{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
166 visninger | Oprettet:

Kan ikke starte {{forumTopicSubject}}

Hej alle

På forhold tak for hjælpe.

Jeg har en Pgo Dr Big som gik i stykker mens jeg var ude og køre, den sagde en høj Bang lyd, hvorefter den bare helt stoppede. Jeg har tjekket at det ikke er noget med tændrøret der ikke gnister og det er heller ikke noget med at karburatoren der mangler at blive renset og det er heller ikke noget der er gået i stykket omme bag Kickstarterskjoldet det har vi også tjekket. Og nu kan vi slet ikke få den til at starte.

Håber i kan hjælpe.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan ikke starte
  • #1   31. jul Prøv tjek stempel

  • Marcus
    Marcus Online Tilmeldt:
    apr 2024

    Følgere: 26 Emner: 1 Svar: 66
    #2   31. jul Skete for min ven, noget ved cylinderen er ødelagt, nok stempel.

  • #3   2. aug Da du kørte på den hvor den gav den lyd du nævner , hvor stærk kørte du ca

    Blander den olie & benzin selv eller skal du gøre den selv
    Har du lavet noget på den , lige gyldig hvad det er så nævn det hvis du har
    Har den på et tidspunkt da du kørte på den evt opført sig underlig i motoren og pludselig bare begyndt at køre helt normal igen ….

    Skal lige huske at nævne for dig , Selv om dit tændrør stadig gnister så må du ikke tro
    At den altid er okey og virker optimal , og et helt nyt tændrør kan brænde af efter første tur , eller enda køre rigtig hele dage hvor du slukker din scooter og tænder den igen slukker igen osv osv , indstil den så skal stå natten over , så kan den være defekt næsten morgen igen allerede , hvor den sagtens kan starte motoren op og kører indtil den bliver varm og skal,yde så begynder den at gå ud stille og rolig ,
    Poiten med det jeg siger er bare at selv om du ved dit tændrær gnister så det på ingen måde sikker at den ok og virker ,
    Min mening omkring dit problem og måden du nævner den bare gav et Bang og gik ud
    Lyder meget efter at dit tændrør bare stoppede med at virke fra ene sekund til anden , normal går dår de i stykker på en lidt mere blandet overgang så som pludselig at starte svære op når den kold og af og til så går den lidt ned i RPM hvor den den så lige efter køre igen som intet var sket ,
    Alt dette sker ikke over en dag men over måske 14dage tid , og derfor kunne det måske så bare være at dit tændrør bare er sprunget over det og gik i defekt mode omgående …. He he.
    Jeg siger ikke det er det , men inden du begynder at skille hele motoren af så sæt lige en 100% nyt tændrør i.
    Det eneste du lige skal tjække det er om den har fuld kompression stadigvæk
    Fordi den skral du har hørt kan også være din stempelringe som er knækket så lige
    Tjek din kompression om det er okey , hvis de er okey så prøv at gør følgede

    Sæt nyt tændrør i motoren og prøv at start den ( hvis stadig ikke vil )
    Så piller du lige din karburator luftfilter af
    Så piller du studsen af nu og fjerner helt.
    Så tager du membranen om og tjækker om alle blade ok de bøjet eller evt knækket osv
    Huske at de skal lukke 99.9% tæt , det betyder hvis du kikker ind i membranen og lyser med nogen foran den, så må du næsten ikke kunne se lyset ind i membran rundt langs kanterne hvor membranpladerne sætter.







  • #4   2. aug Tusind tak
    for de fine forslag dem vi jeg prøve at kigge på i weekenden


  • #5   2. aug Ja ellers må du lige vende tilbage …. Bare husk Nils før du begynder at skille det hele af eller bestiller dele osv, så lige sørg for at tjekke om din kompression er okey , du ved tryk på kickstarteren med et tændrør monteret selvfølgelig , og lige når du trykker ned stille og rolig og så mærk om modstanden er den samme den altid har været , hvis du er tvil jammen så plejer det desvære at være noget , fordi den modstand glemmer man ikke den husker man for det meste så snart der trykkes på kickstarteren.
    Og hvis du syndes det er det samme kompression som altid jammen så sætter du lige en Helt nyt Tændrør i , for de kan satme drille på måder man ikke selv tror på før det sker for en selv





    Men igen du skriver bare hvis det ikke det lykkes for dig…


Kommentér på:
Kan ikke starte

Annonce