147 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Finjustering Finjustering

Hvaså gutter.
Har købt et vrag af en knallert og skal have den finjusteret, da den køre vagere end blinde kæmper.

Hvordan lyder det når knallerten har:
For blød trykfjedre
For hård trykfjedre
For blød trimfjedre
For hård trimfjedre
For tung ruller
For lette ruller
For stor dyse
For lille dyse

Og hvilken rækkefølge skal jeg kontrollere hele møjet i?


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Min tørretumbler skal tilsluttes en kontakt. Den skal løftes ned af vaskemaskinen og løftes op igen. 800 kr.
  • Ophæng af 2 spejle + en lampe 1.090 kr.
  • Strøm under min vask 750 kr.
  • Opsætning af svævehylder og billeder 500 kr.
  • Mit toilet tager ikke nok vand ind 1.200 kr.
  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Finjustering
  • #1   8. feb start med dysse så ruller og tryk så trim

  • #2   8. feb
    For at hjælpe dig bedre , så svar lige på dette …

    Hvilken Cylinder sætter det på den og er det 50cc Cylinder eller 70cc cylinder ,
    Spørger om dette for at kunne fortælle dig hvilken størelse af dyser du bør afprøve

    Hvilken Udstødning har du monteret ….

    Eller er hele din Scooteren lovlig med begrænsningerne fjernet som det eneste






  • Anton B
    Anton B Tilmeldt:
    feb 2025

    Følger: 12 Emner: 1 Svar: 2
    #3   8. feb 70cc
    4.1 gr ruller
    86 dyse
    Uden begrænser
    21 mm polini kapurator
    Cdi fra en atv, ved ikke hvilken
    Udstødning har gg varmeskjold
    Resten kender jeg ikke, god blanding af en masse


  • #4   8. feb Hvad for en scooter og hvad heder dit cylinder kit … spørger som sagt fordi der findes jo 70cc sport - 70cc Racing .. Begge setup bruger meget meget forskellige størrelse Hoved dyser og Tomgangsdyser …

    Nævn lige dit cylinderkits navn … ..


  • Anton B
    Anton B Tilmeldt:
    feb 2025

    Følger: 12 Emner: 1 Svar: 2
    #5   9. feb Peugeot ludix
    Kender ikke cylinder kit da det sad på da jeg købte den, fik en kasse med stumper med til en masse forskellige knallerter.
    Tror sku ikke det kan gættes over internettet, og ska derfor fatte, hvordan knallerter opføre sig pågrund af dyse/ruller/tryk/trim


  • #7   9. feb Okey Rolig rolig nu … Jeg er her kun for din skyld …..

    Hvad farve er cylinder og farve er Topstykket ….
    Her er en lidt en Grov forklaring på dine spørgmål.

    1) Rullerne : Hvis de alt for tunge vil din scooter være meget meget død i optræk.
    Fordi kilerem går for hurtig i bund i remskiven ( Død død optræk )

    2) Rullerne : Er alt alt for lette tager Scooter rigtig Mange RPM og stiger langsom op i fart
    Fordi kilerem ikke rigtig arbejder sig ned i remskiven ( Mange RPM langsom fart stigning.

    3) Hvis de er en mellem Ting vil din scooter trække jævnt op i farten uden at virke Død i optrækket ( Muligvis vil du opdage ved 30-35kmt at din scooter mæske falder en smule i RPM og lille smule langsommere optræk fordi lovlig remskiver når de er halvvejs åben så så ændre remskivens løbebaner sig ( eks : “ forstil dig en streg på 45° Grader “ sådan starter din remskive med at åbne sig det er der hvor du har fint og hurtig optræk indtil remskiven nu er halvvejs åben , Så pludselig mens optrækket er god ,” Forstil dig så den streg på 45° grader pludselig ændres til at blive 70°grader “ Det er så der du hvor optrækket og RPM falder sådan relativ meget men den stiger stadigvæk i farten bare langsommere ,
    Og det er faktisk det problem 95% af alle Der har scooter og er lidt nye i det fag stadigvækkommer ud for , da det kan være meget svært at finde den helt rigtig trykfjeder og den passende rulle vægt. , Køber du så en Remskive som måske er 128mm i størelsen eller generelt bare en Remskive fra de kendte Tunings Brand , du ved
    Malossi - Polini - Top performnces - Stage6 - Doppler osv osv , den nye remskivs løbebaner” du ved “ dem som styre remskiven halvdel når den åbner op mens kileremmen løber ned af den mens du holder fuld gas ,, Forstil dig så nu den nye remskives løbebaner
    Bare ligner en streg på 45°grader , så er forskellen mellem den nye tunings remskive og den standarte remskive bare det at De løbe baner har den samme vinkel lige fra start optrækket ( Remskive lukket kileremmen er oppe ) og op til Max Topfart ( Remsvine åben kileremmen er i bund ) Og for at få så vildt et optræk som muligt uden at det påvirker motoren på den måde at den mister effekt så er det man bruger trykfjeder og ruller osv osv …

