{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Større eller mindre dyse?
  • #1   25. sep 2015 et tændrør er ikke en spåkugle og jeg er ikke sigøjner et tændrør indikere kun delvis om din dysse er den rigtige der er flere faktorer der spiller ind

  • #2   25. sep 2015 Præcis. Men ville mene lidt større dyse ud fra farven at vudere

  • #3   25. sep 2015 Hvis ellers scooteren kører som den skal, så er den farve der helt perfekt..

  • #4   25. sep 2015 Det skal være mørkebrun/nøddebrun

  • #5   25. sep 2015 Nej, det skal ha samme farve som en Cocio som ikke er rystet.. Lys brun..

    Den farve der er perfekt..

    Desuden er jeg ret sikker på tændrøret ikke har kørt ret langt, og derfor ikke har fået helt fuld farve endnu..
    - Har jeg ret i det Philip?


  • #6   25. sep 2015 Har altid fået at vide 2 takt skal være nøddebrun og det har altid virket for mig. Tager du en standard scooter er den også typisk mørkebrun

  • #7   25. sep 2015 En standard scooter kan også sagtens køre med en lille smule for stor dyse uden du ligger ret meget mærke til det grundet den lave/dårlige ydelse sådan en standard 50cc har.

    De fleste vælger at køre med en dyse der 1-2 numre over det optimale "for at være på den sikre side".

    Phillip: Dit tændrør ser fornuftigt ud.
    Men er det et PGO klistermærke jeg ser på den Jog R forskærm i baggrunden?.


  • #8   25. sep 2015 Ja er det ikke normalt man er på den sikre side da? smiley

  • #9   25. sep 2015 6440 Fabrikanterne dyser dem typisk højere end nødvendigt, for at undgå problemer..
    Og som du ved er ingen motore ens..
    Dyser de dem alle lige på grænsen, vil der være en enkelt engang imellem som så har for lille dyse og vil få problemer..
    Det er ikke dem der skal betale benzinen..
    Det er tilgengæld dem der skal betale reperationerne i garanti periode..

    Præcis det samme gælder for personbiler, lastbiler, traktorer osv. Osv..


  • #10   25. sep 2015 Hvis man ikke ved noget om motore er det bedre at dyse den for højt jo..

    Men ved man hvad man laver, er der effekt at hente i den rigtige dyse, og samtidig benzinøkonomi og levetid på delene..


  • #11   25. sep 2015 Ja er jeg udmærket klar over ralle, men jeg dyser nu altid 2 numre over hvad jeg ved er ok. Og du får jo ikke ligefrem 1hk mere pga af det

  • #12   25. sep 2015 6440stj:
    Det må jo være op til den individuelle person at vurdere.
    Men hvis man er i tvivl om den er dysset korrekt men man synes maskinen kører fint, så dyser de fleste lige en smule mere op.

    Biler er et godt eksempel på hvordan en ændring af styrboksen kan hive en fornuftig mænde HK og NM ud af de fleste motorer men stadig bibeholde holdbarheden.
    Det er simpelthen fordi fabrikanterne ændre diverse timinger osv så motoren er så holdbar som fysisk muligt og kører som den skal.

    Men det er et emne vi kan diskuterer i evigheder.


  • #13   25. sep 2015 Ja på dieselbiler med turbo, det giver jo næsten ikke en skid på benziner uden tryk

  • #14   25. sep 2015 Det giver skam også på biler uden tryk, bare ikke i nærheden af lige så meget, og oftest ikke pengene værd.
    Da det ville tage længe om at tjene pengene hjem på forbruget, og er det hestene man går efter kan de hentes billigere på anden måde..


  • #15   25. sep 2015 Fandme ikke meget da! Har en kammerat der chipper biler og benziner giver ikke en skid med mindre du har modificeret noget i forvejen plus det er alt for dyrt og bøvlet. Men du har en mening og jeg har en mening:) god weekend

  • #16   25. sep 2015 Det er fordi du er vant til og se hvor meget der bliver hentet på diesel biler, så synes du pludselig det ser utrolig småt ud hvad der bliver hentet på benzin.

    Det også noget andet hvis har prøvet at arbejde med det, så mærker du forskellen på bilen indenfor en halvtime.
    En ting er hvad du ser på papiret, en hel anden ting er hvad du oplever på vejen hvor det faktisk gør en forskel.
    Tallene på papiret kan du i bund og grund tørre røv i, du skal ud at mærke forskellen.

    At vi så hurtigt kan blive enige om at der burde reguleres i prisen alt efter om det er benzin og diesel, og om det er med og uden tryk, da biler med tryk jo henter noget mere end biler uden.
    En benzin uden tryk burde ikke koste mere end 1000 kr, og det vil mange endda stadig mene er for dyrt i forhold til den nuværende på 3500 kr.

    Men lad det ligge da pris er en meget individuel mening.


  • #17   25. sep 2015 6440 Jeg tror ofte ikke helt du forstår det man skriver til dig?

    Du siger jeg har min, og du har din mening..
    - Som jeg ser det er meningen da den samme lige i dette tilfælde?
    - Altså på biler uden tryk er det oftest ikke pengene værd, da hestene kan hentes billigere andre steder..

    Hvad hedder din kammerat der chipper biler? Og hvor/hvem chipper han for?

    Kender efterhånden en del rundt om i landet der har med det emne at gøre..


  • #18   25. sep 2015 En der hedder dennis fra bylderup

  • #19   25. sep 2015 Han gør det selv

  • #20   25. sep 2015 Haha ja oki.. Dennis fra Bylderup.. smiley
    Aner sjovt nok ikke hvem han er..

    Dog kender jeg Thomas Landberg (chiptuning.nu, tidligere Landberg.dk).
    Steen som åbner og lodder de nye styreboksen for Landberg er jeg barndomskammerat med.
    Kim Ritterbush (Rittersport).
    Søren Fredslund (Fredslund).
    Rene Nyman fra RH Motorsport.
    Per Fra Scantune.dk
    Osv..
    Har snakket med andre på nettet, men det er dem der oppe jeg kender personligt..

    Har haft biler ved dem alle..
    - Både benzin og diesel, dog alle med tryk.


  • #21   25. sep 2015 Nej men ved bar han gør det ved en del biler. Han har en hjemme side også, men har fået lavet en del ved agergaard smiley

  • #22   25. sep 2015 Link?

  • #23   25. sep 2015 Kan jeg skaffe dig i morgen. Men du vil vel kun have det som bevis hehe

  • #24   25. sep 2015 Nej, kunne da være sjovt at se hvad han har lavet og laver..
    Mente ellers at have hørt om de fleste i dk der chipper biler.. smiley


Kommentér på:
Større eller mindre dyse?

Annonce