{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  80cc Mhr replica på std tap?
  • #1   27. okt 2019 Og hvordan vil sådan et mere omdrejningsvilligt kit klare sig, ved lavere omdrejninger, i forhold til f.eks. tpr 80cc støbejern som jo har port tider så den ikke skal have så mange omdrejninger?

    Tænker på om jeg vil få mere træk i mellem området ved at vælge en tammere cylinder.
    Eller om mhr replica vil yde mere over hele kurven


  • #2   27. okt 2019 Det giver slet ingen mening.

    Replica skal kun bruges, hvis man skal bruge den til hverdagskørsel, uden for meget støj, uden for stort benzinforbrug og med en meget meget lang holdbarhed.

    Men er du sikker på at det Airsal overhoved passer til dine skyllekanaller på motorblokken.
    Det er skide irriterende at ingen forhandlere sortere cylindrene ud fra køleløsningen og skyllekanalerne.


  • #3   27. okt 2019 Hvis meningen er at lave en enduro kværn med så flad en effekt kurve som muligt?

    Jeg er ikke sikker, men har ikke hørt om at skyllekanalerne ikke skulle passe før.
    Det er jo lavet til euro3 motor.
    Og så vidt jeg har forstået er der ikke forskel på skyllekanaler i blokken mellem euro3 og euro4.
    Så det skulle passe på den front.

    Noget andet et så at speedline skriver at med euro4 " kan der være tilfælde hvorkrumtaphuset ikke er åbnet så meget op som euro3 og større cylinderkits derfor ikke passer i smiley
    Så det skal jeg lige have fundet ud af også.


  • #4   27. okt 2019 Hvis det ikke er åbnet, så kan det betyde 2 ting.
    Skørtet er smallere i diameteren eller skørtet er kortere, så det ikke stikker så dybt og der kan være noget på blokken, som sidder i vejen.

    Se et billede af skyllekanalerne på Airsal kittet, inden du bestiller, for Airsal laver kit med "scooter skyllekanaler" og med "skrå skyllekanaler"


  • #5   28. okt 2019 Du skrev Replica skal kun bruges, hvis man skal bruge den til hverdagskørsel, uden for meget støj, uden for stort benzinforbrug og med en meget meget lang holdbarhed.

    Hvis jeg vil have lav støj, benz forbrug, og holdbarhed så vælger jeg jo standard 50cc cylinder smiley

    Hvad er forskellen på f.eks. mhr replica og airsal sport 80cc.
    Arbejdsområde? Hvorledes?


  • #6   28. okt 2019 MHR Replica bruger mindre benzin end std cylinderen, hvis du kører hverdagskørsel med en Silent Pro.

    Replica yder sine små 9 HK omkring 8.500 rpm.
    Airsal Sport nok 10-11 HK omkring 10.500 rom. ( vil jeg tro, for jeg ved det ikke ).


  • #7   28. okt 2019 Nu ved jeg ikke om de tal du skrev bare er ment som eksempel, men jeg tror der er mere effekt i mhr replica end 9hk da min nrg med dr "racing evolution" og gianelli go yder 8.35hk ved ca 8200 omdr.

    Så vidt jeg har forstået skulle airsal kittet yde mindre end mhr replica, og ikke tage helt så mange omdrejninger.

    Men jeg kan sagtens tage fejl


  • #8   28. okt 2019 Ok kan se gearparts24 klasificerer airsal som et midrace kit.
    Så det tager nok ligeså mange omdr som mhr replica hvis ikke flere som du siger.
    Scooter attack kalder det et sport/midrace.

    The cylinder is made of Nikasil-plated aluminium and has 6 transfer ports, a bridged exhaust port; it comes with a high-compression monobloc cylinder head and a two-ring piston (d=50mm).

    As a "Sport / Mid Race" cylinder, it has a lot of torque and good acceleration, especially in the mid rpm range. To get the most out of it, we recommend using a 17.5/19mm carburetor (at least) and a sports exhaust (such as Yasuni R2/Cross HM, SCR H.M, Metrakit RK Replica/SP, Hebo Performer, MVT Carrera, BRK, etc.)


Kommentér på:
80cc Mhr replica på std tap?

Annonce