352 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Hvor meget rem? Hvor meget rem?

Jeg er den heldige ejer af en Honda X8R, der efter min egen mening er en fed "vogn".
Der er monteret Athena 47.6, 17.5mm karburator og Hebo-variator + Polini blæsehjul på den. Den går skide godt med delene, men jeg synes, den slider en del på remmen, hvilket resulterer i, den bliver langsommere på toppen (accelerationen er cirka den samme). Med ny rem går den omkring 95, men lidt efter lidt falder topfarten til lige godt 80 og det er jo lidt træls. Derfor ville jeg høre om det er normalt eller om der kan være noget galt? Slider en tun-variator mere på remmen end den originale? (Den er jo større i diameter, men jeg ved ikke om det har noget at sige)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fejlfinding og reparation af kabel 1.000 kr.
  • Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Sæt vaskemaskine til (el) 500 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • elektriker 600 kr.
  • Mounting of TV on wall 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor meget rem?
  • #1   9. aug 2003 Hvis det var mig, så ville jeg købe en Polini eller Malossi Kevlar Kilerem, de holder sku godt.

• Ronny f
    Ronny f Tilmeldt:
    aug 2003

Følger: 1 Scootere: 1 Svar: 2
    #2   9. aug 2003 for det ikke skal være løgn så giver selv remme en lille smule på toppen, den bedste du kan få er top racing.

• Stig J
    Stig J Tilmeldt:
    aug 2003

Følger: 1 Svar: 1
    #3   13. aug 2003 Hejsa

Jeg har 2 spørgsmål.........

Jeg er selv den heldige ejer af en pgo hot 50! Men jeg vil gerne have en Polini kilerem og Polini ruller på den, men er der nogen der ved hvor man kan købe dem og hvor de evt. er billigst???

På forhånd tak boyz

• #4   14. aug 2003 Jeg kører med en standard RMS-rem til 169, men den er muligvis ikke helt holdbar nok?! Hvilken rem er den bedste holdbarhedsmæssigt? Hvor meget rem er det normalt, der ligger i "variatorhuset"? Jeg mener: remmen bliver jo en smule slidt og der kommer til at ligge noget støv i huset...

• #5   15. aug 2003 Det kan også være din trykfjeder der er lidt for stram, og resultere i at remmen bliver slidt hurtigt.
    Eller hvis du ikke kører den til ordentligt, så bliver den hurtigere slidt/går i stykker.

• #6   4. sep 2003 Hvad for en trynfjeder køre du med, for hvis den er for stram gør den det der......

Kommentér på:
Hvor meget rem?

Annonce