{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
898 visninger | Oprettet:

Både primær og sekundær gearing samtidig?? Stylepro og malossi ?? {{forumTopicSubject}}

Hvis man har malossi HTQ primær 15/41 gearing monteret. Hvad vil det så gøre at smide en stylepro sekundær 14-41 gearing i også.

Vil gearing så ikke blive endu højere og topfarten vil stige yderligere? Men hvor meget snakker Vi om?? Syns ikke det gav rigtig noget og sætte en primær 15-41 gearing i.

her er tale om en sonic AC Minarelli motor

vi taler her om begge gearinger monteret samtidig

opsætning
Stage 6 Racing MK2 cylinder (out OFF box)
Skulle jo efter sigende værende forbedrede porttider. Squisen er precis 0,60 mm

Dobler endurange krumtap, polini lejer.

Malossi VL 14 membran.

VOCCA aluminium indsugning studs og indsuningaforstærker

28 mm pwk karburator med dyse 148

Overrange remskiver og overrange vario fra malossi. 3g ruller og 30 kg trykfjedder.

Bred kevlar kilerem.

Stage 6 torch control kobling og st6 wingcooler.

Malossi HTQ 15-41 primær gearing

Malossi tc unit ubegrænset

Nakuro 32,000 volt tændspole

Iridium tændrør grad 9

R-setup racer tænding

R-SETUP OVERRANGE BLÆSER HJUL

Stage 6 R1400 udstødning

alt er købt fra sprit nyt


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Både primær og sekundær gearing samtidig?? Stylepro og malossi ??
  • #1   1. jun 2018 Du bør ikke tilføje en gearing mere.
    Har du mobteret en omdrejningstæller?
    Hvad er din topfart nu?

    Måske du skulle have haft monteret en 17/40 prinær istedet for.
    Men jeg skal kende dine omdrejninger ved 60kmt, 80kmt og 100kmt.


  • #2   1. jun 2018 Kan der begrundes hvorfor?

    Har ikke omdrejningtæller på. ??

    Topfarten er kun sølle 90 kmt efter garmin gps


  • #3   1. jun 2018 Kan anden gearing fx malossi 17-40 monteres uden der skal skiftes pakdåser og lejer igen ?

    Er det helt galt hvis jeg nu bare prøver smide den sekundære gearing i jeg allerede har liggende også ?

    Vil det ikke bare øge min gearing ?


  • #4   1. jun 2018 Det skal også lige nævnes at overstående ikke er prøvet med den nyindkøbte stage 6 r1400 udstødning endu. Den er bestilt men er ikke kommet hjem endu.

    Har kun kørt med yazuni c16

    Men den større udstødning gir vel ikke så meget vi kommer godt over 100 kmt vel ? Så gerne den kunne rende omkring de 120


  • #5   2. jun 2018 På med en omdrejningstæller.
    Stage 6 Racing skal ligge omkring 11.500-12.500 rpm med C16, så vidt jeg ved og cirka 13.500 rpm med R1400 på.

    Er det en C16 City og har du haft demonteret lyddæmperen og set efter om der er en begrænsning i selve dæmperen?


  • #6   11. jun 2018 Udstødning skiftet til stage6 R1400

    Ønsker ikke ofre mere på en jog nu, det har koster mig helt utroligt mange penge nu. Så omdrejningstæller bliver ikke aktuelt.

    Har lidt mistænkt mine evner til indstilling af karburator til værende ikke gode nok.

    Tror det kan begrunde dens evne til ikke ville tage omdrejninger nok, af hvad jeg føler så kommer den ikke i nærheden af 14,500 Rpm. Samme med den har lidt Tendens til at blive varm.
    Min teori er den nu ikke reagere på omdrejnings skruen og den mistænkt for køre de lidt høje omdrejninger i tomgang på hoveddysen.

    Omdrejningerne reagere på luftskruen istedet ??.
    Og ja jeg er klar over hvilken der er hvad.


  • #7   11. jun 2018 Hoveddysen har intet med tomgang at gøre.

    Jeg tænker at det er på tide at du tager dig en dags skruepause og læser manualen til Dellorto.
    Den beskriver funktionen og indstillingerne og det er samme metode til næsten alle karburatoren til 2 takter.

    Bare søg på google efter den.
    Den er på 50-60 sider, men det er guld læsning.


  • #8   11. jun 2018 Jeg ved godt hovedysen ikke har noget med tomgangen at gøre. Men har ladet mig fortælle a den lokale motocross mekaniker MX-stik at indstiller man sin karburator ukorrekt får man selfølgelig et dårligt resultat og en motor som går omdrejninger på hovedysen og luftskruen. Og det er selfølgelig helt forkert.

    Skrue pause. Ja tak. Læsning, ja tak.

    Forfra med indstilling må jeg nok hellere.


Kommentér på:
Både primær og sekundær gearing samtidig?? Stylepro og malossi ??

Annonce