{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.026 visninger | Oprettet:

Please hjælp mig... {{forumTopicSubject}}

smiley Hejsa, jeg har en pgo hot 50 og der er pillet skive og tragt. Den kører omkring de 35 km/t og jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvad fanden der er galt med den, den burde da køre meget hurtigere... Jeg har en standard 50cc cylinder på, lidt udvendigt rust, men ikke noget indeni. Jeg har også en standard udstødning med begrænsninger, men jeg har mulighed for at få en Stage6 pro replica på, da jeg har den liggende. Da jeg smækkede knækken på havde den meget svært ved at starte og der gik 5 sekunder før at den overhovedet trak. Jeg har std. kobling, variator, og andre dele. 7 grams ruller med en standard trykfjeder og trimfjeder. 12mm karburator, med en str. 72 dyse i. Jeg har også et Malossi E5 powerfilter på. I må meget gerne skrive alt hvad i tænker der er galt med den, jeg har overvejet at købe noget 70cc til den, men skal der så også skiftes variator og kobling, for at den kører som den skal? (Ved godt at lejerne skal forstærkes i krumtappen)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Please hjælp mig...
  • Jes S
    Jes S Tilmeldt:
    mar 2017

    Følger: 26 Emner: 4 Svar: 29
    #1   1. jul 2020 prøv at plane dit topstykke

  • #2   2. jul 2020 Dit luftfilter ift dysen.
    Sæt std luftfilter på.
    Eller køb et dysesæt og et værksted for du kommer til at bakse med det filter til det tager livet af motoren.


  • #3   2. jul 2020 hvad betyder det at plane mit topstykke?

  • #4   2. jul 2020 og af med powerfilteret?

  • #5   2. jul 2020 smidt original udstødning på og spark det puder filter af og på med det original filter også så tager du en tush og tegner på din variator hvor remmen røre så det er bare en streg på 2cm du skal lave helt inde fra og ud så tager du en tur på den så kan du se hvor langt ud remmen kommer og den skulle gerne komme helt ud

  • #6   2. jul 2020 Hvis du blot piller begrænsningerne (og nej luftfilteret er ikke en begrænsning) og så ellers indstiller din karburator ordentligt? Så burde du uden at anstrenge dig, køre 55-65 kmt med alt standard.

    Men de her trin bør du følge meget nøje.
    1: Tag dit skumfilter af.
    2: gå hen til skraldespanden
    3: smid skumfiteret derned
    4: sæt standard filter på igen.
    5: indstil din karburator.


  • #7   2. jul 2020 Sorry jeg var lidt træt da jeg skrev så det blev lidt kortfattet.

    Powerfilteret giver ekstremt meget mere larm uden at give mere effekt. Det tager vand ind. Osv osv osv

    Det er en meget fin udstødning den stage6, men den er overkill til din motor nu. Og jeg tror også den er overkill til dit kørselsbehov.

    Jeg vil istedet anbefale dig at få et 70cc sport cylinderkit på hvis du synes standard motor med pillede begrænsninger er for sløvt.

    Måske du sku prøve at få den til at køre ordentligt med std luftfilter først.

    Men hvis det er for sløvt, så bestil et stage6 47mm streetrace.
    Eller malossi sport.
    Eller dr racing evolution.
    Eller tp trophy.

    De yder ca det samme alle sammen, sreetrace yder en smule mindre, men giver måske en anelse mere topfart.

    Det kan du montere med alt standard udover rullerne i varioen, dysen og udstødning.

    Vil umiddelbart anbefale noget std lignende udstødning såsom gg.
    Men s6 pro replica yder selvfølgelig bedre og højere topfart.

    Std rem.
    De andre kileremme passer ikke i.
    Fordi det ikke er en minarelli blok.

    Mht at få scooteren lavet så den virker, der ville jeg anbefale dig at få noget hands on hjælp.
    Om så du skal betale dig fra det.
    Bare der er en der ved hvordan tingene hænger sammen der lige kan pege og forklare.

    Forskning har vist at visse ting ikke kan forstås uden man får vist det.


  • #8   4. jul 2020 Tusind tak for alle kommentarerne, jeg læser og prøver alle sammen. I er alle enige om at powerfilter skal smides ud, og så på med det originale. Jeg lytter til hvad i siger:)

  • #9   4. jul 2020 Hvis jeg skal indstille min karburator er det så sådan noget som dysen og luftskrue osv? Og hvad anbefaler i? At jeg får købt noget 70cc til min s6 pro replica, eller at jeg får alt originalt på igen, og tjekker hvor remmen kører på variatoren og får indstillet karburatoren?

  • #10   4. jul 2020 Hvad er dit kørselsbehov?
    By eller land?
    Weekend eller hverdag?
    Snoede stier eller lange lige veje?


  • #11   5. jul 2020 Her om 1 år skal jeg køre i skole på den, men imens har jeg tænkt mig til at lave det til en slags "baneracer" min ven har nogle marker og stier som vi kan køre på, så det er helt klart det jeg skal det næste år. Når jeg kommer til at køre i skole er det mest lange og store veje jeg kører på.

  • #12   5. jul 2020 Så ville jeg købe stage6 streetrace 70cc og sætte den s6 udstødning på, og sørge for at komme nogen 5-10% for tunge ruller i så den svage pgo motor ikke kommer helt op på grænsen af hvad den kan holde til.
    Ca 10'000 omdr og 10hk som tommelfingeregel.
    Når det så bliver tid til skole, på med en billig std lignende sportsudstødning og endnu tungere ruller så den kommer ned på de 8000omdr ved bundgas acceleratiom.

    Husk at justere dyse hver gang du ændrer noget på motor


  • #14   5. jul 2020 Ok:) I øvrigt, er det vigtigt at det er et Stage6 70cc sæt, eller hvad? For har kigget lidt rundt på DBA (Fordi vil helst ikke købe noget til 1000kr for at køre 1 år med det) så jeg ville høre om det skal være fra Stage6 og hvis ja, hvorfor?

  • #15   5. jul 2020 Det yder som de andre sport 70cc kits.
    Men kan fortsætte op i højere fart
    https://www.pedparts.co.uk/blog/malossi-sport-vs-polini-sport-vs-stage6-sport-pro-70cc


  • #16   5. jul 2020 Ok, mange tak for det:)

  • #17   7. jul 2020 Kan det evt. ikke være noget custom lavet i CDI boksen der begrænser den til at tage et antal omdrejninger?

  • #18   7. jul 2020 Så ska der være tilsluttet noget politiværn hvis det er det

  • #19   7. jul 2020 Hvad står der på cdi

  • #20   8. jul 2020 Jeg har tjekket hele scooteren for nogle begrænsninger, men alle er taget væk, ved ikke lig rhelt hvad der står på CDI boksen, men ved at den er komplet og intet er lavet med den..

  • #21   8. jul 2020 Der er nogle hvor Der står e1 på men 99% står der e9 på

  • #22   8. jul 2020 Ok, mange tak:)

  • #23   13. jul 2020 Ved du nået om, om dit cylinder har 3 skyldekanaler eller om den har 5 skyldekanaler. Da det har rigtig meget at sige os.
    Hel og lykke smiley


  • #24   13. jul 2020 hvad er skydekanaler?

  • #25   13. jul 2020 Det er der hvor benzinen og luften bliver blandet Inden det kommer ind i cylinderen

  • #26   14. jul 2020 Nå okay, jamen jeg ved ikke noget om den del cylindere, så jeg vil lige tjekke lidt op på det og få nogle flere informationer

Kommentér på:
Please hjælp mig...

Annonce