725 visninger
|
Oprettet:
Mere effekt ved skift af krumtap.. :D {{forumTopicSubject}}
Jeg har hørt en lille fugl synge om at hvis man skifter fra en rod 80 krumtap. til en rod 90 eller 85 krumtap. og smider en spacer på.
så skulle det give mig noget mere massefylde i motoren,og på den måde mulighed for at hive flere heste ud af fx team speed
har hørt at det var sådan at MBK og høgh, fik deres maskiner til at smide næsten 24 hk..
er der noget om det eller?
nok mest et spørgsmål for eksperten..
aug 2003
Følger: 119 Følgere: 135 Scootere: 20 Emner: 9 Svar: 716
Tilmeldt:
okt 2005
Følger: 82 Følgere: 130 Scootere: 12 Emner: 48 Svar: 6.101
jul 2007
Følger: 58 Følgere: 55 Scootere: 4 Emner: 16 Svar: 270
men jon, ved du om høgh eller MBK har kørt med rod 90 eller rod 85?
jan 2006
Følger: 97 Følgere: 93 Scootere: 5 Emner: 222 Svar: 1.225
men altså efter hva jeg selv ved, så har jeg fået flest hk ud af en alm rod 80, som var på pata negra - 21 hk
efter hva jeg har lært så skal ens krumtaphus jo være så lille som muligt, men når du sætter en større rod i, får man selvfølgelig mindre under komposition, så der ikk er så meget modstand,, men så det bare om det virker, der er mange der oss har smidt 22.xx - 23.xx med en rod 80 så det er svært at svare på
jul 2007
Følger: 58 Følgere: 55 Scootere: 4 Emner: 16 Svar: 270
jan 2006
Følger: 97 Følgere: 93 Scootere: 5 Emner: 222 Svar: 1.225
jul 2007
Følger: 58 Følgere: 55 Scootere: 4 Emner: 16 Svar: 270
men havde bare hørt at det var en af "hemmelighederne" til at få det sidste ud af motoren.
selvfølgelig er en ordenlig flowoptimering og sådan os ekstremt vigtigt
Mere effekt ved skift af krumtap.. :D