949 visninger
|
Oprettet:
Større eller mindre dysse {{forumTopicSubject}}
Der sidder en 102 dyse på en 17.5mm karburator, skal jeg længere op eller ned.
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 662 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.404
Hvad er det for et luftfilter der sidder på.
Er det standard med eller uden snorkel eller er det et åbent filter
apr 2014
Følger: 51 Følgere: 38 Emner: 11 Svar: 53
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 662 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.404
Det ser også lidt mørkt ud tændrøret. Ved du godt det skal have farve som en cocio inden man ryster den
Hakker motoren ikke i det ved fuld gas?
apr 2014
Følger: 51 Følgere: 38 Emner: 11 Svar: 53
Har ikke kørt på den endnu men har givet den gas stående og den lyd fint.
Er 98 et mere passender nummer?
apr 2011
Følger: 6 Følgere: 12 Scootere: 3 Emner: 2 Svar: 79
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 662 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.404
Men du skal have givet motoren mere eller mindre fuld gas for at kunne sige om dysen er rigtig ud fra farven på tændrøret.
Tilkøring betyder bare at cylinderen stadig er lidt ru indvendig og ikke slidt til så hvis man kører for fuld smæk flere minutter ad gangen så kan cyiinder/stempel godt overophede og varmesætte sig el.lign.
Jeg ville lade den varme op nogen minutter i tomgang, køre en lille tur med halv gas uden hjelm, lige lytte om alt lyder rigtig osv.
Så hjelm på og en tur 200meter væk hvor jeg prøver at åbne mere og mere op.
Og så en tur tilbage hvor jeg giver fuldgas og får den helt op i omdrejninger og så bremse hurtigt ned ude på vejen og slukke hurtigt.
Så trække den ind så lade det køle ned og så kigge på tændrøret.
Tomgangsfarven kan godt se anderledes ud så derfor bremser jeg hurtig ned og slukker maskinen i stedet for at trille stille og rolig ind med motoren kørende
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 455 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.136
Mærk hvordan den kører.
Den må hellere få lidt for meget, end lidt for lidt.
apr 2014
Følger: 51 Følgere: 38 Emner: 11 Svar: 53
Den kører uden problemer, men synes den er blevet en del langsommere i det hele taget, både acceleration og topfart
apr 2014
Følger: 51 Følgere: 38 Emner: 11 Svar: 53
apr 2011
Følger: 6 Følgere: 12 Scootere: 3 Emner: 2 Svar: 79
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 455 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.136
Hvad angår dysevalg, så findes der en vældigt interessant sætning.
"Hvor lavt tør du gå"
Den vil yde mest med en dyse der er lige i underkanten, da forbrændingen vil være lidt forhøjet.
Men slidtagen vil være meget højere.
Men igen, det er tiltænkt til banebrug, hvor der kan være ære og store pengesummer at hente.
Start ud med at måle din squish.
Ved du ikke hvad jeg snakker om, så se min video.
Større eller mindre dysse