i , for de kan satme drille på måder man ikke selv tror på før det sker for en selv
Men igen du skriver bare hvis det ikke det lykkes for dig…
Kan ikke starte