{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
392 visninger | Oprettet:

Hvorfor køre han hurtigere? {{forumTopicSubject}}

Hey SG.
Mig og min kammerat har en hot hver og vil gerne spørge om hvorfor hans køre hurtigere end min?
Vi har det samme opsætning udover han har malossi sport 50ccm og jeg har DR Racing 70ccm
De begge er indstillet nogenlunde.. ellers er alt std på dem begge.. og hvad kan jeg gøre for at køre hurtigere?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor køre han hurtigere?
  • #1   12. feb 2017 Svaret er stemplet du tuner din mer. andet rør på eller får den indstillet nået mer måske en tun variator med en ledt strammer Trykfjeder
    PS jeg har en Malossi sport trøkfjeren til 50


  • #2   12. feb 2017 Indstillet nogenlunde, nok allerede der har du dit svar.

  • #3   12. feb 2017 Trykfjederen har intet med topfarten at gøre.
    Forskellen ligger nok i udstødningen.
    Den ene er nok ubegrænset, uden at i ved det.


  • #4   12. feb 2017 det er fordi når man sætter en 70cc cylinder på så kræver det du opgrader din motor på andre områder også for at få et positiv resultat
    men du skal i det mindste
    dys op sports filter ellement i lidt strammere trykfjeder 1 eller 2 gram lettere ruller og juster så skulle du gerne nemt rykke fra ham
    hvis du vil køre hurtigere så opgradere til
    større karburator og anden uds og sports variator + trykfjeder


  • #5   12. feb 2017 Den har ikke brug for en anden trykfjeder, for at opnå topfarten.
    Den glider næppe på remmen ved 60kmt, da remskiverne er klemt så meget sammen, så trykket fra fjederen bliver ret så stor.
    Uanset trykfjederens Kg.


  • #6   12. feb 2017 Eneste forskel på de to cylindre er at 70cc er bredere.
    Stemplet vandter samme Længde hver gang.

    Ergo er 70cc stemplet tungere, der er mere luftmodstand og friktion mod cylindervæggene når det skal bevæge sig.

    Det store stempel kan derfor ikke fise op og ned lige så mange xTusind gange i sekundet, så derfor kan din krumtap ikke komme til at snurre lige så hurtigt.

    Hvis den enes krumtap snurrer hurtigere, så snurrer baghjulet også hurtigere rundt. Medmindre den ikke kan trække gearingen helt ud selvfølgelig.
    Men et 50cc sport kit kan sagtens trække fuldt ud.
    Normalt 70cc sportskit på hot = max power ved 7500-9500 omdr/min afhængig af om du kører med gg, 9k eller en knæk udstødning der først går i resonnans med cylinderkittet og ydermax ved måske 9900omdr/min.

    50cc sportskit ligger typisk på 8000-10500 omdr/min.
    selvfølgelig dyset ind og rullet ind så den accelererer med det omdrtal hvor cylinder går i resonnans med udst og yder max. Men eller forholdsvis standard.


    70cc kit har masser af dejlig drejningsmoment og træk i mellemområdet (acceleration) men ikke helt samme top speed ability

    50cc kit skriger lige det højere og kan derfor lige tage lidt flere skridt i sekundet når den får lov at løbe uden for meget modstand. Måske +15% højst.


  • #7   13. feb 2017 En 70cc og resten std??

  • #8   13. feb 2017 Siger det ikke næsten sig selv, at 70cc bruger 20% mere ilt og benzin end 50cc:)
    For at få en 70cc cylinder op på samme rpm, så skal du osse have 20% mere flow.

    I bund og grund, så kan din ven indstille sin til de højere rpm, og få et bedre optræk osse, og ikke kun den højere fart, så går hans bare med små 800-1000rpm mere i optrækket, og udsættes for en mindre modstand med den lavere gearing.
    En 50cc cylinder kræver ikke de store ændringer i resten af opsætningen for at yde godt, hvor det kræver flere småting for en 70cc, da intet i en standart scooter er opsat til 70cc.

    mvh


  • #9   13. feb 2017 præcis han skal opgradere hans motor på flere punkter for at få fuld udnyttelse af den 70cc cylinder

  • #10   13. feb 2017 Skift din udstødning til en R-Setup 11K.
    Så er det slut med at din vens er hurtigst.
    Så kan han slet slet ikke følge med, overhoved.


  • #11   14. feb 2017 Umiddelbart kører han osse med standart karburator, det er osse en stor hæmmer.

    mvh


Kommentér på:
Hvorfor køre han hurtigere?

Annonce