Motorbremsning lige pludselig. Motorbremsning lige pludselig.
Ja lige pludselig er der kommet en hel del problemer med min scooter. Om morgen når jeg køre af sted ja så køre den sgu fint nok kommer fint op på de 90 uden problemer, men det er fordi der er pisse koldt om morgen.. Om efter middagen når jeg køre hjem igen kommer jeg op på de 90 igen uden problemer men efter 3km begynder problemerne, den begynder med sådan noget kør 5meter, brems lidt, kør 5 meter, brems lidt, kør 5 meter, brems lidt.. og det bliver den bare ved med indtil jeg sænker gassen lidt ned til de 80.. men i dag var jeg ude på en lang tur, og alt i alt endte med jeg ikke kunne køre mere en 60 før den begyndte med det pis, og kunne ikke komme en dag over 70.. så altså jo varmer den bliver, jo støre bliver problemet.
Hvad fanden kan det skyldes?
Så er der nogle start problemer, og jeg mistænker at det er fordi den ikke gnister ret meget, i følge min vens far skulle gnisterne hoppe og springe som en sindssyg, men på min kan man kun lige se sådan en række små bette gnister.. vi har prøvet med et andet tændrør med samme resultat.. hvad kan vi gøre for at få den til at gnistre mere??
Og så kan den overhoved ikke gå i tom gang mere.. lige pludselig kan jeg ikke få den til at gå i tomgang, selv om tomgangs dysen er stillet så højt at den vil gå 90 i tomgang ja.. så står den bare lige så stille og går ud efter et øjeblik...
Håber i kan hjælpe.
sep 2003
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 9
Tædnings systemet, kan ikke forstille mig hvordan det skulle have noget at gøre med det, det er en kun ½ år gammel scooter og ja sådan noget sker da ikke lige pludselig at en ledning går over eller sådan noget.. håber jeg da
men tjekker også lige cylinderen i morgen, ved at den har 2 små microridser som stort set ikke kan mærkes og 2 meget små hakker i topstykket, men sådan har jeg altså kørt med det stempel og topstykke i.. bob bob 1 måneds tid nu, og ved ikke hvor længe det har været der, opdagede det bare først for en måned siden..
Hvor meget kan en skidt bundpakning have at sige til det? for bundpakningen har det heller ikke for godt, men for et nyt sodsæt her på tirsdag... og en større dyse..
jul 2003
Følger: 1 Scootere: 2 Svar: 3
sep 2003
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 9
Men min scooter står over ved en ven lige nu, og han er ude og spise så ved ikke hvornår jeg kan komme over og kigge på den, men skriver så snart jeg har været over.
Daniel p, self sidder der en cdi på en pgo hot50..
sep 2003
Følger: 1 Scootere: 1 Emner: 20 Svar: 17
Kan hende du har for stor dyse?
Prøv å gi bånn gass og hold gassen på fult mens du skrur av teninga, så skrur du ut tenn pluggen og ser hvordan farge den har.. er den sjokolade brun er den helt riktig. er den svart har du altfor stor dyse. er den hvit har du for liten dyse (da kan motoren skjære seg!)
Motorbremsning lige pludselig.