    4) Trimfjeder bruges i koblingen og bestemmer sådan set hvor når din kobling skal smide/ Give slip på dens koblingsplader , så de kastes ud og Rammer din koblingskål så den begynder at dreje med med Koblingen rundt samt remskiven , og derfra begynder gearkassen så at rør på sig , og det er så det du mærker som optræk eller topfart osv …
    Trimfjederne bruges på en måde til at få det cylinder der monteret op i de RPM hvor dens effekt er stærk nok ?.

    5) Trykfjeder - Rullerne - Trimfjeder De har på en måde en eneklt opgave hver , og desto bedre dine ruller - trykfjeder - trimfjeder arbejder sammen i den korrekte og præcise rækkefølge desto bedre og vildere vil dit Optræk og topfart kunne mærkes

    6) Trykfjeder - Trimfjeder - Ruller, Hvis deres opgave er enkeltvis fortalt , så vil
    Rullers opgave kunne samlingens lidt med en Bil der har Automat gear , Altså de skal sørge for din scooter kan stå i frigear ( Det oplever du som Tomgang ) og de skal sørge for scooteren kommer helt op i topfart ( Det oplever du som Fuld gas ) Trykfjederen skal på en måde sørge for at rullerne ikke skifter gear for hurtig , ( Det opleve du som Den her meget døde optræk med Meget mindre RPM osv eller enda hele tiden bliver i en Bestemt langsom fart ) Så hvis trykfjeder er alt for blød vil du meget muligt komme ud for det og hvis trykfjeder er meget stram så vil RPM være høje og optrækket forbliver enten hele tiden i samme slags gear med mange RPM eller også stiger den i farten meget meget langsom men med mange RPM , og Trimfjedernes funktion er det at de skal sørge for din Scooters gearkasse ikke for kontakt med din Motor før den er oppe i de RPM hvor den har effekt nok til gøre det den skal , Alt hvis nu har fået Ruller og trykfjeder til at arbejde sammen rigtig også dine trimfjeder er alt alt alt bløde så koblingen faktisk smider dens plader ud i koblingskålen allerede ved 1500 RPM Jammen så bliver motoren også meget meget død , eller Rullerne og trimfjederne passer sammen , men trykfjeder er alt for blød, så vil optrække også være meget død … Med andre ord … Disse tre enheder skal hele tiden Arbejde sammen på den måde ( Har svært ved at forklare det ) Husk det fortalt i en lidt grov måde ) Det ligger meget mere i det ,


    Trykfjeder alt For Hård : Mange RPM samtidig føles det at Farten forbliver uændret
    Trykfjeder alt for Blød : Meget meget død optræk & svær af få op i RPM og Fart.
    Trimfjeder alt for Stramme : Mange RPM Og koblingen kan ikke få fat ordenlig i skålen.
    Trimfjeder alt for løse : Scooter begynder at køre i samme sekund du kickstarter ned .
    Ruller alt for tunge : Dødi optrækket svært ved at stige i RPM og
    Ruller alt for lette : Mange RPM næsten ingen optræk & stigning i farten.

    Ved ikke om dette hjælper dig …… jeg har forsøgt at forklare det det du spørger om , Det er så mange forskellige udfald fundet med de 3 systemer når bare en af dem ikke helt ligger på linje med de 2 andre… Men du skal Huske en ting .. Lige meget hvad for et setup din motor har , Lovlig cylinder - vario - remskive - kobling - udstøning osv osv eller ulovlig ccylinder - vario - remskive - kobling - udstødning osv osv så findes der en god og sund indstilling til alle Motor……


Kommentér på:
Finjustering

Annonce