1.645 visninger
|
Oprettet:
Powerfilter {{forumTopicSubject}}
Vil et powerfilter, kunne fungere på en std karburator hvis man skruer op for luftskruen? Har nogle venner som siger det vil fungere? Eller skal man have en større karburator for at den kan køre med powerfilter. Obs: skal lige siges at scooteren ikke er tunet det store, kun pillet Skive og tragt
jan 2008
Følger: 2 Følgere: 38 Scootere: 1 Emner: 13 Svar: 2.681
Den vil sikkert godt kunne køre og starte, men sikkert ikke særlig godt, og det vil slide på din motor, og det vil larme meget mere, og du vil ikke kunne køre i regnvejr.
Der er faktisk ikke rigtig nogle fornuftige argumenter for at montere sådan et power filter på en lovlig hverdags scooter, så mit råd er at lade være.
nov 2018
Følger: 19 Følgere: 6 Scootere: 1 Emner: 5 Svar: 28
jul 2004
Følger: 31 Følgere: 29 Scootere: 26 Emner: 29 Svar: 1.873
feb 2019
Følger: 9 Følgere: 86 Emner: 14 Svar: 31
nov 2018
Følger: 19 Følgere: 6 Scootere: 1 Emner: 5 Svar: 28
jan 2008
Følger: 2 Følgere: 38 Scootere: 1 Emner: 13 Svar: 2.681
Der vil uden tvivl komme mere skidt i motoren med et powerfilter, hvilket resulterer i større slitage.
Og regner det og der kommer vand på filteret, så risikerer du at få et stort problem da vand ikke kan komprimeres.
Powerfilter er kun til meget højtydende bane maskiner hvis du spørger mig.
nov 2018
Følger: 19 Følgere: 6 Scootere: 1 Emner: 5 Svar: 28
feb 2019
Følger: 9 Følgere: 86 Emner: 14 Svar: 31
jul 2017
Følger: 11 Følgere: 106 Scootere: 5 Emner: 44 Svar: 875
Ellers ville crossere jo også suge en masse lort de kører også kun med skum filtre, i et miljø der er mindst 50 gange mere beskidt end vejen.
jul 2011
Følgere: 111 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 12.297
.. og hvor lang er det nu lige levetiden er, på en cylinder monteret på en bane crosser?
jan 2008
Følger: 2 Følgere: 38 Scootere: 1 Emner: 13 Svar: 2.681
Folk som ikke kan finde ud af at servicere deres bremser, rense deres karburator, ikke ved hvordan man dyser en motor ind osv. osv. osv. Hvor ofte tror du lige de husker, og kan finde ud af at servicere deres luftfilter?
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 456 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.134
1. Aluminium racing/Evo cylinder
2. Minimum 19mm karburator
3. Knækudstødning eller 11K
jul 2017
Følger: 11 Følgere: 106 Scootere: 5 Emner: 44 Svar: 875
Og hvad betydning skulle det have for mit argument at deres stempler ikke varer særlig langt tid?
Hvis din kommentar skal forstås som om at Det er luftfilterets skyld at deres stempler ikke varer mere end 20 timer, så er du forkert på den.
Det er sku nok mere det med at de kører med 12000 rpm i 20 timer.
jul 2011
Følgere: 111 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 12.297
Nu er 12.000 rpm jo ikke unormalt for en mildt tunet scooter..
En standard begrænset scooter tager gerne over 10.000 rpm..
Kort sagt så betyder filtreringen af luften alt for holdbarheden på cylinderkittet..
- Metal mod metal slider ikke ret meget så længe der er opbygget oliehinde på cylindervæggen.
Denne hinde nedbrydes kun hurtigt hvis man smider støv ind i regnestykket..
Det burde egentlig være ren logik..
jul 2017
Følger: 11 Følgere: 106 Scootere: 5 Emner: 44 Svar: 875
Det må være fordi de er så hårdt pumpet..
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 456 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.134
Motorbremsning er lidt svært at undgå med variomatic.
Og bruger man oliepumpen, så kommer der stadig smørelse til cylinderen.
jul 2017
Følger: 11 Følgere: 106 Scootere: 5 Emner: 44 Svar: 875
Hvor folk kommer kørende fuld gas os så bare slipper den, så imens den bremser fra 12000 omdrejninger og så den kun får det brændstof/køling og smørelse fra tomgang, det er ikke en god kombi.
Powerfilter