{{ group.groupName }}
Medlemmer: {{group.memberCount}}Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Andre forumemner med "Større eller mindre"
større eller mindre??
hej sg. ville lige høre hvad i vil sige om der skal større eller mindre dyse i? der sidder 90 i nu til: stage 6 sport pro 17,5mm dellorto malossi multivar stage6 replica knæk og sådan.
hej sg. ville lige høre hvad i vil sige om der skal større eller mindre dyse i? der sidder 90 i nu til: stage 6 sport pro 17,5mm dellorto malossi multivar stage6 replica knæk og sådan.
Skrevet af: Patrick L - 18. apr 2011
større eller mindre?
Hey! Tror I, at der skal mindre eller større dyse i? Den dør ud når jeg giver okay gas med powerfilter, men kører udemærket med std på? Evt. andre ting der kunne løse mit problem? :)
Hey! Tror I, at der skal mindre eller større dyse i? Den dør ud når jeg giver okay gas med powerfilter, men kører udemærket med std på? Evt. andre ting der kunne løse mit problem? :)
Skrevet af: Mads J - 17. maj 2010
Større eller mindre dysse
Der sidder en 102 dyse på en 17.5mm karburator, skal jeg længere op eller ned.
Der sidder en 102 dyse på en 17.5mm karburator, skal jeg længere op eller ned.
Skrevet af: Ali C - 21. jun 2016
Spar penge på din forsikring
jan 2009
Følger: 102 Følgere: 84 Scootere: 5 Svar: 4.344
maj 2014
Følger: 2 Følgere: 126 Scootere: 1 Emner: 40 Svar: 937
jul 2011
Følgere: 111 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 12.297
maj 2014
Følger: 2 Følgere: 126 Scootere: 1 Emner: 40 Svar: 937
jul 2011
Følgere: 111 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 12.297
Den farve der er perfekt..
Desuden er jeg ret sikker på tændrøret ikke har kørt ret langt, og derfor ikke har fået helt fuld farve endnu..
- Har jeg ret i det Philip?
maj 2014
Følger: 2 Følgere: 126 Scootere: 1 Emner: 40 Svar: 937
mar 2009
Følger: 59 Følgere: 70 Scootere: 9 Svar: 1.864
De fleste vælger at køre med en dyse der 1-2 numre over det optimale "for at være på den sikre side".
Phillip: Dit tændrør ser fornuftigt ud.
Men er det et PGO klistermærke jeg ser på den Jog R forskærm i baggrunden?.
maj 2014
Følger: 2 Følgere: 126 Scootere: 1 Emner: 40 Svar: 937
jul 2011
Følgere: 111 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 12.297
Og som du ved er ingen motore ens..
Dyser de dem alle lige på grænsen, vil der være en enkelt engang imellem som så har for lille dyse og vil få problemer..
Det er ikke dem der skal betale benzinen..
Det er tilgengæld dem der skal betale reperationerne i garanti periode..
Præcis det samme gælder for personbiler, lastbiler, traktorer osv. Osv..
jul 2011
Følgere: 111 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 12.297
Men ved man hvad man laver, er der effekt at hente i den rigtige dyse, og samtidig benzinøkonomi og levetid på delene..
maj 2014
Følger: 2 Følgere: 126 Scootere: 1 Emner: 40 Svar: 937
mar 2009
Følger: 59 Følgere: 70 Scootere: 9 Svar: 1.864
Det må jo være op til den individuelle person at vurdere.
Men hvis man er i tvivl om den er dysset korrekt men man synes maskinen kører fint, så dyser de fleste lige en smule mere op.
Biler er et godt eksempel på hvordan en ændring af styrboksen kan hive en fornuftig mænde HK og NM ud af de fleste motorer men stadig bibeholde holdbarheden.
Det er simpelthen fordi fabrikanterne ændre diverse timinger osv så motoren er så holdbar som fysisk muligt og kører som den skal.
Men det er et emne vi kan diskuterer i evigheder.
maj 2014
Følger: 2 Følgere: 126 Scootere: 1 Emner: 40 Svar: 937
jul 2011
Følgere: 111 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 12.297
Da det ville tage længe om at tjene pengene hjem på forbruget, og er det hestene man går efter kan de hentes billigere på anden måde..
maj 2014
Følger: 2 Følgere: 126 Scootere: 1 Emner: 40 Svar: 937
mar 2009
Følger: 59 Følgere: 70 Scootere: 9 Svar: 1.864
Det også noget andet hvis har prøvet at arbejde med det, så mærker du forskellen på bilen indenfor en halvtime.
En ting er hvad du ser på papiret, en hel anden ting er hvad du oplever på vejen hvor det faktisk gør en forskel.
Tallene på papiret kan du i bund og grund tørre røv i, du skal ud at mærke forskellen.
At vi så hurtigt kan blive enige om at der burde reguleres i prisen alt efter om det er benzin og diesel, og om det er med og uden tryk, da biler med tryk jo henter noget mere end biler uden.
En benzin uden tryk burde ikke koste mere end 1000 kr, og det vil mange endda stadig mene er for dyrt i forhold til den nuværende på 3500 kr.
Men lad det ligge da pris er en meget individuel mening.
jul 2011
Følgere: 111 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 12.297
Du siger jeg har min, og du har din mening..
- Som jeg ser det er meningen da den samme lige i dette tilfælde?
- Altså på biler uden tryk er det oftest ikke pengene værd, da hestene kan hentes billigere andre steder..
Hvad hedder din kammerat der chipper biler? Og hvor/hvem chipper han for?
Kender efterhånden en del rundt om i landet der har med det emne at gøre..
maj 2014
Følger: 2 Følgere: 126 Scootere: 1 Emner: 40 Svar: 937
maj 2014
Følger: 2 Følgere: 126 Scootere: 1 Emner: 40 Svar: 937
jul 2011
Følgere: 111 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 12.297
Aner sjovt nok ikke hvem han er..
Dog kender jeg Thomas Landberg (chiptuning.nu, tidligere Landberg.dk).
Steen som åbner og lodder de nye styreboksen for Landberg er jeg barndomskammerat med.
Kim Ritterbush (Rittersport).
Søren Fredslund (Fredslund).
Rene Nyman fra RH Motorsport.
Per Fra Scantune.dk
Osv..
Har snakket med andre på nettet, men det er dem der oppe jeg kender personligt..
Har haft biler ved dem alle..
- Både benzin og diesel, dog alle med tryk.
maj 2014
Følger: 2 Følgere: 126 Scootere: 1 Emner: 40 Svar: 937
jul 2011
Følgere: 111 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 12.297
maj 2014
Følger: 2 Følgere: 126 Scootere: 1 Emner: 40 Svar: 937
jul 2011
Følgere: 111 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 12.297
Mente ellers at have hørt om de fleste i dk der chipper biler..
Større eller mindre dyse?