1.186 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

Puch monza topfart... Puch monza topfart...

Hej SG!

Jeg målte lige min Monza i dag efter den er blevet lavet helt tæt i kabu og ved udstødningen, den kørte 50 men inden kørte den 60-65 og kunne tage mange flere omdrejninger og så trækker den bedst når den er kold.

Opsætning:
17 mm bing med for stor dyse
Std cylinder uden plump og boret ekstra op
28 mm forrør
13-40 gearing

Hvad skal jeg gøre for at få den til at køre sådan igen?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af 5g til tv 1.700 kr.
  • Græsslåning 500 kr.
  • Beskæring af 10 m bøgehæk 2.800 kr.
  • Bicycle Adjustments 300 kr.
  • Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Puch monza topfart...
  • #1   23. aug 2013 øhh et skud i tågen når du selv siger forstor dysse hvad tror du så mest der re galt

• #2   23. aug 2013 Ja det ved jeg godt, men det har den altid kørt med og der har der ikke været noget.
    Og så for stor er den heller ikke

• #3   23. aug 2013 nej men i det at den har været utæt så har den nok passet det kan du vel nok se så i med en mindre dysse

• #4   23. aug 2013 Så med en mindre dyse, så vi jeg få min topfart tilbage og så kan den også tage en del flere omdrejninger eller hvad?

• #5   23. aug 2013 ja

• #6   23. aug 2013 Okay, det prøver jeg så.
    Tak for svaret smiley

• #7   23. aug 2013 Hvis indsugningshullet i cylinderen ikke er boret større end 17mm, og stemplet ikke er hakket for meget, så havde jeg prøvet med en 70'er dyse, og nålen i 2'et hak fra oven.

• #8   23. aug 2013 Indsugningshullet er boret så meget op at det ikke hjælper at hakke stemplet.
    Hvor kan man se henne hvor stor den dyse som sidder i er?

• #9   23. aug 2013 det skulle meget gerne stå på kanten af dysen.. (hovedet eller hvad man nu siger)

• #10   24. aug 2013 Hvordan kan den være "boret så meget" at det ikke giver noget at hakke den?

• #11   24. aug 2013 Fordi at når stemplet er i top er der helt åben ned i gennem indsugning

• #12   24. aug 2013 Ja self, men hvis du hakker stemplet forlænger du jo åbningstiden og dermed øger effekten hvis det selvfølgelig gøres ordenligt smiley

• #13   24. aug 2013 Det er super vigtig, at stemplet KUN hakkes således, at stemplet IKKE blokere indsugningshullet i cylinderen, når stemplet er i top.
    Dvs at den del af stempelskørtet, man kan se igennem indsugningshullet på cylinderen, når stemplet er i top, det er det ENESTE man skal fjerne.
    Det er ret simpelt, man mærker bare stemplet op med en tusch eller ridsespids, gennem indsugningshullet på cylinderen, også fjerner man bare det markerede område på stempelskørtet, med en rundfil eller lign.
    Det er super vigtig, at det kun er det markerede område på stemplet man fjerner, da man ellers risikere at stemplet "styre" forkert i cylinderen, og det kan sagtens give uro/rystelser i motoren, ved høje omdrejninger.
    Man må ligeledes heller ikke, fjerne mere af stempelskørtet end nødvendigt, da man så risikere at motoren drukner, fordi indsugningstiden er blevet alt for lang.
    Man hakker også kun stemplet i indsugningssiden, ALDRIG på udstødningssiden.
    På rigtig mange cylindersæt, er det ikke mere end 2-3mm der skal fjernes fra stemplet, før det er hakket helt korrekt.
    Et stempel der er tilpasset 100% korrekt, til den cylinder stemplet skal køre i. Kan give mellem 7-10 km/t på toppen, samt rigtig god trækkraft og optræk.

• #14   25. aug 2013 Tak for fifene HÆKKE! smiley
    Jeg kan kun se ca 2 mm af mit stempel når det er i top og jeg har fået af vide at det ikke ville give noget ekstra at fjerne de 2 mm

• #15   25. aug 2013 Ok, men vedkommende der har sagt at det ikke betyder noget, ved tilsyneladende ikke noget om det.
    Fakta er at hvis de 2mm fjernes, så åbner stemplet tidligere for indsugning af frisk gas, hvilket giver en bedre fyldning af krumtaphuset, og dermed også mere benzin til forbrændingen.
    Dette giver et bedre momet, og dermed bedre optræk og trækkraft, samt en smule på toppen (5-7km/t)

• #16   27. aug 2013 Så hvis de sidste 2 mm bliver fjernet vil det give bedre optræk, moment og lidt på toppen?

• #17   27. aug 2013 Ja, den kommer i hvert fald til at trække bedre

• #18   27. aug 2013 Okay, hvad så hvis jeg også får planet topstykket, vil man så kunne mærke det?

• #19   27. aug 2013 Ja helt klart, det er bare rigtig vigtig at du ikke planer topstykket for meget, da du så risikere at stemplet slår imod topstykket

• #20   28. aug 2013 Hvor meget skal jeg så cirka fjerne?

• #21   28. aug 2013 Du skal fjerne det, som du kan se igennem indsugningshullet, når stemplet er i top.

• #22   29. aug 2013 Okay, mange tak for hjælpen! smiley

Kommentér på:
Puch monza topfart...

Annonce